Ai ai

Medlem
28. jan. 2008
Sted
.
Trenger litt råd av dere nå!
Jeg har på hånden en PAM 24, prisen er bra! 22K (danske)
Klokken ser bra ut på bildene, den er fra 2004, men den har et hakk/ripe på v.side kl 10 på selve kassen. Selger er ikke sikker på om han klarer å få bort ripe, han har tydligvis prøvd, men ikke fått bort alt.
Spørsmålet er om det er verdt å kjøpe en klokke som har en ripe som ikke lar seg fjerne??
Men til den prisen er jeg litt fristet...

Hilsen Frik.

Er ripen så dyp at den ikke kan fjernes hos en urmaker eller hos produsenten?
Dersom den ikke vil kunne fjernes, ville jeg vært betenkt rundt et eventuelt kjøp.
Regner med at klokken ikke er tenkt som en "daily beater"?

Tror klokken har vært en tur hos Klarlund i Køben, men vet ikke om de har pøvd å fjerne det.
Dette skal være en "bruksklokke" og ikke brukes til pent (selv om den er pen)
Men jeg er litt usikker, spes hvis den skal videre selges en dag..

Nja.... Må si at det akkurat er litt i grenseland.... For å være ærlig kommer det an på hvor stor ripen er. Om det er et hakk i kanten er det jo vanskelig å få bort, men slikt skjer jo!

Ellers er den jo såpass gammel at man om ikke alt for lang tid må ta en service på den ;) (Hvis dette ikke allerede er gjort)

Men tror det bare er å gå for det du føler mest for. Er man virkelig i tvil er det bedre å stå over... Gode tilbud kommer man alltid over (i alle fall hvis man leter litt...)

Prøvde å kikke på bildene, men ikke lett å se noe.
Men prisen da mann!! 22K Synes det er veldig billig! selv med en ripe..
Klokken er fra 2005 ikke 2004

Känns som ett bra pris ! Är repan så djup att den inte går att putsa bort utan att synbart förändra boetten ? De flesta repor går att åtgärda.
Använder man klockorna dagligen är smårepor ett faktum ganska snabbt.

Blir litt skeptisk når det sånne hakk/riper i en klokken, hva har skjedd når den har fått det??
og hvordan er urverket inni...
Nei, det blir ikke en PAM 24 men det ser ut som det blir en PAM 87 :D :D :D

Når det var 87 du egentlig hadde mest lyst på så tror jeg helt klart det var riktig å gå for den istenden! Tror nok du blir mer fornøyd med den i lengden, selv om den koster et par kroner mer å anskaffe ;)

Et bruksur (daily beater) kan godt ha en skramme eller to, - synes nå jeg da.
De fleste riper lar seg polere bort. Enten tar du frem Dremel'en eller bruker en eller annen anbefalt polish. Viktigst er tålmodighet og nøyaktighet , om du bruker en Dremel !

En PAM87 er som kjent ikke i produksjon lenger, og blir nok mer og mer vrient å få tak i...Om du kommer over et intr. eksemplar, så vær klar over nyanse forskjellen på fargen på skiven. Den gikk fra en relativt lys marineblå til mørk, mørk blå (sort?) i siste utgave (G-serie ?)

Lykket til ! ;)

Denne PAM 87èn jeg skal ha meg er en f-serie (tror jeg) den er i hvert fall fra 2003.
Reiser til Køben og henter den til Onsdag :D :D

Takk Brio.
Hvis noen har noen remmer er det bare å ta med på GTG`en
Selv tar jeg med et par fra Panatime.