5513 eller 14060?

Medlem
7. nov. 2011
Sted
Oslo
Er ny innenfor rolex fronten, men kan noen forklare meg hvorfor en 5513 er mer ettertrakta enn en 14060. Jeg har lyst på en Sub, men er usikker på hva jeg skal gå for. Har vært og sett på diverse forum og ser at 5513 går for en høyere pris.

Eksempel denne, som forøvrig er produsert samme år som jeg er født. Det er visst den nye trenden at man skal ha en klokke fra samme år. Bare dumt at denne ikke har papirer, men kanskje ikke et must.
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=213535

På en 5513 får du særegenheter som: Matt skive, Spider dial, Bart Simpson, gilt dial, meters first, etc, etc....
Poenget er vel å ha noe som er litt mer unikt.

ja, nå har jeg summet meg litt rundt diverse klokkeforum. Det står mellom praktisk bruk, dvs beater eller litt mer forsiktig bruk og fremtidig investering. Men jeg faller litt for dette med produksjonsår og min egen alder. Får satse på at lånekassen sponser dette småhasardiøse prosjektet og se om han er villig til å sende til Norge

Hvor viktig er papirer og har noen her handlet med Greekbum?

Kjenner ikke til selgeren du refererer til og er ikke opplest på rlx men for meg er papirer viktig. Føler det sier noe om eieren, en løssluppen uforsiktig fyr mister papirene lettere kansje?

Lykke til med handel!

Hovedpoenget for meg måtte vært å få pleksi istedetfor safirglass. Senker blingnivået betraktelig.

Enig med Kasmir.

Jeg ville også lagt vekt på malte indekser/markører på urskiva. Det vil jo også bety matt skive, og ikke glossy.

Et kjapt søk på Buyers/Sellers "Who's Who" ?!?! avslører positive referanser på selger.

Han har visst solide referanser, men er paypal tingen? eller bør det skje via ebay evt. han har også en profil der.

Paypal er en sikrere måte, men du betaler litt ekstra for det (3-4%). Ser ingen grunn til å bruke eBay. Jeg ville tatt kontakt via TRF og fortsatt kommunikasjon via mail eller telefon.

Det er noe med vintagesjarmen...
Forøvrig er jeg stor fan av 14060...

Oj. Nå ble du mye klokere...

Jeg har handlet med greekbum aka Nick Gogas. Absolutt good guy. Jeg betalte ham med bankoverføring til en konto i Florida (Bank of America). Gikk helt fint det, han sendte med Fedex, klokka var som den skulle og ingen trøbbel i det hele tatt.

Det er noe med vintagesjarmen...
Forøvrig er jeg stor fan av 14060...

Oj. Nå ble du mye klokere...

Helt riktig, jeg ble ikke mye klokere;). Da hjalp det betraktelig med innlegget til Krille. Nå må jeg bare deale med fyren og håpe den ikke blir solgt med det første. Papirer er absolutt en fordel, men når jeg tenker over det så har jeg faktisk prestert å rote kvitteringer bort selv etter ett par år og flytteprosesser. Det sier vel ganske mye om meg, så da går jeg ut fra at selgeren er likedan.

Den fremstår i alle fall noe dyr, til tross for nylig service. Ink mva overstiger den vel 35.000.

Ganske interessant at velholdt vintage 5513 koster like mye som en nesten ny 16610.

Men pris er nå heller ikke alt :)

det er et poeng. får ta det med i vurderingen. finner ut av det ganske snart. så det var en her inne som lurte på om han skulle selge sin 14060, og det er å foretrekke å kjøpe f2f

Det ble en 5513 og da røk studentbudsjettet for neste semester. Takker for alle innspill, nå venter jeg bare spent på klokken

endelig....

rolexf.jpg

Shot at 2012-02-04

kvaliteten er som så. fant ikke kameraet mitt

Gratulerer, den var svært flott! Vil gjerne se flere bilder :) Her har du virkelig fått deg en klassiker, gitt!