Anbefaling av stort men elegant ur?

Medlem
10. okt. 2010
Sted
Bournemouth, UK
Selv om jeg har slått fra meg tanken på et homage-ur er selvsagt kjøpelysten sterkere enn noensinne. Med tanke på at jeg kommer til å bruke en god del penger på UK-flytting er dessverre klokkekontoen ganske slunken, og derfor tyr jeg til dere, og lurer på om dere kan anbefale et rimelig, stort men elegant ur til meg.

Jeg har lagt min elsk på Longines Small Second L2.640.4.78.3, i all hovedsak fordi den er så ren og enkel, men også fordi jeg har veldig lyst på en større klokke, og 47,5mm høres perfekt ut. I skrivende stund ligger det en i bruktseksjonen til den nette sum av 7500 kroner, men selv det blir litt i meste laget akkurat nå. Noen forslag til noe lignende, og da helst automatisk?

Selv er jeg mer enn meget fornøyd med min Lüm-Tec M25, det er noe spesielt med tungsten og den "gløden" den har. I tillegg, og som bonus, er den behagelig tung og elegant :)

Hva med en Fliger av noe slag? Eller er ikke det "pent" nok? Har ikke noe særlig med alternativer til deg når ur på den størrelsen er helt uaktuelt for mine håndledd;) Men den Longinesen har jo et klassiske og fint design, så du får slå til på den! Er jo billig mat i UK så det går vel å leve litt på billig mat for å få inn en ny klokke;)

Hva med en Fliger av noe slag? Eller er ikke det "pent" nok? Har ikke noe særlig med alternativer til deg når ur på den størrelsen er helt uaktuelt for mine håndledd;) Men den Longinesen har jo et klassiske og fint design, så du får slå til på den! Er jo billig mat i UK så det går vel å leve litt på billig mat for å få inn en ny klokke;)
Har tenkt på en Flieger, men greier liksom ikke bestemme meg for en. Også falt jeg jo helt for utseendet på den Longinesen. Vurderer å selge både iPad og et av kameraene mine for å få råd, og i og med at jeg er fotograf sier det litt. Billig mat i UK, ja, men som non-EU student koster skolen en liten formue, dessverre.

Har tenkt på en Flieger, men greier liksom ikke bestemme meg for en. Også falt jeg jo helt for utseendet på den Longinesen. Vurderer å selge både iPad og et av kameraene mine for å få råd, og i og med at jeg er fotograf sier det litt. Billig mat i UK, ja, men som non-EU student koster skolen en liten formue, dessverre.

Meld adresseflytting til en postboks i Sverige. Da sparer du penger på skoleavgift, som du kan kjøpe klokke for. :D
Jeg viste fatisk ikke at det regnes skolepenger etter elev i og utenfor EU. Hvor er EØS avtalen? :rolleyes:

Vel, var igrunnen bare ment som et kreativt forslag fra min side, kanskje ikke så "alvorlig" ment.

Meld adresseflytting til en postboks i Sverige. Da sparer du penger på skoleavgift, som du kan kjøpe klokke for. :D
Jeg viste fatisk ikke at det regnes skolepenger etter elev i og utenfor EU. Hvor er EØS avtalen? :rolleyes:

Vel, var igrunnen bare ment som et kreativt forslag fra min side, kanskje ikke så "alvorlig" ment.

Mister studielånet da.. Men, kreativ tanke! :p

Hadde det ikke vært for at jeg mistet studielånet hadde jeg kanskje gjort det, for forskjellen i pris er forferdelig stor. EU og UK-studenter betaler 3375 pund per skoleår på den linjen jeg skal gå, og non-EU-studenter må ut med 10 950 pund. Med dagens kurs er det 29*710,268 kroner mot 96*393,313 kroner. Det er et par Longineser i forskjell, for å si det sånn.

Registrer deg på tz-uk og se etter klokker for salg i nærområdet ditt. ;)

Litt OT: Går det an å registrere seg der for tiden? Ser heller ikke ut til å være mulig å nå administrator på noe vis. Har gitt opp, men om noen vet hvordan tar jeg gjerne imot tips.

Litt OT: Går det an å registrere seg der for tiden? Ser heller ikke ut til å være mulig å nå administrator på noe vis. Har gitt opp, men om noen vet hvordan tar jeg gjerne imot tips.

Jeg registrerte meg der før i dag, men venter på godkjenningmail fra administrator. Kan jeg se langt etter den, altså?

Jeg registrerte meg der før i dag, men venter på godkjenningmail fra administrator. Kan jeg se langt etter den, altså?

Jeg prøvde å trykke "register" nettopp, og som før fikk jeg bare denne:

"Creating a new account is currently not possible."

Fikk ikke du den?

Hva med denne? Passe stor og passe elegant.;)

MA-A10-poliert-mass-Boden-3.jpg

Jada, jeg fikk bekreftelsesmail og gode greier. Fikk registrert meg uten noen som helst problem i går, men har enda ikke fått godkjenning fra administrator.

Hva med denne? Passe stor og passe elegant.;)

MA-A10-poliert-mass-Boden-3.jpg
Den var jo kjempefin, men til den prisen hadde jeg heller gått for Longinesen jeg er så forelsket i. Steinharten var for øvrig skikkelig, skikkelig pen. Noen som vet hvordan det er med VAT, og når jeg kan regne med å få fjernet den? Skal eventuelt bestille til England.

Noen som vet hvordan det er med VAT, og når jeg kan regne med å få fjernet den? Skal eventuelt bestille til England.

Når du bestiller kan du be om å få fjernet VAT hvis dette ikke skjer automatisk i kassen ved utsjekk.
Nå er jo UK medlem i EU, så du betaler for VAT ved bestilling, men skal slippe dette ved innførsel til UK.

Bestiller du til Norge får du bare en regning i posten på utestående moms og toll.