Alright å ikkje vere mainstream? Ja, det er det...

Jeg har aldri forstått hvorfor TAG Heuer får så mye pepper her på sonen, og kommer sannsynligvis aldri heller til å forstå det.

TAG Heuer er blant de mekaniske urene som det selges aller mest av her i landet, og kanskje er det det at klokkene er å finne på mange ikke-entusiasters håndledd som gjør at "kjennere" finner dem lite attraktive... hvem vet.

Det er ingenting som gjør disse til mer "moteklokke"/"designur" enn konkurrentene i samme prisklasse. Tror man noe annet, blir man lurt.

I tillegg har TH en haute horlogerie-avdeling som ingen av hovedkonkurrentene en gang er i nærheten av å ha.

Tror ikke det egentlig.
En del andre "super populær" merker kunne havne i samme avdeling: Det gjør ikke disse mindre populær på TS:rolleyes:

Jeg tror at Tag.H skapte seg en ETA/høy priser cocktail som funket ikke i Norge: Man kan ikke si at sin Tiger-Woods og (første uerkjent) Seiko sammerbeid var heldig heller...
Tag er Tag: Men jeg tror at det er den ny Tag som møter motstand her. Mange vintage er faktisk av stor interesse på TS;)

@Klokkesamler
At posten nok kunne vært i unboxing er i og for seg greit nok, men nå var den nå engang her da, som er en tråd hvor "klokkediskusjon" er tema. Ikke HELT off topic å problematisere/rasjonalisere/føle seg frem mtp eget kjøp og valg da ...eller?

Tag Heuer kan vi vel slå fast at det ligger mange følelser rundt her inne, og jeg leser det slik at ts føler seg litt frem her, hva den gemene hop synes om nevnte merke.

Du sier "unboxer du så ønsker alle deg gratulasjoner med ur, og syntes det er gøy fordi det er klokkeinteressen som betyr noe for alle."
Sier meg enig i det når setningen din tas ut av kontekst. For det er vel ikke akkurat det DU mener eller? Innlegget ditt kan nemlig forstås noe annerledes.
Det unboxes mang en klokke her inne jeg aldri ville kjøpt selv, men enten så gratulerer jeg vedkommende med å kjøpe noe han eller hun har selv valgt, eller så om det er noe jeg på død og liv måtte misslike såppas mye at jeg holder på si noe dumt, ja da lar jeg heller være å si noe i det hele tatt.

Men jeg holder meg uansett for god til å snakke nedlatende om andres valg, og i hvertfall å kritisere noen for å ha kommet for skade å gjøre noe så utrolig skjødesløst som å poste noe i en tråd, som muligens og kunne passet fint inn i en annen tråd.

My 2 cents ...

(faktisk uhyre sjeldent jeg lar meg irritere over noe her inne, men må bare gratulere ...)

@Oddemann likte mine poster, det antar jeg er fordi han forstod at dette ikke var ment noe mot han, eller valget av klokke. Jeg beklager hvis jeg virket aggressiv, oddemann.

@Nessuno79 du sier at tråden er skrevet ironisk/sarkastisk. Kan vanskelig forstå at dette lar seg tolkes som ironi. Det er én setning skrevet med sarkasme, resten er skrevet og ment som det står. Forstår du nå at dette ikke er ironi?

Innlegget mitt menes akkurat som det. Min klokkeinteressen skal du hvertfall ikke få lov til å mene noe om. For meg er det moro at andre interesserer seg. Samme hva det måtte være. Kjøper du et dyrt ur, som denne tag heueren er det klart du er interessert i det samme som meg, og da ønsker jeg deg hjertelig velkommen. Det antok jeg at jeg skrev ganske tydelig.

Redigert av en moderator:
@Oddemann likte mine poster, det antar jeg er fordi han forstod at dette ikke var ment noe mot han, eller valget av klokke. Jeg beklager hvis jeg virket aggressiv, oddemann.

@Nessuno79 du sier at tråden er skrevet ironisk/sarkastisk. Kan vanskelig forstå at dette lar seg tolkes som ironi. Det er én setning skrevet med sarkasme, resten er skrevet og ment som det står. Forstår du nå at dette ikke er ironi?

Innlegget mitt menes akkurat som det. Min klokkeinteressen skal du hvertfall ikke få lov til å mene noe om. For meg er det moro at andre interesserer seg. Samme hva det måtte være. Kjøper du et dyrt ur, som denne tag heueren er det klart du er interessert i det samme som meg, og da ønsker jeg deg hjertelig velkommen. Det antok jeg at jeg skrev ganske tydelig.

Seriøs?
Jeg tror at noen trenger en god Scotch her: Eller begge 2 faktisk.
Fikk selv en små del pepper med mine "spesielle" klokker på TS: "Ubrukelig, kan ikke bæres, kan ikke engang bli en tool-watch, alt for stor for bruken Blablablabla...."
Alt jeg kan si er at: Når man kan ikke eller vil ikke bære mine klokker, får man bare lov å si at man liker eller liker ikke de.
Fordi det er i hvert fall lov å snakke om egen smak etter min mening.
Det som jeg syns er frekt er å påstå at "min klokke er bare ubrukelig".
Og jeg tror at mange skal bli enig der: Det er bare handle om gjensidige smaksforskjells respekt.

Jeg har ihvertfall ikke mer å tilføye her.

Hadde ingen planer om å starte en debatt.

@Hammerfjord : jeg har ikke kommentert noe om klokken hans. Den har jeg allerede merket er flott, og gratulerer han med det. Har noen et ur jeg ikke liker, så lar jeg rett og slett være å kommentere :)

Jeg har ihvertfall ikke mer å tilføye her.

Hadde ingen planer om å starte en debatt.

@Hammerfjord : jeg har ikke kommentert noe om klokken hans. Den har jeg allerede merket er flott, og gratulerer han med det. Har noen et ur jeg ikke liker, så lar jeg rett og slett være å kommentere :)

Greit det! Men for min del: Man burde ha det som "en plikt" til å uttalle seg på sine meninger og smak. Så lenge det er ikke direkt slakting.
Som man sier: Den som holder seg taus, fremmer seg som fullstendig enig. Og det er vi ikke bestandig faktisk...
Det handler om å tilføre ny visjoner eller ny utsikter på produkten...
Jeg hadde for eksempel aldri i verden tenkt at min Speedmaster Pro hadde "en jævla kûk" på sin top marker: Men siden en fyr snakket om det på internet, tenker jeg at min OCD er egentlig ikke så kraftig som jeg trodde:mrgreen:

Det må da gå an å ha to tanker i hodet samtidtig.
Jeg er en av dem som har gitt TH endel pepper her på TS endel ganger.
Man kan si at jeg misliker TH slik mange andre her misliker Rolex. Overpriset, markedsføring, osv, osv...Dette har vært diskutert i det uendelige før.
Dvs, ingen her misliker vel klokker? Man liker bare noen merker mindre enn andre.;)

Samtidig unner vi da noen lykken over å bokse ut en fabrikkny TH hvis dette kan gi den personen glede i livet.
Det virker som en utbredt misforståelse at hvis man ikke liker et merke så unner man ikke andre å glede seg over det heller.
Med unntak av Invicta da såklart...neida, bare kødda, joda...neida...joda...ehm...:p

Delt glede er dobbel glede. Peace.:cool:

Helt seriøs: Det er en god sports klokke med en god standard.

Ingenting feil med klokken: Så lenge kjøperen får lyst å sove med den;)

Takker for alle svar i tråden.

I tråden her er iallefall takhøgda OK stor.

Følger lite med i unboxing, så veit ikkje kva som skjer der. Har vell posta der 1 gang. Så om denne posten skulle vore der beklager eg.

Lag ein fin dag!

Gratulerer så mye med flott klokke!

Alltid hatt sansen for Tag, er vel mest tilfeldigheter som har gjort at jeg ikke har kjøpt en. (enda) :)

Gratulerer med nytt ur! Jeg syns den Aquaraceren der er knalltøff, og kunne faktisk godt hatt en slik selv - bare så det er sagt!

Har akkruat samme klokke, på gummirem. Står ikke tilbake for noen etter min mening, selv om jeg ble litt skuffet da jeg åpnet den første gangen. Likte ikke at urverket holdes på plass av en ring av plast i en klokke i denne prisklassen.

Var og kikket på Link Cronograph (cal16) igjen nå - den skulle jeg gjerne hatt. Link day-date i sort skive er også utrolig flott. Generelt er hele Link-serien midt i mitt designmessige smørøye. Og for en lenke.. Fantastisk! Men nå har jeg et par klokker som dekker det "bruksområdet" og TH blir uaktuelt p.t. Litt synd, for jeg er oppriktig imponert over det de har gjort med Link.

Rename tråden til "Vi elsker Tag Heuer"? ;)

Har akkruat samme klokke, på gummirem. Står ikke tilbake for noen etter min mening, selv om jeg ble litt skuffet da jeg åpnet den første gangen. Likte ikke at urverket holdes på plass av en ring av plast i en klokke i denne prisklassen.
@Maverick

Har eg ikkje tenkt på.
Må sjekkes når kjem heim. Synast sjølve kassen etc virker som meget OK kvalitet. Litt meir usikker på lenka.

Oddemann

Var og kikket på Link Cronograph (cal16) igjen nå - den skulle jeg gjerne hatt. Link day-date i sort skive er også utrolig flott. Generelt er hele Link-serien midt i mitt designmessige smørøye. Og for en lenke.. Fantastisk! Men nå har jeg et par klokker som dekker det "bruksområdet" og TH blir uaktuelt p.t. Litt synd, for jeg er oppriktig imponert over det de har gjort med Link.

Rename tråden til "Vi elsker Tag Heuer"? ;)

@HansurHeh, ja Link er fine ur.
Renaming av tråden uteblir. Ein sauetråd må til, tipper den fases ut etterkvart, var skrevet i eit øyeblikks voldsomt frustrasjon av å ha lest altfor masse negativt om TH (Kjøpte jo dog en likavel så...:)
(Periodevis fekk eg feelingen av at ein KUN kunne slå til med Omega og Rolex for å aksept, etter litt meir tråling ser eg jo at det ikkje er tilfelle.. )

Ser at tittelen på tråden er forandret.
Er det lov å blande sammen engelsk og nynorsk på den måten?:confused::eek:

TAGheuer er vel så mainstream som det er mulig å bli? Det er det dog ikke noe galt i,det fineste uret er det DU liker best.