Antall klokker i samlingen?

Mye rare svar her. I mine øyne er det bare ett som er rett; så mange som mulig! Så framt man samler på klokker da. Man hører ikke en frimerkesamler si "jeg er nede i 4 frimerker, men skulle gjerne hatt ett par til..." Sorry, men man har ikke en samling hvis man har 4 klokker. Biler ja, for de tar plass, klokker og frimerker tar ikke plass.

Klokker man ikke bruker kan man kvitte seg med, med mindre de har sentimental verdi el.l, resten blir.

Du er inne på noe, kravet for å være en samler i mine øyne er en rød tråd eller et avgrenset område, eks variasjoner av 1665. Jeg har noen bokser med klokker jeg syns er fine, kjøpt utelukkende derfor, men jeg ser meg ikke som samler av den grunn. Det kan naturligvis kalles en samling klokker likevel. Eks, jeg har to gamle mausere, de må kunne kalles en samlig selv om jeg ikke anser meg som mausersamler. Makes sense in my head, men ofte det ikke gjør det for andre :)

Biler ja, for de tar plass, klokker og frimerker tar ikke plass.

Ser poenget ditt, men når noen klokker mange her inne drømmer om koster mer enn en middels nybil begrenser det seg selv.;)

Ellers vil jeg heller spare opp til 3-4 klassikere enn 20 ventepølser som uansett blir solgt etter en stund.