80-100.000,- på nye klokke (klokker)

sånn da eller?



Fytti, jeg tror jammen meg att den lille forklaringen hjalp...:O ble ikke sliten av å lese den ;)


PS: forferdelig bildekvalitet , men skal skjerpe meg nå siden jeg vet hvordan man laster opp;)
 
Redigert:
Tusen takk Gærninger!! Her var det mange spreke forslag :) Setter pris på det!


Breitling sub auto 1944.
Rolex sub 6613 two tone/blå skive og bezel 1997.
Tudor Royal auto full gold 1957.
Rolex 5513 1986.
Girard Perregaux Seahawk auto 14k gold.
Certina DS

:(

Da trenger du en Speedy, og en Daytona med hvit skive så er du i havn spør du meg :)
 
IWC FTW
8835011b6f648ba9755945a4ee497f28_zpsbeac1fe8.jpg

http://www.tidssonen.no/forum/klokker-9/iwc-aquatimer-chronograph-rosegold-16988/
 
Litt av et i-lands problem dette...:)

Jeg støtter forslagene til @SpaceCowboy & @Toland85.

Blancpain FF. Noe mer klassisk og tøft enn det finnes knapt.
Ellers hadde jeg gått for en AP RO.
Ellers slår det meg at du mangler en IWC.;)

Å satse på verdistigning når du kjøper en klokke blir helt høl i hue.
En klokke bør utelukkende kjøpes for ens egen glede.
Ingen vet hva som blir populært blant samlere i fremtiden.
 
Redigert av en moderator:
Å satse på verdistigning når du kjøper en klokke blir helt høl i hue.
En klokke bør utelukkende kjøpes for ens egen glede.
Ingen vet hva som blir populært blant samlere i fremtiden.

Jeg mener det ikke slik at det skal ha fryktelig mye økning, men at det skal være som en slags "sparekasse" for fremtidige generasjoner samtidig som jeg selv kan være fornøyd med kjøpene.

I-landsproblem vil jeg ikke si at det er , når man ser hva som skjedde på Island rett før kolapsen, alle high-end klokker var utsolgt pga. at di var redd for att krona dems forsvant ned i det store hullet :)

Jeg skjønner at jeg nå må sette meg ned og finkjemme forskjellige tips og gnage litt for å få den rette følelsen:eek:
 
AP RO! Nydelig skapning. Men IWC portuguese også. Og blancpain fifty fathoms. Hm, sorry, men jeg tror du trenger mer penger;)
 
AP RO! Nydelig skapning. Men IWC portuguese også. Og blancpain fifty fathoms. Hm, sorry, men jeg tror du trenger mer penger;)

Hehe.. Har kommet til konklusjonen om at jeg går for kun rolex sine modeller, siden det er disse som foreløpig er mitt hjerte nærmest etter mye frem og tilbake;)

Så var det det da, og begynne og lete:p Har fått endel tilbud av folk på forumet :)

Takk for innspill:)
 
Det er vel kanskje historisk også de som har minst verditap så det er nok ikke feil valg. Var en som fortalte meg han hadde hørt at en rolex var en av de enkleste tingene å få omgjort til penger i en hvilken som helst storby i verden. De har naila markedsføringa! For ikke å snakke om mange nydelige klokker;)