Alternativ til Daniel Wellington.

Orienten var fin. (enda ett merke jeg aldri har hørt om), litt redd den er for stor.. Får prøve å snike på henne litt forskjellige klokker for å se hvordan det tar seg ut :)

Ligger ett par fine vintage Omega på finn fra en selger som heter Saad, noen som har handlet med han?
(kanskje han også er på forumet?)

Ellers har jeg også tittet litt på Ebay og kommet over Universal Geneve.. De har jo noen fine vintage klokker.

Hadde denne hatt hvit skive så hadde den vært perfekt:
http://www.ebay.com/itm/50s-Vintage...=100009&prg=10778&rk=3&rkt=10&sd=251426203508

Problemet med ebay er at jeg har ingen anelse om hvor ekte dem er..
 
Jeg har en Orient Bambino, absolutt et flott ur og et kupp til prisen, men jeg må si meg enig i at den blir stor for en dame på 1,59m.

Jeg stemmer i for Nomos, her er modellen Orion i 33mm, finnes også i 35mm og 38mm.

orion_33_front.png


Det skal sies at den koster 11 000kr noe som er litt over foreslått budsjett.
 
Redigert:
Orienten var fin. (enda ett merke jeg aldri har hørt om), litt redd den er for stor.. Får prøve å snike på henne litt forskjellige klokker for å se hvordan det tar seg ut :)

Orient Bambino er 40,5mm, mens DW er på 40mm. Altså ikke nevneverdig stor forskjell på kassen.
Største forskjellen er at Bambino har domed glass, noe som gir den en mere vintage følelse.
Bare husk at Bambino har 21mm mellomrom, mens DW er 20mm når du skal kjøpe natobånd til fruen;)
 
Redigert:
Da var valget tatt..

Jeg var på tur i Dublin, ramlet innom en klokkebutikk og kjøpte en Tissot.. (Tissot er ett greit merke, er det ikke?)
2946203.jpg


Iflg hun jeg kjøpte klokken av skulle den være ca 40mm, men på nettet så er den 42mm..
I værstefall om den blir for stor henne så får jeg finne en mindre og ta denne selv.

Så... hvor har de godt utvalg av nato i feminine farger?
 
Da var valget tatt..

Jeg var på tur i Dublin, ramlet innom en klokkebutikk og kjøpte en Tissot.. (Tissot er ett greit merke, er det ikke?)
2946203.jpg


Iflg hun jeg kjøpte klokken av skulle den være ca 40mm, men på nettet så er den 42mm..
I værstefall om den blir for stor henne så får jeg finne en mindre og ta denne selv.

Så... hvor har de godt utvalg av nato i feminine farger?

Selv om gutta syns "gullfarget" er håpløst+ Så har det sin grunn:) På dameklokker. Fordi mange damer bruker mange ringer, ofte i gull. Og sette en stålklokke på et håndledd hvor hånden er nokså full av gullringer ser helt teit ut:) nemlig:) Så med stålur må man begrense seg til få og enkle ringer i hvitt gull:) Blingringer passer veldig dårlig sammen med klokker med typisk "guttedesign" Så greit med stålur til en dame som ikke bruker andre smykker. Men mange gjør jo det?
Så et rent sportsur hvor dama ikke bruker smykker overhodet kan være type guttedesign. Men ikke en allroundklokke. Ofte trenger vi damer flere klokker enn våre menn:) fordi vi kler oss litt mer variert:)
 
Gammel tråd men syntes du gjør det vanskelig for deg. Du skriver at hun ønsker seg en Daniel Wellington, da gjør du det enkelt å kjøper en Daniel Wellington :) :p :eek:

Uansett, enig med deg at Tissot er et "bedre" valg i våre syn. Men får hun like mye street cred i venninne flokken med en Tissot :)

Men nå har hun jo fått klokken og vi kan alle lære av hennes reaksjon, så hva var den? :)