Akk ja - da var paypal kontoen tom igjen

Medlem
31. jan. 2009
Sted
her og der
og alt sendt til en totalt ukjent person i Boston :) Forhåpentligvis er min første IKKE vintage på 15 år på vei snart

Nå er det bare å gå gjennom hele registeret av følelser: Var den ekte (helt sikkert??), f gjorde jeg det for......(egentlig er det en investering), sjekket du selgeren godt nok, kommer ikke sporingsnummeret snart, åå nå nærmer den seg, hva h*****ete er det de holder på med på Gardermoen osv osv

og i morgen finner jeg en bedre og mer komplett til lavere pris

Spennende, gleder meg til å se hva som dukker opp.

Har selv overført en del penger til totalt fremmede mennesker noen ganger, og som du sier, det får frem det meste man har av følelser. Lykke til, ha en strålende helg.

Når jeg kjøpte meg en Panerai 111 overførte jeg først en bunke dollars til en fyr i Tyskland, endte med PayPal dispute og heldigvis pengene tilbake på konto, men shit altså, var et par netter med lite søvn. Fant deretter en usedvanlig perfekt selger fra Australia som gav meg en god deal, og ble råfornøyd. Heldigvis går det som regel bra når PayPal er innvolvert.

Jeg var nettopp midt i en dispute, men med Paypal, ikke en selger.

Jeg var pålogga en utenlands server, og overførte et større beløp til en hyggelig kar i statene. Paypal trodde at kontoen min var hacka. De frøs transaksjonen og beholdt pengene i påvente av etterforskning. De la også en begrensning på Paypal kontoen min.

Heldigvis er selger av den forståelsesfulle typen, og hadde ingen problemer med å vente. Nå skal pengene være på vei til min bankkonto.

Moralen: Ikke bruk Paypal når du er pålogget en server utenfor landets grenser.

Om man fullfører et kjøp utenfor eBay, men gjennom Paypal, er man fremdeles beskyttet?

De tar vel 2% i gebyrer, så da burde det jo funke! :p

Hvis dere betaler med PayPal, og VIKTIG...i tillegg har registrert kredittkort som GullVisa, Mastercard med kreditt, AmEx osv, så kan du i teorien ikke tape pengene dine hvis du blir svindlet. (altså, registrer kredittkort fremfor vanlig bankort med direkte kontobelastning hos PayPal)

Hvis ikke PayPal tar affære og tilbakebetaler, er du i Norge beskyttet da du betaler med kredittkort. I Norge er det i teorien (og forhåpentligvis i praksis) kortutsteder som må ta smellen. Etter hva jeg kan huske, tror jeg faktisk dette er lovfestet.

PayPal er også som oftest greie og ha med og gjøre. Jeg har ved et par tilfeller kjøpt varer på nett fra USA, som antagelig har blitt borte i posten. (det var i disse tilfellene ingen grunn til og tro at varene ikke har blitt sendt fra selger.) PayPal har tilbakebetalt beløpet til meg uten og nøle. (Dette har vært små beløp, men uansett vært problemfritt.)

Jeg tenker vel at strategien til PayPal er så enkel at de sørger for at kundene/kjøper ikke blir skadelidene. Hvis vi ikke skulle føle det trygt og betale med PayPal, kunne de vel ha stengt butikken rimelig kjapt. Trygghet for kunden er jo deres eneste holbare "salgsargument" for at vi skal velge deres produkt fremfor andre løsninger.

Jeg har også lagt merke til at de selgere jeg oppfatter som "seriøse" på eBay, TRF etc, som oftest aksepterer PayPal for betaling.

De som jeg ikke anser som seriøse oppgir som oftest gjerne en eller annen bank i Canada, Asia e.l som betalingsinformasjon.

Gratulerer med nytt kjøp!

Om pay pal - ja det er en veldig sikker måte og betale på med og uten ebay. Har selv opplevd at de har vært særdeles hjelpsomme og service minded over telefon, og fikk ordnet problemet jeg hadde (som bestod av å få penger tilbake etter å ha blitt scammet) raskt.

f5 perioden ja... Hahah, når jeg hadde Anantaen min på vei oppdaterte jeg sikkert 50 ganger til dagen. Værste er som kjent når den kommer til Norge og skal igjennom tollen. Fedex var heldigvis veldig kjappe i mitt tilfelle. :D

Gratulerer! Gleder meg til unboxing! Jeg la inn et bud på en klokke i går, kommer kanskje i samme situasjon som deg snart

Wohoo!:D
Du er med andre ord på F5 helvete.:)

:D

fedex.png

Gratulerer med ny klokke! Blir spennende å se hva som dukker opp :)

...

Om pay pal - ja det er en veldig sikker måte og betale på med og uten ebay. Har selv opplevd at de har vært særdeles hjelpsomme og service minded over telefon, og fikk ordnet problemet jeg hadde (som bestod av å få penger tilbake etter å ha blitt scammet) raskt.

Min opplevelse med PayPal er dessverre helt motsatt. Kjøpte en klokkerem fra en butikk i England, og betalte via PP. Like etter handelen oppdager jeg at selger har svindlet mange andre, og det går lang tid uten at selger postlegger klokkeremmen. Jeg kontakter da PP og åpner en disputt. Da sender selger endelig remmen. Når den ankommer, ser jeg raskt at den langt ifra holder den kvalitet selger lovet. Jeg sender den da tilbake, men selger vil ikke refundere beløpet. Jeg åpner en ny disputt hos PP, men de avgjør saken i selgers favør. Dette til tross for at jeg viser til at selger har mange negative tilbakemeldinger (og faktisk tidligere har blitt utestengt fra PP pga. svindel). Nå har han registrert seg via kona sitt navn, men butikkens navn er det samme.

Dette har resultert i at jeg ALDRI betaler til ukjente aktører via PP. Kun til bedrifter jeg VET at jeg kan stole på!

Gratulerer med ny klokke! Blir spennende å se hva som dukker opp :)

Min opplevelse med PayPal er dessverre helt motsatt. Kjøpte en klokkerem fra en butikk i England, og betalte via PP. Like etter handelen oppdager jeg at selger har svindlet mange andre, og det går lang tid uten at selger postlegger klokkeremmen. Jeg kontakter da PP og åpner en disputt. Da sender selger endelig remmen. Når den ankommer, ser jeg raskt at den langt ifra holder den kvalitet selger lovet. Jeg sender den da tilbake, men selger vil ikke refundere beløpet. Jeg åpner en ny disputt hos PP, men de avgjør saken i selgers favør. Dette til tross for at jeg viser til at selger har mange negative tilbakemeldinger (og faktisk tidligere har blitt utestengt fra PP pga. svindel). Nå har han registrert seg via kona sitt navn, men butikkens navn er det samme.

Dette har resultert i at jeg ALDRI betaler til ukjente aktører via PP. Kun til bedrifter jeg VET at jeg kan stole på!

Jeg er ganske sikker på at PayPal mener at vi skal vise aktsomhet før vi overfører penger. Jeg tror neppe at vi skal sende penger ukritisk og tro at PayPal rydder opp i etterkant.
Man er ikke kritisk ved og sende penger til www.divestraps.com på grunn av følgende mangler/dårlig informasjon.

Denne "web-butikken" oppgir IKKE: ... eller har "lurvete" opplysninger om følgende:

Butikknavn (mangler, divestraps.com er KUN et domenenavn. Husk at et domenenavn/webside ikke er ensbetydene med butikk)
Adresse (mangler)
Organisasjonsnummer (mangler)
Noen navn og forholde seg til. (mangler)
Epostadresse. (mangler)
Noe som indikerer at den faktisk ligger i England. (domenenavn UK for eksempel.)
Penger til PayPal skal sendes til en epostadresse som IKKE samsvarer med domenenavnet. (ikke bra)
Loginfunksjon på siden, men ingen steder og registrere seg. (vel, bør kanskje gi noen tanker)
Betaling direkte til PayPal, ingen steder og velge Visa, AmEx etc selv om siden reklamerer med disse betalingsmulighetene. (mistenksomt, logoen til Visa, amEx etc skaper trygghet.)
Ingen steder og registrere kundeinformasjon, adresse etc ved utlogging/betaling. (meget uvanlig)
De lover gode returbetingelser, MEN oppgir ingen adresse på siden hvor du skal returnere varene. (da hjelper det vel ikke med lovnader om returbetingelser?)

Det eneste man finner på siden er et mobilnummer som for tiden ikke er i bruk.

Denne websiden inneholder alle symptomer på trøbbel.