Andreaswk`s reise

Medlem
30. mars 2014
Sted
Tønsberg
Fra Mars 2014 frem til Oktober 2014 var jeg en inaktiv deltaker i dette forumet, men en aktiv leser. Oktober 2014 skulle derimot endre dette, da jeg for alvor begynte på min reise..

Den går som følger:

Rolex Submariner 16610

Husker veldig godt denne dagen :) Som en student og småbarnsfar hadde jeg lagt tilside all overskuddslikviditet fra Mars og skulle ha en Rolex som min første! Valget falt på en 16610 X-serie fra 1991 og tankene var jo da at dette skulle være en keeper, ihvertfall i en god stund!
Etter et hyggelig møte med selger, var min første Rolex et faktum og det går egentlig ikke an å beskrive den følelsen. Sliter med å finne et passende ord i ettertid også, men "fantastisk" er vel det nærmeste jeg kommer ;)

Men alikevel så ga den meg ikke så mye når jeg fikk et par dager med den. Den var rett og slett kjedelig! (kommer sikkert til å mene noe annet om noen år).

Så etter et par uker så ble den solgt til en GG her inne :)

Den forsvant så fort at jeg ikke rakk å ta noen fine bilder av den, men legger ved et som dokumentasjon:

Min andre: Rolex 116710LN

Når jeg fikk solgt 16610 ble det frigjort kapital og jeg var sugen på noe mer moderne.
GMT`en ga meg mer! Noen liker ikke de polerte midtleddene, men jeg personlig liker det veldig godt.
Den passet til alt :)
Den grønne GMT-viseren var jeg svak for!
En veldig undervurdert klokke som jeg syntes det er for lite av på dette forumet.
Men når en mulighet åpnet seg for å få tak i en avtandsforelskelse, grep jeg sjansen og denne ble byttet inn til en GG her på sonen :)

Min tredje: Rolex Submariner 116610LV

Fra starten var dette en klokke jeg ville ha! Jeg hadde den konstant i bakhodet og når muligheten var tilstede slo jeg til :)
Absolutt den flotteste klokken jeg har eid til nå. Grønne skiven som spiller med lyset.
Kombinasjonen mellom blå lume og det grønne, syntes jeg var steinkult.
Ufordringen var å kombinere denne klokken med antrekk, da jeg går mer formelt/smart casual på jobb, men jeg ga direkte f*en! :p
Flott klokke som med tungt hjerte ble solgt til en GG. Denne skal inn igjen!

Min fjerde: Rolex Sea-Dweller 116600

Når Hulken gikk ut, så måtte en annen komme inn.
Valget falt på den nye Sea-Dwelleren. En beater med en stor B.
Med denne fikk jeg en viss ro og innstilte meg egentlig på å ha denne en stund, da den har det meste jeg ser i en klokke. Bygger litt høyere enn Submarineren, diskre og oser kvalitet. Kul klokke :)
Denne ble solgt til en GG her inne og når flippefeberen har lagt seg og en beater skal inn, står valget på denne!

Min femte: Rolex 116710BLNR

Etter at SD gikk ut, så sto jeg litt stille. Hva skulle jeg prøve nå?
Etter noen runder med meg selv og et marked som sto stille etter prisjustering, kjøpte jeg rett og slett en flunkende ny fra AD.
Valget falt på en Batman. All-rounderen. Denne passer til alt!

En klokke jeg fikk en større ro med og de første to ukene med denne var jeg omtrent ikke inne på dette forumet. Dette var klokken! Polerte midtleddene, blåe gmt-viseren og kombinasjonen av fargene på bezel.

Men når en mulighet dukket opp(etter noe masing på selger) måtte denne vike og er nå solgt til en GG på sonen :)

Flotte greier.. Får vi se Sub TT?

PS: Jeg ville ha beholdt BLNR og kjøpt sub TT I tillegg;)

Flotte greier.. Får vi se Sub TT?

PS: Jeg ville ha beholdt BLNR og kjøpt sub TT I tillegg;)

Skal prøve å ta noen bedre bilder av den i helgen :)
Hadde jeg hatt økonomi som tillot det, så hadde jeg lett beholdt nesten alt jeg har vært innom til nå :mrgreen:

Sommerklokka: Rolex 116613LB

BLNR er en fantastisk fin klokke, men den måtte vike unna for denne.
Den ultimate sommerklokken IMO!

Kul reise, du har rukket å være innom sinnsykt mye kult ihvertfall etter min målestokk :mrgreen: :D

/3 sub må jo være den ultimate flippeklokken så mitt heiteste tips er at den ikke kommer til å se en sommerdag på ditt håndledd. Prove me wrong :cool::cool:

Kul reise, du har rukket å være innom sinnsykt mye kult ihvertfall etter min målestokk :mrgreen: :D

/3 sub må jo være den ultimate flippeklokken så mitt heiteste tips er at den ikke kommer til å se en sommerdag på ditt håndledd. Prove me wrong :cool::cool:

Haha!!
Så den komme :)

Det må roes ned nå og jeg sliter litt med å se hva neste blir. Merker at gleden forsvinner litt når man flipper så ofte, så jeg har gitt meg selv en karantene i en stund :)
så får vi se..:rolleyes:

Redigert:
Haha!!
Så den komme :)

Det må roes ned nå og jeg sliter litt med å se hva neste blir. Merker at gleden forsvinner litt når man flipper så ofte, så jeg har gitt meg selv en karantene i en stund nå :)
så får vi se..:rolleyes:

Men når karantenen er over, og Sub TT LB skal flippes, da sender du meg en PM, ikke sant ;)