Alf Lie og service

Medlem
17. nov. 2010
Sted
Oslo
Hei folkens.
Jeg leverte min Rolex GMT Master hos Alf Lie for full service i oktober. Jeg har ringt gjentatte ganger, og får beskjed om at den "er rett rundt hjørnet".

Jeg har alltid vært veldig fornøyd med AL, spesielt på grunn av rask service og pris. Dessverre mener jeg de er både trege og lite imøtekommende denne gangen.:confused:

Noen andre som har opplevd det samme? Helt greit at det er ventetid, men en ca. dato hadde jo ikke akkurat gjort noe.

Hei folkens.
Jeg leverte min Rolex GMT Master hos Alf Lie for full service i oktober. Jeg har ringt gjentatte ganger, og får beskjed om at den "er rett rundt hjørnet".

Jeg har alltid vært veldig fornøyd med AL, spesielt på grunn av rask service og pris. Dessverre mener jeg de er både trege og lite imøtekommende denne gangen.:confused:

Noen andre som har opplevd det samme? Helt greit at det er ventetid, men en ca. dato hadde jo ikke akkurat gjort noe.

Det var jo ganske drøyt, ja. Jeg vet at det er ventetider hos alle urmakerne, og at de (hysj!) sender hverandre ur for å få tatt unna. Så ur innlevert ett sted kan fint bli tatt service på hos konkurrenten. Naturlig nok liker de ikke å avertere dette høyt. Om Alf Lie gjøre det slik vet jeg forresten ingen ting om, bare så det er sagt.

Serivce på Rolex burde kunne gjøres langt raskere. Både Bjerke og Lervik har vært raske med mine Rolexer, men det har da kan vært mindre arbeider. Kan ikke si noe om snittid på full service.

Jeg var innom Alf Lie i november, men da tok de ikke imot flere ur fordi ventetiden ville bli lang. Så du må nok belage deg på å vente litt.

...Dessverre mener jeg de er både trege og lite imøtekommende denne gangen...

Slentrer innom denne og avgir en liten "stemme".

Tror nok stikkordet her ligger i - nettopp som selv skriver - "...denne gangen", da det ikke er mitt generelle inntrykk at A Lie er trege og/eller dårlige på oppfølging/service generelt.

La meg dog understreke jeg ikke har erfaring med hensyn til å ha ur på service hos Lie.

Speaking of...
Det som slo meg veldig positivt sist uke da jeg var innom Lie, var min lille pit-stop for å få vurdert ny rem til min Portuguese 7 Days.
Praten gikk løst og fint - og vi diskuterte etterhvert også en Portuguese Perpetual. Dette er selvsagt ikke ur i kategorien "lagervare", så ønsket om en besiktigelse ble notert.
En time etterpå ringer A Lie tilbake og informerer meg om at uret kan skaffes til dagen etterpå for min vurdering - dog ikke i det metall jeg ønsket, men uret kan uansett besiktiges for å få et inntrykk av det.

Så med det; - tror nok erfaringen mht service er noe som stundom kan skje "alle" once in a while, og mer representerer unntaket enn regelen.
- Og i alle fall ikke må være det man bygger et hovedinntrykk av service hos A Lie på.
(Men det vet jeg du ikke mener å gjøre heller)
;)

PS!
Håper du får uret ditt raskt tilbake igjen!

Slentrer innom denne og avgir en liten "stemme".

Så med det; - tror nok erfaringen mht service er noe som stundom kan skje "alle" once in a while, og mer representerer unntaket enn regelen.
- Og i alle fall ikke må være det man bygger et hovedinntrykk av service hos A Lie på.
(Men det vet jeg du ikke mener å gjøre heller)
;)

Må presisere at den gode servicen og hyggelige betjeningen er grunnen til at jeg har brukt AL i alle år. Sikkert bare hatt litt uflaks denne gangen.

Alle opplever nok lang ventetid eller dårlig service innimellom, jeg har hørt masse bra om service hos Bjerke så jeg leverte en Breitling på full serivice hos de, den måtte tilbake 2 ganger etter at ikke hadde skrudd sammen urverket riktig.

Hos Alf Lie har de vel lenge opplyst om lang ventetid på service, men at det skal ta flere mnd er for lenge for de fleste, uansett hvor mange ur de har. Når jeg hadde 1803`n inne for rens av urverk tok det 3 dager, og dette var vel rett før jul.

Eneste kritikkverdige jeg synes AL har gjort her er å ikke opplyse deg om hvor lang tid det kom til å ta, og ikke gi deg riktig informasjon når du underveis har spurt hvor lang tid det er igjen til du får tilbake klumpen. Jeg vet ikke hvordan ventetiden er jevnt over, men har fått inntrykket av at Tidemann leverer til riktig tid og pris.

Jeg har opplevd det samme hos AL.
Egentlig en hårreisende opplevelse med 4 (fire!) måneders venting på IWC som skulle på service i Sveits.
Det skulle vise seg at AL ikke var skyld i sommelet, men fabrikken, som etter min mening utviste en kundeservice som kanskje ikke ville overraske i Uzbekistan.
Det utrolige var at IWC ikke hadde gjort en tilfredsstillende jobb etter min mening.
Derimot gjorde de utmerkede urmakerne hos AL jobben særdeles bra med kun fire dagers venting.

Jeg vil alltid anbefale AL! :D

Samme erfaring som Frodo.
Skulle bytte en del på Portugueseren min som jeg antok var hyllevare. Men det gikk 4 mnd før IWC faktisk sendte delen til AL:eek: Etter dette gikk det derimot på skinner, men jeg synes kundebehandlingen til IWC er helt horribel. Hadde det ikke vært for at de har noen av de absolutt fineste/råeste modellene på markedet IMO hadde jeg nok aldri kjøpt en IWC igjen:mrgreen:

Så moralen er at AL kanskje får ufortjent kritikk innimellom fordi de fører IWC:mrgreen:

Det hele begynner å bli flaut

Fortsatt ikke skjedd noe. Vurderer nå å hente klokka, noen som har tips til urmakerer med peiling på Rolex som ikke bruker 8 mnd på en service?:-?

Ingen erfaring med service men kjemphyggelige, var innom for en stund tilbake og så på en Iwc. Fikk til og med boken for 2010 i hardcover :D

Fortsatt ikke skjedd noe. Vurderer nå å hente klokka, noen som har tips til urmakerer med peiling på Rolex som ikke bruker 8 mnd på en service?:-?

AAARG, jeg er i samme situasjon, men med en helt annen forhandler. Leverte klokka
Juni 2010 og still no word. Det er riktignok en vintage-piece som skal fullrestaureres og
urmakeren mener han venter på deler. Føler at jeg begynner og nå det stadiet at jeg
vil hente klokka og bare si hade bra, men det er på en måte "hus" urmakeren min så
jeg vil ikke gi slipp på han. Må nok bare smøre meg med tålmodighet, det er rart
hvordan man kan lengte etter en klokke selv om man har et to sifret antall andre og
velge imellom:confused:

AAARG, jeg er i samme situasjon, men med en helt annen forhandler. Leverte klokka
Juni 2010 og still no word. Det er riktignok en vintage-piece som skal fullrestaureres og
urmakeren mener han venter på deler. Føler at jeg begynner og nå det stadiet at jeg
vil hente klokka og bare si hade bra, men det er på en måte "hus" urmakeren min så
jeg vil ikke gi slipp på han. Må nok bare smøre meg med tålmodighet, det er rart
hvordan man kan lengte etter en klokke selv om man har et to sifret antall andre og
velge imellom:confused:

Jeg tror urmakere ofte får unødig mye pes fra oss utålmodige klokkeentusiaster. Når jeg hadde min Portuguese inne hos Alf Lie tok det 4 mnd for IWC å sende en ny del, men bare rundt en uke etter det før klokken var klar.

Kan anbefale Rolexservice ellers med Lian i Trondheim. Raskt og relativt billig, hatt mangen Rolex klokker der for service.