A bleutiful day

lantin

Moderator
Medlem
29. okt. 2013
Sted
Oslo
Etter mye venting er endelig klokken på plass. Nydelig blå skive og innsyn til in-house urverk. Stor takk til @Edzilla, @Havvo, og @NilsOT for tips og gode råd.

IMG_5918.JPG
IMG_5923.JPG
IMG_5925.JPG

Seiko SNZH53 med blå sunburst skive og innsyn til Seikos 7S36 urverk.

Denne rakkeren kom også inn.
IMG_5926.JPG
IMG_5928.JPG
IMG_5930.JPG
IMG_5931.JPG
IMG_5933.JPG
IMG_5935.JPG

F.P.Journe Chronometre Bleu, ny fra Boutique.

IMG_5936.JPG

Takk for titten.

Gratulerer så mye med FPJ CB 2-074 (ny serie, ny boks og greier da gett!)!
Håper du blir like lykkelig eier som meg (Har hatt min lille blå i 673 dager). Din må du ALDRI flippe, eller så er du ingen ekte #BleuBrother

• Liker
Reaksjoner: lantin
Oioioi.... Gratulerer! Sykt pen.

Edit: Hva er ca leveringstid/ventetid på en Bleu?

Redigert:
  • Liker
hvordan er førsteinntrykket @lantin ?
I frykt for å høres ut som en "apple fanboy" må jeg si at førsteinntrykket er ekstremt positivt. Skiven er helt fantastisk, tantalum gir en flott tyngde, bærekomfort er førsteklasse. Eneste jeg kan sette fingeren på er at reima er litt stiv, men det går seg kanskje til? Stiftespennen føles bunnsolid, men er farlig skarp i kantene :p

Remmen er litt stiv og vil faktisk holde seg litt stiv også. Det er slik de har designet Bleu remmen tydeligvis. De ulike FPJ remmene har ulik stivhet. Jeg kjøpte en honey brown dobbelsidig alligator hos Williams&Son, og den var smørmyk. Kanskje mykeste skinnremmen jeg noen gang har hatt. Så det kan fint suppleres med en slik etter hvert hvis du liker den kombo'n.

• Liker
Gratulerer med meget flott CB! Den blå skiven er snadder!
Fin Seiko også, men den faller vel litt igjennom i dette selskapet:p

• Liker