Action shots/activities of daily life

Ja Mogens, hus, kvinner og barn fikk klare seg selv i dag. All ære til Hopalongs ville stunt med gulstripete NATO på Explorer, men her må det sterkere lut til! :p

Jeg må vel være så ærlig å innrømme at denne slags aktiviteter sjelden ble utøvet i tiden før jeg fikk familie også. At det derimot ligger et behov for å la kvinner og barn klare seg selv, gjerne på kvelds- og nattetid i helgene, er helt sikkert;).

Flotte bilder ja :)

Det som er ulempen her er jo at vi ikke vet om JoLu bare ligger rett ut på en snøkledd gressplen når han tar bildene :cool:

Det som er ulempen her er jo at vi ikke vet om JoLu bare ligger rett ut på en snøkledd gressplen når han tar bildene :cool:

Forbanna skeptiske Bodøværinger :twisted: Dette er selvsagt alpin hardcore av ypperste ekstreme merke! :D

Forbanna skeptiske Bodøværinger :twisted: Dette er selvsagt alpin hardcore av ypperste ekstreme merke! :D

Nå høres det kanskje ut som jeg forsøker å avsløre deg, men jeg spør fordi jeg er interessert: Er du bekymret for riper i klokkene, eller blåser du i det? Hender det du er bekymret når du henger i fjellveggen og tenker: "Hvis jeg jammer fingrene inn i den sprekken der, så kommer håndleddet mitt til å vris, og klokka kommer til å skrape og..." Er vel en bekymring man strengt tatt ikke trenger når man klatrer.

Det er selvsagt et helt legitimt spørsmål, mitt svar til DJM var ikke uten ironi. Det ville bekymret meg en hel del dersom dette var reell klatring...
Jeg har intet imot et og annet "noble scar", men klokken ville blitt smadret i en fjellvegg.

Hadde jeg gjort et forsøk på å bestige Mt. Everest skulle jeg gjerne brukt en Explorer på hver arm, men siden ingen urfabrikanter sponser meg for å drive med amatørfotografering i liene rundt Bøkfjorden er jeg nødt til å ta vare på tingene mine. Det kan nok hende at klokka blir med om jeg (mot formodning nå for tiden) skulle finne på å ta meg en klatretur, men da innenfor hanskene.

Jeg synes det er moro å finne litt uvanlige settinger for wristshots, og disse ekstremsportbildene er nok dessverre bare juks og fanteri. Jeg ligger riktignok ikke i horisontalen 2 meter fra terrassen med Dagbladet og en Nordlandspils på en armlengdes avstand slik DJM insinuerer :p, men jeg henger heller ikke i en frossen foss.

...men må understreke at HELT risikofritt er det ikke for klokkene mine i hverdagen:

IMG_5400.jpg

IMG_5392.jpg

IMG_5394.jpg

;)

:D:D:D

Var helt sikker på at jeg hadde fått riper på safirglasset på en av klokkene mine, men så var det bare grøt.

Ellers innser jeg jo at jeg var litt naiv i forhold til hvor "oppstilte" klatrebildene har vært, men det tyder jo bare på at du er en veldig god fotograf. :D

Eksellent!

Kan ikke annet enn slutte meg til alle superlativene.
Du "fanger øyeblikkene".
De vakre ur skjuler mang en detalj, og ethvert bilde får dem vakkert frem.

Flott å få del i "de mange tusen ord" på denne måten.
Keep it up!

:D

I den nye serien "Hverdagsliv" tar jeg i dag med et lite snapshot fra en av ytterdørene i nabolaget (formodentlig myntet på elektrikerne som oppgraderer strømnettet i området). Selvsagt helt off-topic, men verdig en plass i tråden:

:D

IMG_5677n.jpg

Jeg elsker denne tråden din, JoLu!
Hahaha!

Melder til deg neste gang jeg er i Bodø.

Hehehehe...:cool:

Helt herlig det siste bildet ditt, JoLu!! Men, er ikke Frodo ca 1500 km feil for øvrig? Holder ikke du til i Kirkenes?

Potato - tomato...

Alt nord for Dovre er det samme for oss søringa, vet du;)

Haha, ja det er for øvrig sant! Har noen ganger fått spørsmålet: "Er du fra Bodø? Kjenner du Per Hansen i Narvik/Harstad/Tromsø/Hammerfest/Vardø/Vadsø/Kirkenes?"

Helt herlig det siste bildet ditt, JoLu!! Men, er ikke Frodo ca 1500 km feil for øvrig? Holder ikke du til i Kirkenes?

Jeg er faktisk døpt i Kirkenes, men har av og til forretninger i Bodø.
Halve oppveksten bodde jeg nordafor. Så for meg er det stor forskjell!:D

Jeg liker meg veldig godt nord for Dovre!!:cool:

Yngstemann tar seg en lesestund før frokost. :D

Moren er skeptisk til utviklingen, men jeg er bare glad han har funnet annet tidsfordriv enn å kaste fjernkontrollen i toalettet, nå som det er fotball-VM og alt.

IMG_6223.jpg

Harde tider i dagliglivet for tiden.

DSC00569.jpg

IMG_7113.jpg

IMG_7116.jpg

Pappa klarer ikke holde den tunge boka, så den oppvoksende slekt fortsetter å ta ansvar.

pagx.jpg

Hehe, skal tidlig krøkes. Så ut som det falt i smak også.

Men den håndbaken kan du spare meg for altså. Får ståpels hver gang jeg ser det.