8 beats per second

Medlem
11. des. 2010
Innlegg
890
Sted
Oslo
Untitled-1.jpg


Her er beviset på at 3135 verket går 8 ganger per sekund. Man kan tydelig se at sekundviseren flytter seg 8 ganger i denne bildeserien. Tatt med Canon 7D, 8 bilder/sek.
Beviser at både mitt kamera og min Yachtmaster er nøyaktige :D
 
Jeg som trodde 8 beats per sekund betydde 4 forflytninger på sekundviseren per sekund. Den som drar tannhjulet til sekundviseren, den går frem og tilbake 8 ganger i sekundet, men drar kun på tannhjulet på den ene veien.

Tar jeg feil? :confused:

Bra bildeserie! :)
 
Ja, du tar nok feil. Disse bildene beviser jo det. Hvert "beat" medfører et lite steg for sekundviseren.
 
Det var det jeg trodde først, men så ble jeg fortalt noe annet av en som har litt mer peiling enn meg, og tok det som god fisk. Her er et annet bevis;


attachment.php
 
Går det ikke 2 beat for "en" bevegelse fremover. Dvs. om sekundviseren har 8 beats vil du få 4 bevegelser per sekund?
 
Det var det jeg trodde først, men så ble jeg fortalt noe annet av en som har litt mer peiling enn meg, og tok det som god fisk. Her er et annet bevis;


attachment.php

Du hadde tydeligvis mer peiling enn ham:cool: Dette bildet er jo nok et bevis.
 
Balanse hjulet lager fremdrift begge veier, altså den går 4 ganger frem og tilbake i sekundet. Da får tannhjulet 8 tikk, som igjen gir sekundviseren 8 tikk:)