Inn 24.07.10: Rolex Datejust II
Ut 29.01.11: Rolex Datejust II, GO Senator Navigator Chronograph
Inn 29.01.11: Breguet Marine Date
Ut 05.03.11: Omega Seamaster
1. Glashütte Original, Panoreserve
Dette var mitt første "seriøse" urkjøp og jeg falt pladask for GOs panoserie. Caliber 65, manuelt opptrekk, med gangreserve. 39mm.
Detaljer jeg har blitt veldig glad i på dette uret er:
Den desentrerte urskiven
Gangreserven
Panoramadato
Kronen
Og selvfølgelig baksiden med den doble svanehalsen:
2. Certina DS ca 1970:
Har i utgangspunktet veldig sansen for eldre klokker, men liker ikke tanken på å kjøpe brukt. Synes noe av sjarmen ligger i å ha en gammel klokke som har en eller annen relevans for meg. Ble derfor glad da jeg fant bestefars gamle certina DS, med in-house mekanisk verk, manuelt opptrekk i en loftsrydding. Den er kjøpt slutten av 60-tallet/begynnelsen av 70-tallet og har i følge min far aldri vært på service. Det bar den også preg av. Den hadde vært med på alt en bonde som driver gård gjør, var slitt, knusktørr og gikk ikke. 37 mm.
Før:
Etter:
Detaljer jeg har blitt glad i på denne er:
Skiva, hvordan den nærmest lager stråler fra sentrum.
Skilpadda.
Pleksiglasset som ligger nesten som en kuppel oppå klokka.
Klokka ble plukket fra hverandre, hver del renset, pakninger og fjærer byttet, kasse og pleksiglass polert. Den bærer fortsatt sine bruksmerker og har en fin patina. Moro å gå med bestefars klokke på armen.
Ut 29.01.11: Rolex Datejust II, GO Senator Navigator Chronograph
Inn 29.01.11: Breguet Marine Date
Ut 05.03.11: Omega Seamaster
1. Glashütte Original, Panoreserve
Dette var mitt første "seriøse" urkjøp og jeg falt pladask for GOs panoserie. Caliber 65, manuelt opptrekk, med gangreserve. 39mm.
Detaljer jeg har blitt veldig glad i på dette uret er:
Den desentrerte urskiven
Gangreserven
Panoramadato
Kronen
Og selvfølgelig baksiden med den doble svanehalsen:
2. Certina DS ca 1970:
Har i utgangspunktet veldig sansen for eldre klokker, men liker ikke tanken på å kjøpe brukt. Synes noe av sjarmen ligger i å ha en gammel klokke som har en eller annen relevans for meg. Ble derfor glad da jeg fant bestefars gamle certina DS, med in-house mekanisk verk, manuelt opptrekk i en loftsrydding. Den er kjøpt slutten av 60-tallet/begynnelsen av 70-tallet og har i følge min far aldri vært på service. Det bar den også preg av. Den hadde vært med på alt en bonde som driver gård gjør, var slitt, knusktørr og gikk ikke. 37 mm.
Før:
Etter:
Detaljer jeg har blitt glad i på denne er:
Skiva, hvordan den nærmest lager stråler fra sentrum.
Skilpadda.
Pleksiglasset som ligger nesten som en kuppel oppå klokka.
Klokka ble plukket fra hverandre, hver del renset, pakninger og fjærer byttet, kasse og pleksiglass polert. Den bærer fortsatt sine bruksmerker og har en fin patina. Moro å gå med bestefars klokke på armen.