Anbefal et album

Her;
Årets beste plate i 2008, på samme måte som den var beste plate som kom ut i 1977. Dennis Wilson, den alle trodde var den minst begavede av brødrene, men som parkerte alle med denne platen.

Dennis-Wilson-pacific-ocean-blue1.jpg

Kan anbefale Eddie Vedder sitt album /soundtrack til "Into The Wild". Filmen kommer også meget høyt anbefalt :)

[video=youtube;VSvsVRHMpIE]http://www.youtube.com/watch?v=VSvsVRHMpIE[/video]

For disse som liker intense greier, anbefaler jeg den siste Immolation : "Kingdom of conspiracy":cool:
Beware...Ikke for alle...
[video=youtube_share;VA9GWCInkyg]http://youtu.be/VA9GWCInkyg[/video]

Dette blir en anbefaling av et helt ferskt album som jeg bare har hørt gjennom et ensifret antall ganger.

King Midas er ikke et band som jeg har lånt mye øre til utover de åpenbare hitene som herjet radiolistene for ti år siden. Nå har de imidlertid kommet ut med nye greier, og dette er definitivt et album med en rød tråd.

Låt etter låt har et drag av skummelhet og film noir over seg, som en lett kulde nedover ryggen. Melodiøst og fascinerende. Foreløpig favoritt er instrumentallåten "King".

Denne fortjener hodetelefoner eller ro i lytterommet. I bilen falt den fullstendig igjennom.

Rosso_front_25.09_2-570x570.jpg

Edit: Det kommer selvfølgelig an på bilen...

Jeg har hørt endel på King Midas, men må si at Rosso overgikk forventningene, et skikkelig bra album rett og slett!

Fanfare av Jonathan Wilson er et album jeg kan anbefale på det sterkeste. Det kom ut i år, men det høres ut som noe av det beste fra den amerikanske vestkysten på tidlig 70-tall.

Jeg er ikke så flink til å beskrive musikk så hvis dere er interessert i å lese litt mer kan dere ta en titt på musikknyheter.no sin anmeldelse her: Musikknyheter.no - Anmeldelse: Jonathan Wilson - Fanfare

Jonathan-Wilson-Fanfare.jpg

Redigert:
Det er mye som har svingt rocke-foten opp gjennom tiden.

* Emerson, Lake & Palmer - "Tarkus" (1971) er en slager! (Enig med deg @Minuteman, her er det mye bra!)
* Camel - "The Snowgoose" (1975) var min første LP som virkelig satt!

Skal det være noen virkelige "Øde Øy Plater" så må jeg fremheve
* Sirenia "At Sixes and Sevens" (2002)
* Theater of Tragedy "Forever is the World" (2009)
* Ayreon "The Theory of Everything" (2013)
* Marillion "Missplaced Childhood" (1985)
* Moody Blues "Long Distance Voyager" (1981)

Skal det fremheves ET, og bare et!
* Sirenia "At Sixes and Sevens" (2002)
Sirenia official

Anbefales!

8-D

Redigert av en moderator:
@adamskater Aldri hørt verken noe om eller noe av Moonface før, men etter en gjennomføring en alt for tidlig lørdags morgen - wow. Suveren anbefaling, takk for den:)

@adamskater. Måtte løse litt opp igjen etter flere runder med Moonface. Denne funker da strøkent for min del:cool:
70562b831f59371fb96265700593ca51_zpsf07b6535.jpg

Edit: hadde desverre glemt at ikke albumet holder nivået helt til mål - men forøvrig er det suverent lekent:)