Gratulerer med ny klokke! Blir spennende å se hva som dukker opp
Min opplevelse med PayPal er dessverre helt motsatt. Kjøpte en klokkerem fra en butikk i England, og betalte via PP. Like etter handelen oppdager jeg at selger har svindlet mange andre, og det går lang tid uten at selger postlegger klokkeremmen. Jeg kontakter da PP og åpner en disputt. Da sender selger endelig remmen. Når den ankommer, ser jeg raskt at den langt ifra holder den kvalitet selger lovet. Jeg sender den da tilbake, men selger vil ikke refundere beløpet. Jeg åpner en ny disputt hos PP, men de avgjør saken i selgers favør. Dette til tross for at jeg viser til at selger har mange negative tilbakemeldinger (og faktisk tidligere har blitt utestengt fra PP pga. svindel). Nå har han registrert seg via kona sitt navn, men butikkens navn er det samme.
Dette har resultert i at jeg ALDRI betaler til ukjente aktører via PP. Kun til bedrifter jeg VET at jeg kan stole på!
Jeg er ganske sikker på at PayPal mener at vi skal vise aktsomhet før vi overfører penger. Jeg tror neppe at vi skal sende penger ukritisk og tro at PayPal rydder opp i etterkant.
Man er ikke kritisk ved og sende penger til
www.divestraps.com på grunn av følgende mangler/dårlig informasjon.
Denne "web-butikken" oppgir IKKE: ... eller har "lurvete" opplysninger om følgende:
Butikknavn (mangler, divestraps.com er KUN et domenenavn. Husk at et domenenavn/webside ikke er ensbetydene med butikk)
Adresse (mangler)
Organisasjonsnummer (mangler)
Noen navn og forholde seg til. (mangler)
Epostadresse. (mangler)
Noe som indikerer at den faktisk ligger i England. (domenenavn UK for eksempel.)
Penger til PayPal skal sendes til en epostadresse som IKKE samsvarer med domenenavnet. (ikke bra)
Loginfunksjon på siden, men ingen steder og registrere seg. (vel, bør kanskje gi noen tanker)
Betaling direkte til PayPal, ingen steder og velge Visa, AmEx etc selv om siden reklamerer med disse betalingsmulighetene. (mistenksomt, logoen til Visa, amEx etc skaper trygghet.)
Ingen steder og registrere kundeinformasjon, adresse etc ved utlogging/betaling. (meget uvanlig)
De lover gode returbetingelser, MEN oppgir ingen adresse på siden hvor du skal returnere varene. (da hjelper det vel ikke med lovnader om returbetingelser?)
Det eneste man finner på siden er et mobilnummer som for tiden ikke er i bruk.
Denne websiden inneholder alle symptomer på trøbbel.