Hmmmm problemstilling.... Gjennom min samling har jeg funnet ut at jeg
finner glede i mange typer ur, uansett prisklasse. Og sitte igjen med et ur
er for meg utenkelig. Det blir litt som en LP/CD, man kan jo ikke høre på
samme hele tiden. hvis jeg kunne inngått en avtale med djevelen om og
få det uret jeg ønsket meg mest mot at jeg måtte bære det hele livet
hadde blitt vanskelig nå er det jo ikke snakk om et ur resten av livet
for deg men jeg har selv vanskelig og riste av meg trangen for Rolex.
Jeg har pr. dags dato bare to stk, men jeg føler at jeg må ha flere.
Flere flere flere.........
Jeg er ikke utelukkende enig i alt som er sagt om gjeld, unger, kone, familiebil osv!
Selv er jeg ni år eldre enn deg, har studielån etter ingeniørutdannelsen, boliglån på enebolig rett utenfor Oslo, tre biler hvorav den ene (kanskje to) må regnes som "ufornuftig", kone med tilsvarende studielån og ett barn. Mangler hytte på fjellet, men disponerer heldigvis hytte ink båt midt i middagsbukta, så hyttebehovet er der ikke.
Klokkegalskapen for min del startet rett før studiene var over, men ingen seriøs handling ble gjort før første jobben var i havn. Har jobbet i noen år nå, og vil si husstanden har en OK inntekt, selvom jeg vil tro flere på forumet her ligger mange hakk over.
For meg har nøkkelen vært tanken på måtehold (to nye klokker i året var tanken, det har jo ikke holdt helt, men...) og ryddig økonomi. Hadde jeg leid bolig under studietiden er jeg sikker på at jeg ikke hadde hatt det like romslig nå. Fordi jeg var måteholden mtp hobby i studietiden og brukte pengene på egen bolig (ettroms midt på Majorstuen viste seg å være en god investering) har alt annet bare ordnet seg greit senere.
Selg alt du har, kjøp en fat lady og kos deg med den til du har jobb. Så kan du bygge Rolex-samlingen til du blir grønn i trynet.
PS
jeg har ingen klokkefrelst kone. Det handler om å kjøpe inn under radaren og sakte introdusere nyinnkjøp.
PS2
Dette ble visst en lang og rar tankeremse, men jeg trykker "post" allikevel.
PS3
er forøvrig enig i det med koner som kjøper dyre møbler. Heldigvis er jeg interessert i dansk design selv, så det gjør meg ikke noe at hun har en dyr hobby.
+1
Tror ikke du vil angre på en GMT "Fat Lady" (16760) Da får du en klokke med et visst vintagepreg men med safirglass som gjør den fin til hverdagsbruk.
Lykke til!
Ja, ser det er flere som har fått for seg denne tanken om bare én klokke, da Rolex Submariner fra samme fødselsår.
Jeg skal prøve å ta min endelige avgjørelse til sommeren for å se hva lommeboken tillater da. Hjelper desverre ikke at jeg i tillegg har andre forholdsvis dyre hobbyer.
Ja, ser det er flere som har fått for seg denne tanken om bare én klokke, da Rolex Submariner fra samme fødselsår.
Jeg skal prøve å ta min endelige avgjørelse til sommeren for å se hva lommeboken tillater da. Hjelper desverre ikke at jeg i tillegg har andre forholdsvis dyre hobbyer.
Hehe, har hatt et par andre avgjørelserer siste dagene som har overskygget hvilke klokke jeg har på armen. Men jeg kommer sterkt, og forvirret(!!), tilbake. Har lyst til å prøve en coke eller pepsi bezel før jeg avgjør noe som helst..