Aatos Jaakko Automatic - Pris?

Medlem
4. juni 2011
Jeg har en venn som vil selge meg en AATOS JAAKKO AUTOMATIC med 8 diamanter, med garanti og kvitering.
Han sier den er kjøpt for 12 000 kr i Berlin.
Er det sant?
Finner ikke noe info eller pris på klokken så jeg syntes det virker veldig rart.
Håper noen kan hjelpe meg ::)

Jeg har en venn som vil selge meg en AATOS JAAKKO AUTOMATIC med 8 diamanter, med garanti og kvitering.
Han sier den er kjøpt for 12 000 kr i Berlin.
Er det sant?

Nei. Eller... Hvis det er sant, så har han blitt lurt. Aatos er et såkalt: "Mushroom Brand" merker med billige kinesiske urverk som dukker opp og later som de har lang historie. Opererer som regel med veldig høye priser, og lave salgspriser. (typisk 3.000 usd, men selges nå for 200 usd). Så det er mulig at "katalogprisen" skulle være 12.000, men aldri i verden om den er solgt for det.

Finner ikke modellen du nevner på Ebay, men de som finnes der selges for ca. 200 usd. Den reelle prisen er neppe mer enn et par, tre hundre kroner, og hvis du hadde lagt ut et eksemplar her på sonen, tviler jeg på at du hadde klart å få solgt den for det en gang.

Aatos har også noen modeller med tourbillon som har fått ganske gode tilbakemeldinger på sider hvor de diskuterer klokker med billige urverk, og de kan være litt mer verd og litt mer interessante, men dem får du også for 6-700 usd på ebay.

Dette høres ut som et mushroom brand.
Klokker produsert helt eller delvis i kina, og forsøkt solgt for 100 gangen av hva de egentlig er verdt.:roll:

Styr unna!

Din "venn" forsøker antageligvis å lure deg, eller så har han blitt lurt selv.

12 000,- WTF!:eek::roll:

Edit; Ser at Santos-Dumont kom meg i forkjøpet.

Er det denne ?
Eneste jeg fant med 8 diamanter.
Du får veldig mye annet fint for et par tusenlapper.
aatos-jaakko-ssbd.jpg

stemmer! det er den ja, bare i gullfarge. takk for hjelpen gutter :D da går pengene til en ordentlig klokke.