Alternativ til Tag Heuer Aquaracer

Medlem
27. juli 2015
Innlegg
2
Sted
Eiksmarka
Jeg er på jakt etter en klokke med "kvalitetene" til en Aquaracer, det vil si et bruksur som jeg ikke trenger å være redd for selv om jeg leker med ungene, vasker opp eller det begynner å bøtte ned regn når jeg er ute og går. Jeg liker f.eks. uttrykket til Longines Master Collection. Med andre ord så vil jeg ha et klassisk utseende mer enn et "kvasi-dykkeur" (for jeg dykker tross alt ikke - men et touch av sport gjør ingenting).

Noen tips til en slik klokke i prisklassen pluss/minus 20K eller billigere?
 
Jeg er på jakt etter en klokke med "kvalitetene" til en Aquaracer, det vil si et bruksur som jeg ikke trenger å være redd for selv om jeg leker med ungene, vasker opp eller det begynner å bøtte ned regn når jeg er ute og går. Jeg liker f.eks. uttrykket til Longines Master Collection. Med andre ord så vil jeg ha et klassisk utseende mer enn et "kvasi-dykkeur" (for jeg dykker tross alt ikke - men et touch av sport gjør ingenting).

Noen tips til en slik klokke i prisklassen pluss/minus 20K eller billigere?

Hva med en Omega Seamaster diver 300 M co-axial, som denne?
Brukt burde du finne den +/- 20'
imagejpg1_zps9c37d590.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Lemen
Enig med de andre her.. En pent brukt Omega vil være et godt alternativ, samtidig som det er et mye mer annerkjent ur enn de du lister opp!
 
Takk for gode svar! Noen synspunkter på 300 Master vs Aqua Terra?
Aqua Terra er et finere ur i Seamaster-serien, og ikke vanntett til 300m, men det er like fullt et flott ur.
Slår dog ennå et slag foren SMP300, da jeg har denne som arbeidshest og hverdagsklokke selv.
Bygger lavt, überkomfortabel lenke og god lesbarhet på en skive med bølger er bare noen av fordelene :)



 
Hva med Breitling Superocean Heritage? Vanntett til 200m. Kanskje litt glossy som bruksur, men ser LLD er trukket frem her, og den er jo like shiny.

De går nye for en del over budsjett (33k), men du skal vel klare å få tak i en pent brukt en for 22-23k (jeg selger blandt annet en ;) ) På gummi har du en bruksklokke, og på skinn en litt mer formell klokke

unnamed_zpsa5444c11.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone