All honør til Posten Norge!

G

Guest571

Guest
Nei, tittelen er ikke irono.

I romjulen fikk min bror en Omega Seamaster av min bestemor. Klokken er arvegods etter bestefar og hun synes han skulle få den da jeg hadde så mange klokker fra før. Klokken gikk naturligvis ikke da den har ligget i en skuff siden midten av nittitallet. Jeg leverte klokken til Alf Lie for å få nytt batteri samt sette på en ny rem. Det satt en grusom stetchlenke som vi alle kjenner fra våre besteforeldre. Klokken ble levert hos AF sammen med en annen klokke bror trengte nytt batteri i. Alf Lie gjorde som alltid en god jobb og klokkene ble snart levert tilbake til meg.

Påfølgene fredag gikk jeg til posten på Vika, kjøpte en konvolutt og sendte klokken nordover. På neste mandag ble jeg oppringt av bror som hadde fått en tom konvolutt i posten. Hva f... tenkte jeg, har noen stjelt klokkene??? Etter noen telefonsamtaler ble jeg forklart at konvolutten ikke var åpnet med at limet hadde løsnet. Dvs. klokkene hadde falt ut mellom Oslo og Harstad.

Gretten som f... dro jeg rett til Posten og møtte definisjonen på dårlig kundeservice. Da jeg ba om et "taps-skjema" skjønte hun ikke at jeg ville fylle ut det da klokkene sikkert ikke ble funnet uansett. Jeg ble litt overlempet av den dårlige servicen, men fylte uansett ut sjemaet, under feltet "Pris på gods" viste jeg ikke helt hva jeg skulle skrive da jeg ikke hadde noe takst på noe av klokkene, jeg spurte hva jeg skulle fylle ut og fikk til svar; "Det spiller ingen rolle hva du skriver, du får jo ikke tilbake noe penger uansett". Nok en gang ble jeg overrasket over at denne personen jobber i et serviceyrke. Skjemaet blir hvertfall fylt ut og levert, nok en gang sier dama, jaja, dette blir jo som å finne en nål i en høystakk. Takk for opptimismen, og takk for meg. Dro fra Posten og regnet med å aldri høre fra de igjen.

MEN så...

436fd043.jpg

Hva klokkene var funnet? GENIALT!!!

I dag kom klokkene i retur til meg. Skal lime, teipe, sveise og armere den neste konvolutten.
86a7c379.jpg

3fbeca4d.jpg

fe37c81a.jpg

19945a41.jpg

Et lite snik-WS før klokkene "forsvinner" nordover igjen
60c2a768.jpg

Vil med denne posten takke Denice hos Posten for kjempe kundeservice. Til deg som jobber på Vika Bedriftsenter, ta deg ferie til overgangsalderen er over.

-mathfjeld

:D:D:D

Supert at du fikk klokkene igjen, og hehehe absolutt et meget bra forslag til damen på Vika. ;)

Hyggelig at Posten klarer å fikse noe også:) Mens hun på vika sikkert kan ta ut pensjon og luke i Hagen fremover;)

Hahaha! Imponerende av dama i skranken å si "Samme hva du skriver, du får ingenting uansett..". Av en eller annen grunn fascinerer jeg meg av mennesker i serviceyrker som gir såppas faen :D Føler liksom jeg aldri hadde greit å pulle det off.

Uansett bra du fikk tilbake klokken :D

Det var en gladhistorie:) utrolig morro at de kom til rette igjen, litt ekstra spesielt når det er snakk om arvegods.

Så bra du fikk klokkene tilbake. Så heldig var ikke jeg da jeg i fjor sendte en klokke til reparasjon i UK. Den kom aldri til mottaker. Jeg etterlyste den gjennom Posten, men de fant den ikke. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne søke erstatning. Det ble gjort, og jeg fikk tilbake både mitt verdianslag for klokken og porto - rett inn på konto! Så Posten er av og til bedre enn sitt frynsete rykte.

Veit ikke jeg om du var på postkontoret eller en sånn litt mindre post i butikk sak. Men jeg sleit med å få skade skjema av hun bak skranken på post i butikk. Hun bare.. Men du må jo skrive under å ta i mot?
Pakken var knekt i to, faen om jeg tar i mot den! :p
Tok meg 30 min før hun klarte å hoste opp et skade skjema som hun printet ut fra dataen.. Post i butikk er håpløst! :p
Fikk erstatte hele beløpet siden det var sendt i oppkrav og verdien var oppgitt =)

Hentet en klokke på posten i dag, da lurte han bak disken på hva jeg dreiv med siden jeg var å hentet pakker der såpass mange ganger i løpet av måneden ;)

Hva er det med deg og uhell Mathfjeld? Nå har du på et år rukket å bli utsatt for lommetyveri, bli svindlet på finn og nå klokka faller ut av konvolutten i posten.
På tide med unboxing av stein kanskje?
Bra det ordnet seg.

Kjekt å lese en "forsvunnet i posten" historie hvor alt kommer på plass til slutt. Heldigvis finnes det folk som bryr seg mer enn hun du snakket med først i systemet.

Bra dette ordnet seg, men..... seriøst? Konvolutt? Bruk en sånn liten eske neste gang... og send som brevpost. Koster noen kroner ekstra men tåler så drøyt mye mer deng :).

Bra dette ordnet seg, men..... seriøst? Konvolutt? Bruk en sånn liten eske neste gang... og send som brevpost. Koster noen kroner ekstra men tåler så drøyt mye mer deng :).

+1 :)

Skal man absolutt bruke konvolutt, bør man i hvert fall bruke litt teip på forseglingen.

Klokkene sendes nordover ila noen dager, kommer nok til å spandere på meg en litt dyrere fraktmåte.

@Espen: Har vært mye ja, ringer Ronny og spør om han har en Panerai å selge kanskje.