Alternativ til Patek Philippe Nautilus

Takk for svar alle sammen!

Av forslagene som har kommet inn så står det mellom VC4500V og GO Panomatic Lunar.

Jeg vært i kontakt med både Tidemann og Thune og håper på å få prøvd begge i løpet av april for å se hvem som gir mest godfølelse.

God Helg :)

Håper det blir den med lengst horologisk historie og Genève Seal på. Man skal være snobbete nok til å velge de fra øverste hylla. GO er ikke øverst. VC, PP AP og Lange derimot. Eller FP Journe eller Moser hvis du vil legge på litt individualitet. ;)

kanskje ikke akkurat snobbete - snarere at man er fylt av lidenskap :)

Håper det blir den med lengst horologisk historie og Genève Seal på. Man skal være snobbete nok til å velge de fra øverste hylla. GO er ikke øverst. VC, PP AP og Lange derimot. Eller FP Journe eller Moser hvis du vil legge på litt individualitet. ;)

VC, AP & PP. Ganske trauste greier egentlig.
FPJ er sikkert fint.
Men, klarer vi ikke noe mer eksotisk enn det da?
Greubel-Forsey-GMT-Black-watch-2.jpg

christophe-claret-kantharos-1.jpg

Takk for svar alle sammen!

Dere har et godt poeng om at substituttet ikke erstatter originalen men samtidig så har jeg veldig lyst på en ny klokke.

Jeg har vært i kontakt med Bjerke og fikk beskjed om at ventelisten er 10år og at ventelisten er lukket.

Hvis dere har noen gode tips om hvordan man kan få tak i en splitter ny Nautilus er det bare å sende meg en PM :)

Jeg har sett litt på Chrono24. Ser at det finnes noen nye som ligger litt høyt priset. Dem blir over 100 000kr dyrere enn hva jeg fikk oppgitt som listepris hos Bjerke.

Hvordan er det å få navnet sitt på Garantikortet når man kjøper gjennom Greymarked selger?
Er det noen ulemper ved å kjøpe gjennom disse greymarked selgerne. Kan man fremdeles dra ned til Paris og levere klokka på service?