Det hele startet med at jeg i 2019 kjøpte en klokke hos dette bakgårdsfirmaet. Da kulda satt inn begynte det å komme dugg på innsiden av glasset (og dette på en klokke med 50atm). Da jeg fikk greie på urverket sin løsning for retur, kviet jeg meg til å sende klokken pga alle komplikasjoner.
Da jeg ikke fant noen lokale urmakere som var villige til å fikse dette merket (invicta), valgte jeg mot våren å sende inn klokken på rep hos urverket. Etter utrolig lang ventetid og mye mas fra min side (da alle frister var sprengt) fikk jeg endelig klokken min tilbake på sommeren.
Urverket hadde derimot gjort en utrolig dårlig jobb med å fikse klokken da klokken hadde flekker på urskiven og hadde oppsvulmede visere ( alt er dokumentert og sendt til urverket). De ba meg da om å sende inn klokken på nytt. Noe jeg gjorde for andre gang. I september. I oktober får jeg beskjed om at de ikke klarer å fikse klokken da den er gått ut av produksjon og de ikke kan skaffe deler. Jeg blir da bedt om å finne en annen klokke og få en tilgodelapp.
Jeg tenkte å gi dem en sjanse til, brukte bokstavelig talt en hel dag på å finne frem til nøyaktig den klokken jeg ville ha og bestilte denne. Leveringstid var mellom 4 og 7 arb dager. På den sjette arb dagen får jeg beskjed om at de er utsolgt og får ikke skaffet flere av disse. Jeg blir attpåtil bedt om å finne meg en ny klokke.
Urverket nekter å la meg heve det opprinnelige kjøpet og refererer til forbrukerloven som tilsier at de kan få 3 forsøk på å fikse klokken. Noe som de tydeligvis ikke greier. Jeg får kun tilbud om en tilgodelapp i deres butikk for en sum som tilsvarer originalkjøpet av den første klokken og få tilbake resten av beløpet (som jeg betalte for den de ikke kunne levere) tilbake på konto.
Jeg er altså låst til å bruke deres butikk atter en gang, eller sitte med en tilgodelapp, men ikke reelle penger.
Forresten, hvis du først roter deg til å kjøpe klokke her, så ikke kjøp garanti, den er nemlig ikke verdt en dritt, da de enkelt kan si at de ikke får tak i deler. Penger ut av vinduet!
Jeg vet forresten at jeg ikke burde ha kjøpt en invicta i utgangspunktet og andre klokken som jeg egentlig bestilte nå var en Tissot
Da jeg ikke fant noen lokale urmakere som var villige til å fikse dette merket (invicta), valgte jeg mot våren å sende inn klokken på rep hos urverket. Etter utrolig lang ventetid og mye mas fra min side (da alle frister var sprengt) fikk jeg endelig klokken min tilbake på sommeren.
Urverket hadde derimot gjort en utrolig dårlig jobb med å fikse klokken da klokken hadde flekker på urskiven og hadde oppsvulmede visere ( alt er dokumentert og sendt til urverket). De ba meg da om å sende inn klokken på nytt. Noe jeg gjorde for andre gang. I september. I oktober får jeg beskjed om at de ikke klarer å fikse klokken da den er gått ut av produksjon og de ikke kan skaffe deler. Jeg blir da bedt om å finne en annen klokke og få en tilgodelapp.
Jeg tenkte å gi dem en sjanse til, brukte bokstavelig talt en hel dag på å finne frem til nøyaktig den klokken jeg ville ha og bestilte denne. Leveringstid var mellom 4 og 7 arb dager. På den sjette arb dagen får jeg beskjed om at de er utsolgt og får ikke skaffet flere av disse. Jeg blir attpåtil bedt om å finne meg en ny klokke.
Urverket nekter å la meg heve det opprinnelige kjøpet og refererer til forbrukerloven som tilsier at de kan få 3 forsøk på å fikse klokken. Noe som de tydeligvis ikke greier. Jeg får kun tilbud om en tilgodelapp i deres butikk for en sum som tilsvarer originalkjøpet av den første klokken og få tilbake resten av beløpet (som jeg betalte for den de ikke kunne levere) tilbake på konto.
Jeg er altså låst til å bruke deres butikk atter en gang, eller sitte med en tilgodelapp, men ikke reelle penger.
Forresten, hvis du først roter deg til å kjøpe klokke her, så ikke kjøp garanti, den er nemlig ikke verdt en dritt, da de enkelt kan si at de ikke får tak i deler. Penger ut av vinduet!
Jeg vet forresten at jeg ikke burde ha kjøpt en invicta i utgangspunktet og andre klokken som jeg egentlig bestilte nå var en Tissot