Angrer som F! Vurdere Omega de ville prestige blue dial 30m

Medlem
25. mai 2014
Sted
Lillestrøm
Kan dere hjelpe meg? :)

Vurderer å gå fra breitling superocaen 44 2000m til omega de ville prestige 30m med blue dial.

Har ett certina "dykkeur" fra før så syns at min andre klokke som skal være den unike burde helst ha ett klassisk look.
De ville prestige syns jeg gir meg alt en klassisk klokke skal være.

Det eneste er at den er 30m... Den er jo ikke like vanntett som SO 2000m. Hadde aldri noen ambisjoner å dukke ned til Titanic med breitlingen, men syns 30m er litt risky??

Kommer ALDRI til å bade med en 30m klokke eller dusje med den... Men håper at selv om den er 30m så tåler den regnvær, snø eller at den får litt vann på seg når jeg vasker hendene...

Så kjære Omega-folk! Vennligst hjelp en fyr som tok solid feil da han ikke innså at Omegaen virkelig var det "unike" for han. Og som lot seg selge av Breitlings fantastiske "jagerfly-plakater" :p

Redigert:
Ja, 30m: Det er knapp god nok for å vaske poteter med...
Er du etter en "dress" klokke som tåler mer enn 30m? Jeg anbefaler en SM Aqua Terra(blå tallskive) versjon.
Den er god for 150m.

1) Du kjøper ett eksemplar som er lett brukt: Anbefales disse med den in-house 8500 kaliber.

2) Du venter litt og samler penger: 6 mnd siden jeg var sagt på en Omega butikk i Paris at de skulle ha den ny 8400 kaliber i alle Aqua Terra i en nær fremtid... Way over the top urverk.
http://www.omegawatches.com/planet-...?xtor=ADI-2467#!/seamaster-300-master-coaxial

Takk for info! Dette kan umulig bli billig! :p

Med 100m så er du trygg på at klokken skal kunne tåle hverdagen, men har ikke noe stort behov for 100m så lenge 30m kan tåle litt vannsprut.
Har jo sett på de andre de ville som er 100m, men over 30 000kr syns jeg nesten er ubehagelig å ha på armen, med mindre det er en Jeager eller Speedmaster.

Har også tenkt på speedmaster som er 50m. Historien til den klokka er unik og manuel trekning syns jeg er veldig sjarmerende.

Altså så lenge du ikke dusjer med, vasker opp med eller putter klokken i en vannpytt er det overhodet ikke noe problem å ha en på 30m.

Det er ikke noe problem å vaske hendene eller bære den i regnvær.

Takk for info! Dette kan umulig bli billig! :p

Med 100m så er du trygg på at klokken skal kunne tåle hverdagen, men har ikke noe stort behov for 100m så lenge 30m kan tåle litt vannsprut.
Har jo sett på de andre de ville som er 100m, men over 30 000kr syns jeg nesten er ubehagelig å ha på armen, med mindre det er en Jeager eller Speedmaster.

Har også tenkt på speedmaster som er 50m. Historien til den klokka er unik og manuel trekning syns jeg er veldig sjarmerende.

Speedmaster-Pro tåler 100m: Fikk min testet av min urmaker foran øyene mine.

Jeg anbefaler en SM Aqua Terra(blå tallskive) versjon.
Den er god for 150m.
1) Du kjøper ett eksemplar som er lett brukt: Anbefales disse med den in-house 8500 kaliber.

Ikke meningen å kuppe tråden, men er disse ofte å finne i bruktmarkedet? Hvor mye må man regne med å betale for et prent brukt eksemplar?

Varierer nok litt fra klokke til klokke hva den faktisk tåler, men generelt sett sier Omega 50m: http://www.omegawatches.com/collect...30423001005#tabs-product-detail-specification

Har dog lest et par historier for mye om vannskader på Speedmastere så jeg holder stort sett min unna vann (innen rimelighetens grenser selvsagt).

Ja, Omega sier det. Ja.
Kanskje min Speedmaster har tilbringt for mange netter i klokkeboksen, tatt i sandwich mellom min SeaHawk2Pro 3000m og min Helberg CH1 6000m:mrgreen:

TS motto: Spar mer og kjøp den... Den er "100m": Gravert bak kassen til og med

Nydelig speedmaster!

Jeg har veldig sans for Omega
Speedmaster Brown Dial
311.32.42.30.13.001

Urverkstype: Mekaniskt, manuell trekking
Urverk:Omega 1863 (basverk Lemania 1873) med 18 juveler, 21600 vph
50 m vanntett.

Den ligger på 33 000. Heldigvis kjenner jeg en som selger Omega så kan få en drømmepris. :)

Hva er dette med den blå fargen ?

Min Omega Aqua Terra med blå farge er helt ny og norskkjøpt, men i bytteforhandlinger får jeg ganske enkelt beskjed om at "den blå" er uglesett, verdløs (nesten) og omsettes ned mot 20 000. Alle som ser skiva mener den er sort, men navnet er faktisk blå. Selv synes jeg den er verdens skjønneste klokke, og den har listepris på 36.
Aqua Terra virker nokå lik de Ville, hvis du vil bytte den til deg mot en Breitling er vi kanskje på talefot

Min Omega Aqua Terra med blå farge er helt ny og norskkjøpt, men i bytteforhandlinger får jeg ganske enkelt beskjed om at "den blå" er uglesett, verdløs (nesten) og omsettes ned mot 20 000. Alle som ser skiva mener den er sort, men navnet er faktisk blå. Selv synes jeg den er verdens skjønneste klokke, og den har listepris på 36.
Aqua Terra virker nokå lik de Ville, hvis du vil bytte den til deg mot en Breitling er vi kanskje på talefot

Jeg ville valgt blå foran sort/hvit any day! Sort/hvitt er litt mer nøytralt, men blåfargen er min favoritt.