Anbefaling av klokke til ca 10000

Medlem
8. april 2010
Sted
Porsgrunn
En venn av meg spurte meg i dag om jeg kunne anbefale en klokke til ca 10000 kroner.
Klokken skulle være en gave til hennes bror på en 30 års dag.
Klokken bør være lett å få tak i pga tidsfaktoren.
Den bør også være ny, da det er en presang.

Sliter med alternativer.

Noen forslag ?

Spørs jo litt hvilken type klokke, alt avhenger kanskje litt av hvilken type person som skal få den? Skal den være mekanisk eller kvarts? Dressklokke? Dykkerklokke? Bryr han seg om klokker? :)

longines-conquest-L3.657.4.56.2_MED.jpg

tag-heuer-aquaracer-WAJ1112.BA0871_MED.jpg

longines-hydroconquest-L3.642.4.56.6_MED.jpg

longines-hydroconquest-L3.643.4.96.6_MED.jpg

longines-master-L2.665.4.78.3_MED.jpg

longines-heritage-L3.674.4.50.0_MED.jpg

Alle disse er. ca innenfor budsjett, noen litt over, noen litt under.

Det jeg vet om personen er at han ikke er spesielt interessert i klokker.
Dette skal være en gave.
Det er derfor viktig at han får en klokke som kan brukes til alle anledninger.
Om det er en selvtrekkende klokke eller quarts er ikke av stor betydning.
Vanskelig å anbefale noe i denne prisklassen synes jeg.....

Gå til nærmeste Longines-AD. Plukk ut en klokke som ser pen/tøff ut (stryk det som ikke passer). Betal. Pakk inn. Gi bort :)

ix9ea.jpg

Jeg liker Oris sine dykkerklokker av en eller annen grunn. De starter på rundt 10k med lenke. Noen lapper mindre for gummi.

Hvem blir den første til å si; "Om du legger litt mer i det får du en kjempefin 14060"? :p

Bruvik Fjord

http://www.bruviktime.com/#!/watches/bruvik-fjord
fjord.jpg

Du kan jo kontakte Lervik Ur i Haugesund og be dem sende denne over.
Klokkedesigner bosatt i Haugesund, Norge som designer klokker der det er elementer fra norsk natur. I denne er det en skvett med vann fra Langfoss i Åkrafjorden...... i baklokket ;)

Klokken lanseres visst til helgen. Altså forløpig ingen som har den på armen...... Koster ettersigende 9K og kommer i flere versoner enn denne på bildet.
Thor Hushovd er ambasadør fot Bruvik Ur i tillegg til Ray Kay (Haugesunder) og Trond Espen Seim.
Hushovd hadde en av prototypene til Fjord på seg da han vant en av etappeseierne under årets Tour De France.

Lykke til videre :)

Håper å se noen WS av Fjord! Men jeg må innrømme at jeg synes navnet er lite spennende...Håper klokken er bedre ;)

Håper å se noen WS av Fjord! Men jeg må innrømme at jeg synes navnet er lite spennende...Håper klokken er bedre ;)

Også er det jo Quartz da:( 9k for en GMT Quartz med noe vann i bakloket.. Det er for dyrt imo!! Hadde den være automatisk og kostet det samme kunne den vel vært litt mer spennende!?

Også er det jo Quartz da:( 9k for en GMT Quartz med noe vann i bakloket.. Det er for dyrt imo!! Hadde den være automatisk og kostet det samme kunne den vel vært litt mer spennende!?

Bruvik er klokkedesigner, ikke klokkemaker. Og det er kanskje det største problemet. Bruvik er moteklokker. Da har det lite å si om det er quartz eller automatikk inni.

Jeg har pratet litt med Knut om dette, og han skulle bringe mine synspunkter videre. Jeg har prøvd Bruvik Fjord på armen. Den er perfekt! Hadde det bare ikke vært for verket inni. Hadde det vært automatisk, hadde jeg kjøpt klokken umiddelbart :)