Anbefalt oppsett av Norges Nato rem

Medlem
30. okt. 2010
Kjære Ts'ere.
Ta dette mest på spøk, men også som en liten sidekick:
Når vi først er så heldige å kunne bære våre nasjonalfarger på armen, må vi også søke å gjøre dette på en mest mulig estetisk og visuellt korrekt måte.

Jeg ser at særdeles mange slumser med remendens avslutning og retur gjennom ringene. Forklaring er gitt til under de følgende bilder:

_MAT2465.jpg

Her er bretten for lang og minner om en stor valk (Som vi forøvrig kan glede oss til å se på fjortissene med bar mage om noen måneder... oh joy!). Bretten er forøvrig stram/liten radius.

P2010589.jpg

Fin lengde, men bretten har for stor radius og ser løs ut. En mindre radius skaper et strammere uttrykk .

5408347750_bd1262972f_b.jpg

Hvor er fliken!??? Her har mr. Bullit tatt noen shortcuts!! :sad:

tull012.jpg

For løst på begge sider, valk har nå blitt til ølmage og henger utover... Dette ser ikke mye stramt ut gitt!

IMG_0779.jpg

Til slutt et skoleeksempel, BRAVO! Alt er stramt, rett og representabelt! Dette er en nordmann som bærer sitt flagg stolt! :)

Et tips er å tre enden gjennom første ring for deretter å brette remmen stramt, med ca 3mm overlengde og tre enden dobbelt gjennom 2. ring. Prøvd vist på bildet under

Heads up, people...

Ironien er at så vidt meg bekjent bruker du ikke NATOen korrekt selv... ;)

Inn under begge ringene, snu opp over øverste og inn under siste før spennen.

På den måten vil remmen låse seg av friksjon dersom noe feiler i spennen.

Endelig et kritisk, gravende og rettledende innlegg.:D
Det var på tide noen tok ansvar for å få slutt på den slendrian som har preget gode tråder her på TS.;)

Mannen som poster over meg er åpenbart ravende gal.

Har noen kontaktinformasjon på ham så vi kan få lagt ham inn / sendt hjelp?

Felt og perm

Ironien er at så vidt meg bekjent bruker du ikke NATOen korrekt selv... ;)

Inn under begge ringene, snu opp over øverste og inn under siste før spennen.

På den måten vil remmen låse seg av friksjon dersom noe feiler i spennen.

Nå må vi huske å skille mellom snørr og bart.. Du snakker nå om feltuniformen og da trenger vi ikke se så pene ut, men heller være funksjonell. Til fest og høytid og perm / offiseruniformen kan vi ikke ha løse fliker som du heller mot :D

--H--

Nå må vi huske å skille mellom snørr og bart.. Du snakker nå om feltuniformen og da trenger vi ikke se så pene ut, men heller være funksjonell. Til fest og høytid og perm / offiseruniformen kan vi ikke ha løse fliker som du heller mot :D

--H--

Men vi vet jo aldri når russerene kommer! :D

Synes dette var svært informativt.

Jeg er en idiot når det gjelder NATO, synes ikke Norges Natoen har sett noe bra ut på enkelte av klokkene, nå skjønner jeg hvorfor !

Takk Heuer :)

Jepp! Deilig å kaste bort litt tid på noe så tullete :) Har du husket å stramme opp natoen nå da!
Som jeg lærte i forsvaret: Finnes ikke properhet i felt. Ettersom jeg er i felten(skolen) til vanlig gir jeg blanke faen :mrgreen: Skal skvære opp utseende ILA morgendagen. Bilderapport kommer, men ting tar tid.

Som jeg lærte i forsvaret: Finnes ikke properhet i felt. Ettersom jeg er i felten(skolen) til vanlig gir jeg blanke faen :mrgreen: Skal skvære opp utseende ILA morgendagen. Bilderapport kommer, men ting tar tid.

De tre T´ene er vel noe av det mest vesentlige vi lærer i forsvaret! Ting Tar Tid :D