Sendte en submariner til Alf Lie aka Saastad, tok 6 uker å få uret tilbake, nå.. 1 år og 6 mndr etter.. ennå ikke mottatt
takstpapirene. imponert !
Sendte en submariner til Alf Lie aka Saastad, tok 6 uker å få uret tilbake, nå.. 1 år og 6 mndr etter.. ennå ikke mottatt
takstpapirene. imponert !
Jeg vet, du er forsikret for verdien du betaler for, så endringer i verdi/pris må evt. korrigeres.Jeg har en Speedmaster Professional fra 2008, og denne er forsikret for nypris den gang, da det virket helt logisk.
Sumen den da kostet var 30.000 kroner. Med prisjusteringene til OMEGA den siste tiden koster nå tilsvarende ur 45.500 kr.
Vil forsikringen dekke gjenkjøp av tilsvarende ur, eller får jeg bare utbetalt den originale kjøpssummen på klokka?
Noen som vet?
Salgsverdien er nok vekten (minus glass/urverk) x smelteverdi pr. gram for gull hos en gullsmed. En verdivurdering for forsikring er nok høyere, men er sjelden salgsverdi.Vis vedlegg 45754 Hei! Har en Mondia Swiss made 14 karat gullklokke, urverket merket med 0,585, lenke inngravert 100 og 0,585. Kjøpt på 80- tallet en gang for rundt kr 30 000,00. Noen som kjenner verdien til disse klokkene?