Antall lenker på hver side av claspen Rolex Sub

Medlem
25. aug. 2015
Sted
Oslo
Mottok min første Rolex igår, og fikk lenken tilpasset i dag. Skal claspen være sentrert? Skal det være mer links på 6 eller 12 siden?

Bilde 1

Bilde 2

Redigert:
Det der synes jeg ikke så riktig ut, tror jeg ville flyttet over et ledd for å få låsen mer sentrert. Jeg har hvertfall brukt å ha det på mine klokker.

Gratulerer med din første Rolex. :)

Bør nok gjøre som nevnt over her, ja. Så rart ut den tilpasningen der. Kan umulig ha vært utført hos en Rolex AD, eller?

Det der stemmer ikke.

Jeg tok av to ledd på 12 siden. Ikke gjort noe på 6 siden. Og bruker hurtig justeringen for fin justering.

Jeg har vanligvis brukt fem ledd kl. 6 og seks ledd kl. 12. Samme antall på Sub og Daytona.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: fredde1972
Personlig bruker jeg seks ledd kl. 6 og syv ledd kl. 12. Antall ledd justerer du enkelt med et lite verktøy (selv bruker jeg Panerais medfølgende verktøy).

Det er vel litt avhengig av claspen(og personlig preferanse) , men det vanligste er å ha dem like lange, og hvis man må ha ett ledd mindre på en side så tas dette av på 6-siden.

Personlig bruker jeg seks ledd kl. 6 og syv ledd kl. 12. Antall ledd justerer du enkelt med et lite verktøy (selv bruker jeg Panerais medfølgende verktøy).

+1

Hehe, ja Panerai skrutrekkern har jeg også brukt på min sub, helt genialt verktøy. Har noen Bergeon trekker osv, men ingen passer som OEM Pam verktøyet ;)

Grøss, jeg får helt angst av en usentrert clasp! ubehagelig er det også synes jeg. Nei her er det bare til å flytte over:)

Hvor mange ledd/biter er det i en original Hulk-lenke? Teller man endeledd (end link) som et ledd?