Alpha klokker

Medlem
28. mai 2011
Innlegg
1.475
Sted
Austlandet
Dette merket er nytt for meg. Har stadig sett at det har blitt postet flere og flere bilder av dette merket. Nysgjerrigheten tok overhånd, og det ble noen søk på nettet.
Er det helt ok å kjøpe seg / gå med en Alpha klokke?

Skal kanskje være varsom; jeg trår veldig lett i gresset nå.....

For er dette ok:
1. Så skal det handles. I vente på å få råd til en Explorer selv :)
2. Hvor er det tryggest å handle disse?
 
Dette er homage klokker av aller kjipeste kvalitet. De bruker billige asiatiske urverk som ikke er til å stole på i det hele tatt. For meg er det penger ut vinduet. Kjøp heller en Citizen eller Seiko.

Men om du liker det, så for all del kjøp. Du blir ikke uglesett her inne fordi om du har en homage klokke. Det er bare at dette er av så lav kvalitet at det er ikke verdt pengene. Ville heller sett på Steinhart om jeg ville ha en Rolex homage. De har god byggekvalitet og har et brukbart sveitsisk ETA-verk :)
 
http://www.alpha-watch.com/

Jeg har kjøpt en GMT cola og en Speedmaster fra Alpha.

Det enkleste er å bestille direkte fra hjemmesiden http://www.alpha-watch.com/

Om du vil ha en klokke du vil stole på og bli fornøyd med, så er ikke Alpha tingen. For min del var det for å se om designen på klokkene disse Alpha-klokkene etterligner passet meg. Sånn sett er det en billig investering for en kortere tidsperiode.

Dog holder min "Speedmaster" fortsatt bra tid ett år etter jeg kjøpte den. Colaen holder også tiden vanligvis, men plutselig kan den få for seg å øke flere minutter i døgnet.

Å stille inn urene er ikke alltid lett. Kronene er veldig slarkete og iblandt får man trekke de inn og ut et par ganger for at sekundviseren skal starte igjen. Minuttviseren tenderer også til å rykke fram eller tilbake i det man trykker inn kronen.

Har også opplevd at minutt- og timeviseren på Colaen har hengt seg. Dvs at sekundene går, men tiden står stille.

Jeg ville tørre å påstå at det er mye bang for the buck med tanke på prisen (alle prisene på hjemmesiden er inkludert porto), men om du har hatt en kvalitetsklokke på armen, så vil disse føles raklete og billige.

Supporten er det ingenting å si på. De svarer raskt på mail og er alltid hyggelige.

Interessant nok kommer klokkene med sertifikat og 1 års garanti.

Dog vil jeg konkludere med at jeg ikke kommer til å kjøpe noe mer fra Alpha. Ville heller kjøpt en Steinhart ettersom du sannsynligvis vil kunne få solgt den videre dersom du ikke skulle være fornøyd eller får spart opp til originalen. En Alpha kan du verken selge eller levere inn til service vil jeg påstå.

Mvh
Christian
 
Alpha er vel det nærmeste du kommer en fake klokke uten at det (direkte) er en fake.:mad:
Hadde det ikke vært for at de faktisk har smørt en egen logo på rasket sitt hadde dette vært direkte ulovlig. Og det er det kanskje også for alt jeg vet. Her snakker vi mega-kopiering av andres design.
 
Alpha er vel det nærmeste du kommer en fake klokke uten at det (direkte) er en fake.:mad:
Hadde det ikke vært for at de faktisk har smørt en egen logo på rasket sitt hadde dette vært direkte ulovlig. Og det er det kanskje også for alt jeg vet. Her snakker vi mega-kopiering av andres design.

Enig UJU, det greiene der er på kanten..!
 
Viss jeg skulle kjøpt en billigklokke, så ville jeg ha valgt en klokke som hadde sitt eget design og ikke var en kopi. Sjipt med en klokke som prøver å være noe den ikke er.
Viss du skal ha noe for under 100$ så ville jeg kjøpt noe brukt eller quartz.

evnt. en tyggisklokke :p
MEDIUM_8a78c6e02140d9310121487b12266276.jpg


eller en enkel quartz model fra skagen:
large_10_2010_1287914960.gif
 
Takker for tilbakemeldinger. Jeg styrer herved unna Alpha.

Når det gjelder Seiko, er jeg enda ikke helt komfortabel med disse klokkene. Da måtte det i så fall bli en med "Stipey modding", og da gjerne med Doxa Homeage :)