Anbefal meg en panda til 10k! :) (Universal Geneve Compax)

Spar til et realistisk budsjett og gjør en god deal, skal du ha samtlige på TS til å finne en drømmedeal og levere på sølvfat? Dette er ganske snevert ønske og du har fått særdeles gode innspill fra erfarne folk som vet hva de snakker om. Du får ingen Mercedes til Lada pris hvis du ikke finner bilen selv. Ikke ment som et surt innspill, men tenk realistisk.
Tom
 
Redigert:
Hei Tom,

Jeg er fult klar over at jeg ikke får noe UG, Rolex eller Speedmaster til den prisen. Og jeg spør ikke om noen kan finne en god deal til meg på en av de klokkene, det jeg lurer på derimot om det finnes lignende klokker utseendemessig til mitt budsjett. Trenger ikke en link til en salgsannonse, bare til et bilde av en klokke, sslgsannonser skal jeg kunne finne selv. :)
 
IMG_4055.jpg


Alpha Bør være mullig og få skvist inn under budsjett;)
 
Den har jeg faktisk eid, men kvalitetsmessig var det ikke mye å rope hurra for. Eller prisen tatt i betraktning så var den kanskje ikke så gal!
 
Hehe, ja. Du sier noe der! Problemet er at jeg ikke er helt komfortabel med å bruke så mye på ei klokke, tror også at jeg vil bli redd for å bruke den.

Der har de fleste av oss vært. Kjøp deg en ventepølse og spar videre. I mellomtiden kan du kose deg med jakten.

Her er et knippe klokker med "panda-look"

Panda
 
@Minuteman

Ja, det spørs om jeg ikke bare må handle meg en 3570, panda dial og nye visere. Noen som vet hva det vil komme på, 30.000kr nytt?
 
Redigert av en moderator:
Ebay item 380886068497. Legg inn bud på 2400-2500usd og den er din. I tillegg trenger du skive til 300usd og lenke til 500usd

Totalen er da 3300. Siden alle delene kommer fra samme selger kan du spørre om han kan sette disse sammen for deg. Uansett snakker 3300*6,6*1,25= Ca 25.000.

Da får du alt NOS og et nyservet verk. Og det er sikkert rom for å prute litt mer og.
 
Herregud, dene tråden har sendt meg rett på panda-kjøret.
trenger jeg en gammel Carrera og ræserbil som matcher racing-rem og kjørehansker.
 
Jeg har denne i dag, en Seiko Quartz :)
77a06800c2cdf5bee915d06b472b9f61.jpg


Men må jo si at jeg drømmer litt om en slik:
979b6fdbc9d131e2e9276caa81d34ebc.jpg


og denne er jo ikke gal den heller:
a631660e778ec05d9265fc8c28041d88.jpg


Men spørs om jeg greier å komme over det psykologiske med å bruke så mye på ei klokke, en når man nettopp har fått ny jobb samt blitt far til nummer 2, så burde jo det feires og? :)
 
Billigste alternativet er kanskje å finne en vintage med valjoux 7730 verk i. Både hamilton og tradition (solgt gjennom sears) har fine pandautgaver. Best of luck.
 
Billigste alternativet er kanskje å finne en vintage med valjoux 7730 verk i. Både hamilton og tradition (solgt gjennom sears) har fine pandautgaver. Best of luck.

Tradition Stellaris synes jeg virker veldig interessant, men har ikke klart å finne noen for salg ennå. Særdeles lekker i alle fall.
The Wristwatch Blog: Tradition Stellaris "Carrera"

http://wornandwound.com/2013/12/09/affordable-vintage-hamilton-valjoux-7730-chronographs/

OnTheDash - The definitive guide to Heuer

Eller russisk kanskje?
http://i40.photobucket.com/albums/e215/Wossmean/Poljot/Sturmystandclose-1-1.jpg
 
Redigert:
Men spørs om jeg greier å komme over det psykologiske med å bruke så mye på ei klokke, en når man nettopp har fått ny jobb samt blitt far til nummer 2, så burde jo det feires og? :)

Ikke én, men to gode grunner! Jeg ble overrasket av fruen med at nr to var på vei på bursdagen min sent i desember, 15 januar var fødselsårklokken til nyingen på plass på armen :) Alt handler om å rasjonalisere, nå er jeg på en greie med at klokken til førstemann er dyrere enn den til nr to og det kan være det må handles mer..