Anmeldelse: klokkeboks fra TS-Webshop!

Kohe321

Støttemedlem
Medlem
19. okt. 2011
Innlegg
5.367
Jeg bestilte en av de nye klokkeboksene fra TS-webshopen på onsdag. Som vanlig var @Juice eksepsjonelt kjapp på å få sendt avgårde sakene, så pakken var fremme på postkontoret allerede i går. Fikk først hentet den i dag, og etter å ha fått åpnet den (godt pakket forresten, props!) og fiklet litt med den så tenkte jeg å dele førsteinntrykket samt noen bilder tatt i all hast med dere her.

Først og fremst, selve boksen føles veldig godt laget. Det er et nydelig tremønster som kan skimtes igjennom lakken, og finishen gir i det hele tatt en god kvalitetsfølelse. Det er ikke noe knirking eller løshet i leddet mellom topplokket og bunnen, og boksen har en fin tyngde over seg som kommer av at den er i tre. Virker som veldig solide saker rett og slett!
8497396101_f024f464c3_b.jpg




Låsemekanismen føles solid og klikker betryggende når boksen lukkes igjen. Liker også at låseknappen er liten og diskré slik at den ikke trekker oppmerksomheten vekk fra den fine overflaten til boksen.
8497393387_226da998a1_b.jpg




Hele innsiden av boksen er trukket i sort skinn og er rett og slett lekker. Tror dog det er falskt skinn, det vil vel fort bli veldig dyrt om hele boksen var i ekte lær. Det virker uansett veldig solid, og minner meg egentlig om skinnet som er på kontorstoler fra Ikea. Det har en ganske nøytral lukt.
8497397055_22f312c296_b.jpg




Masse mellomrom mellom kamrene så her er det ingen fare for at klokkene skal deise inn i hverandre. Selv de største paneraiene vil har godt med albuerom her. :p
8498501614_14200b4f79_b.jpg




Putene er gode å myke og har solide kanter som ikke lar seg presse sammen fra "kant til kant". Dette gjør at de passer ned i kamrene som hånd i hanske. Ellers er de i samme materiale som resten av innsiden.
8497965055_b83b5a209f_b.jpg




Hengslene er solide. Mer er det ikke å si. :eek:
8497398609_fb6144c04d_c.jpg



Exploreren sitter godt.
8497399737_911a46559f_b.jpg


Alt i alt er jeg kjempefornøyd. Veldig pen og solid, dog litt stor, men dette slipper man ikke unna når det skal være så bra med plass mellom putene. Dette er ikke en negativ ting, men bare noe du bør være obs på.

Takk for titten, og ha en nydelig helg alle mann (og kvinner)! :)
 
Redigert av en moderator:
Flott boks Kohe. Forøvrig har du et fantastisk innhold i boksen også. Trenger man mer enn de tre?? Ja om man har flere enn ett ur da:cool:
 
Takk til dere begge! Kjekt å kunne dele.

Flott boks Kohe. Forøvrig har du et fantastisk innhold i boksen også. Trenger man mer enn de tre?? Ja om man har flere enn ett ur da:cool:

Hehe, jeg er egentlig veldig fornøyd med samlingen slik den er nå, så jeg har en herlig ro rundt det hele. Joda, det er flere klokker jeg sikler på og jeg har planer og alt det der, men det skal få god tid å modnes på. Alt jeg vet sikkert er at trioen jeg har nå skal bli værende. Er på en måte i sparemodus for tiden og sikter opp mot noe litt "større", så tviler på det blir noe kjøp i 2013 - og på mange måter er det helt greit. :)
 
Takk for en god anmeldelse og fantastiske bilder, @Kohe321!
Som nevnt tidligere har du en godt sammensatt samling - nær perfekt ;)

Må si at den nye TS-boksen frister veldig, men en ordentlig winder må inn først.
 
Redigert av en moderator:
Takk til dere begge! Kjekt å kunne dele.



Hehe, jeg er egentlig veldig fornøyd med samlingen slik den er nå, så jeg har en herlig ro rundt det hele. Joda, det er flere klokker jeg sikler på og jeg har planer og alt det der, men det skal få god tid å modnes på. Alt jeg vet sikkert er at trioen jeg har nå skal bli værende. Er på en måte i sparemodus for tiden og sikter opp mot noe litt "større", så tviler på det blir noe kjøp i 2013 - og på mange måter er det helt greit. :)
Nåja......kan jo hende det smyger seg inn en Zenith :)....Grattis med flott "slire" til dine Tools.
 
@Timebandit Hehe, ja skal ikke utelukke at det kan skje nei, kommer an på hvordan impulskontrollen blir fremover. Nå kommer det jo uansett en Zenith fra Lervik om et par uker som jeg skal unboxe på vegne av broren min, så på en måte har du jo rett uansett. :)
 
Redigert av en moderator:
Dette virker bra; takk som deler:)
Godt å få bruker tilbakemelding, flott bilder som alltid. Kanskje skal gå for en sånn eller reise etui til sommeren.
 
Ser kjempefint ut! Liker virkelig det nye sortimentet til TS-shoppen.

Oh yes, håper at klokkerullene som er under planlegging er klare innen sommeren, trenger jo et reiseetui også. @Juice har du et grovt tidsestimat på når de kan bli tilgjengelige? :)
 
Redigert av en moderator: