akorsvik's lille urhistorie

Idag åpnet jeg en boks med gamle ting jeg har arvet for en del år tilbake. Til min store glede så fant jeg 2 flotte lommeur. Det ene ser ut til å være i sølv, merke ukjent men det går fint. Det andre er et omega lommeur. Dette går også fint.

Kommer til å legge ut bilder da noen her inne kanskje vet mer om dem enn jeg gjør:)

Da var det et nytt ur i hus :)

Denne gangen ble det en Breitling Aerospace fra midten av 90 tallet :) Vi får se hvor lenge den blir.. Er fornøyd med passform på armen så langt!

bilde1_zps8c276e91.jpg

Jeg har jo en forkjærlighet for gull ur.. Noe dere sikkert forsto da jeg kjøpte en Day Date for en tid tilbake.. Så denne gangen ble det en skikkelig gullklump :)

Hatt klokken 12 timer.
Inntrykk til nå: Sitter godt på armen og synes selv jeg kler størrelsen veldig bra! Alligator er noe slitt og ønsker meg en sort. Skiven har en helt utrolig fasinerende farge som bare kan oppleves i sollys. Den veksler mellom en slags mørke brun, sort og dyp blå farge. Helt MAGISK!

Vell.. Her er noen bilder for de som er intressert :)

-

041_zps1d731418.jpg

033_zps8c64a268.jpg

042_zps769157c2.jpg

043_zps33276201.jpg

044_zps8cf60235.jpg

045_zps580201e0.jpg

047_zpsf0a743e5.jpg

046_zps95665c9f.jpg

Gratulerer så mye! :D

Jeg må få inn noe gull snart :rolleyes:

Takker for det! Gull er ikke tull ;) Det eneste negative med gullklumper er etter min mening, at de kanskje virker i overkant "flashy" samt at det medføres en viss risiko å gå med det på diverse reisemål verden rundt.

Gørfin breitling. Gull = sommer! Hadde vært noget forsiktig med klokken i diverse land i Afrika som du skal besøke i sommer. Putt den på nato, med face in så går det vel bra :rolleyes:

God sommer!

Gørfin breitling. Gull = sommer! Hadde vært noget forsiktig med klokken i diverse land i Afrika som du skal besøke i sommer. Putt den på nato, med face in så går det vel bra :rolleyes:

God sommer!

Takker for det :) Tror nok ikke denne blir med gjennom diverse afrikanske land. Ja, det er jo en fare for å bli ranet, men værre ting også. Når man har en slik klokke sender man jo ut et inntrykk av at man kanskje har mye penger, og da er det ikke bare uret de er intressert i :)

Absolutt ingen fordommer mot afrikanere (er gift med ei), men man bør være mer forsiktig når man reiser i et land med en annen levestandard og økonomi enn man er vant til hjemme.

God sommer til deg også!

Grattis med fet gullklump. Bestissen min har den samme og jeg har stiftet godt bekjentskap med den. perfekt sommerklokke

Da var ny krokodille rem fra Breitling bestillt! Ble en brun rem identisk til den jeg har på uret allerede, men ser selvsagt en del lysere ut da den jeg har er skitten og matt. De vet å ta seg godt betalt.. 4400 kr for en rem uten spenne og pinner :)

Postmannen var generøs og sendte meg en helt ny croco rem til gullklumpen min!

Både remmen som står på uret og remmen jeg fikk er identiske (723P /brun croco) Helt utrolig å se hvor mørk/slitt den gamle remmen er i forhold til den nye.
Samtidig er det jo imponerende at den ser så bra ut etter 10 års bruk. Det sier litt om kvaliteten på disse remmene!

Anyway, her er et par bilder av den nyankommende!

image1_zps44bbb44b.jpeg

image2_zps9511e13e.jpeg

image3_zpsc3068f78.jpeg

Nytt ur i stua

Da var det kommet ett nytt ur i hus igjen.. Og jammen ble det vel ikke en Omega 300M Chrono igjen (som jeg hadde for under 2 mnd siden).

Denne gangen ble det en 2006 modell.. Bilder kommer!

Litt usikker på om jeg gidder å gratulere siden den allerede ligger på finn.no.... La gå da: grattis :)

Ja nå var det veldig lenge siden jeg har skrevet her inne.. Har hatt 2 ur siden siste oppdatering. En Steinhart Ocean one vintage DLC og en Meistersinger No.03.

Her er et par bilder av Meistersingeren. Bilder av Steinharten kommer senere:)