Alternativ til Patek Philippe Nautilus

U

Uregistrert bruker 2159

Guest
Jeg står på venteliste på en Patek Philippe Nautilus i butikken deres i Frankrike.
Tidligere har jeg fått indikasjoner på at dem skulle klare å skaffe en til meg til høsten eller før Desember men etter jeg snakket med dem i dag fikk beskjed om at det kunne ta noe lenger tid.
Siden dette skal være en 30års gave vurderer jeg åpne øynene for noe annet.

Noen av kriteriene jeg har er at det skal være nytt, tidløs, anvendelig, 40-42mm, dato og stållenke med mulighet for å sette på en skinnreim. servicetid bør være på et minimum.
Budsjettmessig noe ala det samme som Nautilus men gjerne noe rimeligere også.

Til hverdagsbruk har jeg en Seiko skx007 og dette blir nok mine eneste klokker fremover i god tid til skx'en eventuelt byttes til en annen billig beater.

Har dere noen gode forslag?

Servicetid på et minimum? Hva med quartz? Spøk til side, så vidt jeg har lært, er det ingen som har kort servicetid. Regner med at du mener uker, ikke måneder, når du sier kort?

Klokker med flere komplikasjoner enn dato, har en tendens til å trenge mer tid, og koster mer å serve.

Så til det første spørsmålet ditt:
bigimage.scale.2000.2000.1466669702393.png

Takk for svar Oscr!

Når jeg sier minimum så håper jeg på en servicetid på maks 3-4måneder.
Når det kommer til komplikasjoner så har jeg bare et krav og det er dato. Resten er bare pluss :)

Det var absolutt en fin klokke :)

Har dere noen flere forslag?

Takk for svar couch9000, holmby og Bilanz.

couch9000:
Takk for link. Det var absolutt mange fine forslag men ser at mange av forslagene var med reim :)

holmby:
Bra forslag men tror jeg foretrekker, sort, blå og hvit skive :)

Bilanz:
Veldig godt forslag men jeg synes ikke så mye om lenka på Aquanaut'en. Synes den kler gummireim best :)

Av forslag jeg har sett i tråden til Flyback så synes jeg GO virker som et godt valg men tror den kanskje kan bli litt stor.

Foreløpig ser lista mi slik ut:
- Ha tålmodighet. Vente på PP Nautilus.
- VC Overseas 4500V
- GO Observer
- GO Panomatic Lunar

Har dere noen flere forslag som er i samme retning som disse som ikke er nevnt i tråden til Flyback?

• Liker
Reaksjoner: couch9000
etter min mening er den hotteste vacheron-klokka overseas ultra-thin. prisen er jo også temmelig brennheit, men hadde jeg hatt økonomi til det så hadde dette uret blitt bestilt igår + stålversjonen med blå skive som reserveklokke

IMG_6704.JPG

IMG_6705.JPG

Foreløpig ser lista mi slik ut:
- Ha tålmodighet. Vente på PP Nautilus.
- VC Overseas 4500V
- GO Observer
- GO Panomatic Lunar

Har dere noen flere forslag som er i samme retning som disse som ikke er nevnt i tråden til Flyback?

Redigert:
(Skamløse) Bagelsport Nautilus er nok hakket nærmere (iallfall estetisk) med enda lavere utsalgspris på fine $149,99.

Fremfor Côtes de Genève-finshing har Bagelsport heller valgt å dekorere urverket med fingeravtrykk (in-house selvsagt) :p

Vis vedlegg 30570

"dekorere urverket med fingeravtrykk" : ja disse dekorasjoner kalles ikke for -Oeil de Perdrix-
BG_perlage.jpeg

men for "Oeil de Chinois"
eye.jpeg

Takk for svar alle sammen!

Av forslagene som har kommet inn så står det mellom VC4500V og GO Panomatic Lunar.

Jeg vært i kontakt med både Tidemann og Thune og håper på å få prøvd begge i løpet av april for å se hvem som gir mest godfølelse.

God Helg :)

• Liker
Reaksjoner: holmby og UJU