Anbefal meg en panda til 10k! :) (Universal Geneve Compax)


En UG Compax med valjoux 72 ligger fort på $5.000, gjerne mer. Spesielt panda. Men pass på, disse er ganske utsatt for franken-virksomhet, selv om den du viser til der (fra en Hodinkee-artikkel) er the real deal.

Skal du gjøre sjekk ift originalitet osv, bruk LouS på Omegaforums.net, han har råpeil og skriver bl.a. på UG-delen av forumet.
 
Takk for svar!

Jeg digger den panda-looken, som er sommerslig allround klokke. 3 sorte subdials, hvit skive og sort tachymeter. Mulig til å få noe sånt til rundt 10.000kr, helst lavere men ikke høyere en 15.000kr?
 
Takk for svar!

Jeg digger den panda-looken, som er sommerslig allround klokke. 3 sorte subdials, hvit skive og sort tachymeter. Mulig til å få noe sånt til rundt 10.000kr, helst lavere men ikke høyere en 15.000kr?

Dream on! I alle fall hvis du ønsker deg en original UG panda med Valjoux 72.
 
Redigert:
Den der er djevelsk flott du. Hva skjedde egentlig med UG? De har jo fantastiske klokker..

I din prisklasse kan det være noe vanskelig å finne kronografer med panda design. Sjekk ut Seiko og Longines:rolleyes:


PandaZuan_zps3b74eee9.jpg


Seagull? ;)
 
budgett-oppskrift på en av de vakreste pandaene som finnes


Kjøp deg en gammel speedmaster. deretter setter du på en panda skive: HER

(Personlig mening) Når det kommer til å finne en gammel speedmaster kan jeg anbefale noen japanske selgere på Ebay. Grunnen til det er at japanerne er glade i klokker. De er også glade i ha nyeste, mest moderne modellene. Derfor bytter de ofte klokker. Når de i tillegg tar veldig godt vare på klokkene sine så er annenhåndsmarkedet i japan blant de beste i verden både hva gjelder pris og tilstand på ur!

Sjekk disse selgerne:

bigg86969
sabashioyakiz1
kaberui

abouttime-ch (gamle watchco-kontoen)-har ofte mye omega stash såvel som hele klokker
jmryshi (omega goodguy fra USA)

Du greier nok ikke 15k, men med litt venting, søking på ebay, pruting osv har du kanskje denne pandaen på armen innen 2mnd for ca 20.000kr. Kanskje.

BTW

når du finner en "donorklokke" så ikke nøl med å høre med os slik at du er sikker på at du har rett klokke slik at skiven passer.

1D15D308-D34F-439F-9AEA-0ACDFD3669AC_zpsbvliafnv.jpg
 
Jeg har trålt nettet etter klokker med pandalooken. Det begynte med Rolex Oyster Cosmograph, så Speedmaster med den panda mod'n og nå til slutt UG. Det finnes mange i samme stil, slik som den Heuer som over her, men helt ærlig så er den ikke i nærheten de andre 3 i mine øyner.
 
Jeg har trålt nettet etter klokker med pandalooken. Det begynte med Rolex Oyster Cosmograph, så Speedmaster med den panda mod'n og nå til slutt UG. Det finnes mange i samme stil, slik som den Heuer som over her, men helt ærlig så er den ikke i nærheten de andre 3 i mine øyner.


I tillegg til de ovenfornevnte synes jeg at en Zenith De Luca også hører hjemme på en slik liste. Kommer både som hvit eller sort versjon. I tillegg til Panda skive er jo disse meget begrenset opplag og har jo selvsagt detberømte El Primero urverket. Rundt kr. 20.000?
Se de to nederste bildene: http://www.tidssonen.no/forum/klokker-9/3-vintage-zenith-el-primero-kronografer-1971-2x1989-1-ohpf-20505/#post307977
 
Jeg har trålt nettet etter klokker med pandalooken. Det begynte med Rolex Oyster Cosmograph, så Speedmaster med den panda mod'n og nå til slutt UG. Det finnes mange i samme stil, slik som den Heuer som over her, men helt ærlig så er den ikke i nærheten de andre 3 i mine øyner.

Bare én ting å gjøre da: Heve budsjettet til realistisk nivå :eek:
 
Fin den Tudoren, men det var ikke noe som traff meg slik som de andre.

Så det billigste alternativet til nå er er en modifisert speedmaster!