En meget informerende unboxing som for min del har satt oysterquartzene i et nytt lys. Er stor tilhenger av Genta, så linken, om den finns, likte jeg godt. Gratulere Greg. Tøft med hvit skive de neste 6mnd(og hele året)
Ah for en utrolig kul sak! Dette er en quartzklokke man kan bli glad i tipper jeg. Stilig med høy tikking også, det gir jo en mer analog følelse enn man får med digital skjerm. Ser forøvrig at det er noe i disse ryktene om at kasseformen var litt "genta flørting", den har definitivt noe Royal Oak aktig over seg synes jeg... Og urverket var jo faktisk direkte pent.
Gratulerer med en utrolig flott og sjelden Rolex Greg!
Jeg håper faktisk at dette KAN være et (sving)slag for quartz. Jeg er unektelig fascinert av dette konseptet også. Det er utrolig - og urettferdig - at disse verkene ikke sees for det de er- semimekaniske tekniske vidudundere.
bare se her og bla deg gjennom dissasembling, så vil dere se at så og si de samme delene som vi finner på et mekaniske verk og så er tilstede på et quartzverk - i tillegg til all elektronikken.
De er utrolig billige, og jeg mistenker at de ikke er noe billigere å fremstille enn et godt helmekanisk grunnverk, bare at det tar muligens lengre tid å justere sistnevnte.
Så løp ut i gatene, og kjøp quartz til den store gullmedalje
Dette var i lang tid en av mine mange prosjekter.. Dessverre ble det aldri kjøp, selv om jeg var nære mang en gang. Eneste ulempen med denne er at den tikker dobbelt så høyt som en gjennomsnittlig Swatch
Jeg skjønner at man over natten ikke kan lage en "vekkelse" med quartzinteresserte her inne. Det er heller ikke poenget. Dog har jeg - før dette kjøpet også, ønsket meg en verden der vi aksepterer de spedalske, de utstøtte quartzverkene. De HAR noe for seg, og det finnes nok av eksempler på at quartz kan være noe mer enn et billig mikael børst - ur eller noe slikt. Breitling er et fremragende eksempel på dette. Det er hensiktsmessig å ha noen supernøyaktige, multifunksjonelle, brukervennlige og robuste klokker. Jeg foretrekker helt klart mekaniske ur. Det er ikke mange ganger jeg trenger et hypernøyaktig ur selv men jeg kan komme på et par situasjoner hvor jeg ville foretrukket et batteridrevet ur.
Takker atter en gang for hyggelige tilbakemeldinger. Jeg tar meg i å kjele med den nye gladklumpen hele tiden. Det er faktisk første hvite skiven jeg har - på en rolex vel å merke.
I helgen blir det andre bullar, da skal vi benytte oss av retten til å iføre oss rød submariner. Men mandag, da blir det denne her igjen
Ahh her var den ja. Gratulerer, et nydelig ur Greg. Flott og fyldig unboxing! Ja at man kan ane designlikheter her med PP, AP og tidligere Ingenieur-modeller er helt klart.
Mye bra som kan sies om Quartz, jeg skulle bare ønske de ikke tikket. Tenk å ha et ur som går pinlig nøyaktig? Må være interessant.
Gratulerer med et veldig pent quartsur. Jeg er helt enig med deg i at quartsur har blitt ignorert, men at de har rett til plass her på ts. Per i dag så fins det vel ikke engang en dedikert quartstråd her inne.