Antall klokker i samlingen?

Medlem
31. juli 2010
Sted
Stavanger
1. Hvor mange klokker har du i samlingen?
2. Hvor mange klokker ønsker du å ha i samlingen?

Personlig synes jeg ca 5stk er optimalt slik at det blir litt wristtime på hver enkelt.
Jeg tenker også at jeg kunne klart meg med 3-4 "finere" klokker, spesielt hvis alternativet er å ha 10+ klokker som jeg ikke er like begeistret for.

Har: 9.
Ønsket/passe antall: 6

(Ønsket samling: Rolex Sub og Explorer 1, en Panerai, en flieger, en ren dressklokke, og en skikkelig vedhogst-beater f.eks SKX009))

Har: 4
Ønsket antall: 3-6

Jeg er ingen samler, og føler det er nok med 6 klokker i rotasjon. Det er også begrensningen til klokkeboksen :eek:

Har en Exp-1 og en Sub. Tenker litt i retning noe litt dyrere som en tredje variant, enten en sjeldnere sub eller noe litt mer flashy. (Når jeg skriver flashy autocorrecter iphonen det til glashutte, mulig det er et hint;) )

Har 6: 2 Omega 2 Rolex 1 Jaeger 1 Audemars
Ønsker 9: 3 Omega 2 Rolex 2 Jaeger 1 Audemars 1 Patek evt blir 2 omega og 1 Rolex kappet, tilbake til 6..

3 rolex, vill ha som er planen en sport rolex, en pp/ap på lenk och en fin jlc dress. som inom räckhåll annars no limit :)

Har 8 (11) (1 Rolex, 2 Omega, 1 Breitling, 2 Seiko, 1 Helson, 1 tissot og 3 stykk div lommeur/no-name)

Tror jeg regnet på det en gang og kom frem til at hvis klokkekontoen hadde vært meget dyp hadde jeg sittet med 23 klokker...

Trenger vel ikke alle 23, men GO flieger, JLC dressur, tudor pelagos, heritage chrono blue og Black Bay, kanskje en NOMOS så hadde jeg vel vært nokså fornøyd! :)

Edit: Nå som jeg leser over hva jeg akkurat postet innser jeg at jeg er skadet... Meget skadet! :)

Redigert:
Har 15, men det er mye ræl som skal ut etterhvert. Samtidig er det jo noe av dette rælet som man har blitt litt gla i og som kanskje ikke forsvinner så fort :eek: Ønsker å ende opp med ca 4 high end klokker, ca like mange mid-range klokker og så fylle på med en del "billige" klokker fordi det alltid er moro å vente på en ny klokke :D

EDIT: kanskje på sin plass å definere prisklassene jeg forholder meg til her.
High end: ca 25000++
Mid-range: ca 8000-25000
Billige klokker: alt under 8000 (ca der jeg er i innkjøpene mine nå :p )

Redigert:
Har ingen samling, da jeg bare har to enn så lenge:p

Optimalt så kunne jeg tenkt meg rundt 12stk med tid og stunder. Med dagens rolexinteresse hadde det blitt: 8 rolex, 1 omega, 1 Patek, 1 AP, 1 JLC. Også skulle jeg hatt de i en LV-koffert:)

Har ca 30 klokker, høres mye ut men har jo holdt på med dette i over 20 år så sett i lys av det er det ikke mange etter mitt syn. Hadde en liten opprydding for moen måneder siden og kvittet meg med ca 10 klokker, har ingen planer om å selge flere da jeg liker alle sammen! Jeg har en klokkekoffert med plass til 30 klokker så det er inntill videre perfekt.

Klokker tar heldivis liten plass! :)

Redigert:
Har 4, men bruker VELDIG sjelden 2 av dem.

4 tror jeg er et ganske perfekt antall for meg. Må bare få tak i penger så jeg kan bytte ut de to som støver ned med noe jeg har lyst til å bruke.

Jeg tror 3 er et fint tall:cool:

Og når jeg skriver 3 - så mener jeg 3 man virkelig vil ha og som kan brukes ved forskjellige anledninger. To av de som er i boksen tilfredsstiller kriteriene....da jaktes det på en ny:D

Nå: 1
På sikt:3

Tror også at 3 er passe. Kanskje noe slikt: En dressklokke (for tiden en JLC chrono på ønskelisten), en AP RO og en Rolex som beater.

Hm. Men hva med aquanaut? Og kunne ikke en Panerai vært gøy?

Har i dag elleve ur. Fire av dem ligger på KS.

Av de syv som er igjen i boksen er det fem keepers. Jeg vil egentlig ikke ha mer enn fire ur, men det er umulig å se for seg et salg av en, eller flere av disse: Rolex Sub, Datejust, Explorer II, JLC Reverso, Zenith El Primero.

Har derfor gitt opp, og innsett at dette er starten på en samling som skal vokse. Regner derfor med å ende opp med ti ur i løpet av de neste årene (kun Rolex på ønskelisten).

Det skremmer meg litt at det ble sånn, men samtidig føles det ganske godt også.