Anbefaling av remmer

Guybrush Threepwood

Støttemedlem
Medlem
4. mars 2011
Sted
Lier
Tenkte dette kunne være en tråd der vi anbefaler remmer, ikke bare merker men også spesifikke modeller. Har et par stk. jeg har vært utrolig fornøyd med:

acc.jpg

Etter litt leting etter en kul racingstrap, fant jeg denne. Var varmt anbefalt i et par forumposter jeg fant, og jeg anbefaler absolutt videre. Passer helt perfekt på en Speedy Pro eller en Monaco f.eks. Finnes i flere modeller og farger på søm.
http://www.atgvintagewatches.com/accessories

1480001b0188.jpeg

Dette har vært min absolutte favorittrem til Paneraien. Kain Heritage Xiran. Utrolig høy kvalitet og ikke minst veldig behagelig. Selve buckelen er litt stor, så jeg bruker en fra Heroic18 som er litt mindre. Har fått en litt mørkere fargere etter noen mnd. bruk, og det ser nice ut!
http://www.kainheritage.com/strap24mm/xr836b.html

Til Panerai kan jeg varmt anbefale Di Stefano.

+1.

Simona straps har de mest behagelige lærremmene jeg har prøvd. Er dog ikke overbevist om deres alligator straps. Der er faktisk Panerai ekstremt gode.

Jules Verne Nubuck strap er i mine øyne den beste alligator remmen som er mulig å få tak i. Gold versjonen er jo helt klart den mest populære. Den eldes også helt fantastisk og får en nydelig patina. Et must for enhver Paneristo.

Ellers kan jeg sterkt anbefale Ted Su og Greg Stevens Design.

Her er to tråder om egne erfaringer:

Ted Su ammo strap

Di Stefano Firenze (Simona straps)

I en grei prisklasse gir Hirsch verdi for pengene, de dyrere har ikke vært like mye bang for the buck. Ellers enig med Sponon i at Greg Stevens er strålende, har hatt en crazy horse og digget den. Jeg har ikke eide noen, bare prøvd, men Toshi gir inntrykk av å lage remmer av meget høy kvalitet!

Personlig har jeg for et års tid siden gått over til å lage remmene mine selv, og trives bedre med det, ettersom jeg da selv har kontroll over kvalitet, utseende osv!

I budsjettklassen så er det vel ikke så mange som slår Hirsch?

Jeg liker egentlig lenker - men, klarer aldri å gå med dem.....ender opp med skinn. Har akkurat nå en sort Hirsch-reim med hvit kontrastsøm i tjukt kalveskinn som visstnok skal tåle 100m dybde. Totalpris kr. 487,-

....noen som vet om reimer som gir bedre valuta for penga?

Kjøpt på http://www.watch-band-center.com/shop-watchstrap.html

Er det ingen "Rob Montana" i Norge? Finnes det ikke noen norske strap makere?
Tja. Det er en del dyktige lærhåndverkere i Norge. Men kostnadene er høye og markedet i Norge er bittelite (ikke nubbsjans å eksportere med norske lønninger i bunn), og klokkeremmer er såpass små og krever så stor nøyaktighet at de er overraskende vanskelige å lage.

Er man veeeldig interessert i å finne en nordmann burde kanskje Skinnlåven på Hønefoss vite om noen.

Jeg har tidligere anbefalt denne, og er ennå storfornøyd med den! Ellers synes jeg Hirsch Liberty er utrolig bra greier til den prisen. De trenger imidlertid en del olje/fett for å holde seg pene og myke.

IMG_0846.jpg