Antrekkskode "mørk dress" i bryllup

Medlem
22. nov. 2010
Sted
Bergen
Skal delta i et par bryllup utover sensommeren. På den ene invitasjonen står det mørk dress som antrekk.
Går utifra at min blåsvarte dress da går fint. Sitter bra etter at jeg har fått justert litt armlengder og slkt. Sko blir noen oxford med lukket lissing.
Men hvor sprek skal man være på slips og gjerne lommetørkle med denne koden.

Redigert:
Kjør lommetørkle i samme farge som skjorte, hvit? og brett det "pocket-square"
Jeg ville gått for ett mørkt slips, gjerne klassisk med skrå striper.

mainImage1.jpg

Nå blir jeg sikkert halshugget, men jeg mener at sløyfe er for klovner og ravi. (Med mindre du har smoking)
Det samme er for brystlommetørkle i hiss farger

edit: ser at guiden min har brettet feil....

Redigert:
Jeg finner ikke noen guide på inet på hvordan den egentlig skal brettes, men ta guiden som utgangspunkt og brett den en siste gang slik at det ikke ser ut som du har 4 lommetørkle oppi lomma (Hvis du fatter)

Ja en klassisk pocket square i hvitt er vel det enkleste tenker jeg.
Angående klokke så har jakten begynt for en stund siden. Det mest dessy jeg har en en semaster 2254. Men tenker en vintage omega av noe slag blir bra. Ser Hamilton har en intra-matic i 38mm som ser bra ut og.

Dette er jo en glitrende mulighet til å oppgardere samlingen med en klassisk, enkel klokke, gjerne i et edelt materiale.

Så lenge du ikke går all in med farger eller mønster syns jeg det meste er ok, kanskje bortsett fra å gå uten slips.

Hvis brudgommen går uten slips er det greit å ta det av.

Tørklet bør fange opp fargen i skjorta. Evt er det også "lov" å ta opp enkeltfarger fra slipset, men slips og tørkle i samme mønster er fy-fy.

Jeg liker best krøll-og-stapp :D

3092E979-2D09-4A50-B85E-9369F26F9117-1332-00000D183D1DCAE7_zps86ae464d.jpg

Tørklet bør fange opp fargen i skjorta. Evt er det også "lov" å ta opp enkeltfarger fra slipset, men slips og tørkle i samme mønster er fy-fy.

Absolutt, men jeg ville sagt kan og ikke bør. Stol kun på øynene og ikke på regler. Match på klokkereim og slips kan til og med bli bra :cool: Hvordan kunne jeg forresten selge DJen min....

DE46A9A3-FB99-4589-8023-20F6A8CB117F-401-000002A56C916E4F_zpsd0b47a9b.jpg~original

Nei slike kombopakker med slips og tørkle i identisk mønster og farge synes jeg selv ikke ser bra ut. Blir nok helt enkelt i skjortens farge.
Skal man prøve dristige komboer så bør personen som bærer det virkelig utsråle at dette er "riktig". Jeg er nok ikke den personen.
Så derfor er vel konklusjonen at mørk dress kode innebærer et noe dempet slips og tilbehør. Dette blir også på ettermiddagen.
Blir ihvertfall svarte sko, belte og klokkereim.

Jeg liker best krøll-og-stapp :D

3092E979-2D09-4A50-B85E-9369F26F9117-1332-00000D183D1DCAE7_zps86ae464d.jpg

Absolutt, men jeg ville sagt kan og ikke bør. Stol kun på øynene og ikke på regler. Match på klokkereim og slips kan til og med bli bra :cool: Hvordan kunne jeg forresten selge DJen min....

DE46A9A3-FB99-4589-8023-20F6A8CB117F-401-000002A56C916E4F_zpsd0b47a9b.jpg~original

Enig. Kan er riktig.

Krøll og stapp er fest, helt enig. Penbrett er bedre til daglig eller formell.
Forme pocheten som en tryllekunstner, ta det som henger under fingergrepet og brett opp parallelt til den glatte delen som er øverst. Trykk det ned i lommen. En god blanding av det glatte og kantene skal nå stå casual opp av lommen i en litt sprø professor-stil som tilsynelatende er helt casual.

Jeg skal i bryllup hvor de ønsker mørk dress.
Min kombo blir da mørk blå dress med hvit skjorte og mørkt grønt slips og hvit hanky.
Svarte sko og belte.

Det jeg dog ikke er helt sikker på er klokkekomboen.
Jeg har en Speedmaster som skal brukes, men klarer ikke å bestemme meg om jeg skal bruke lenke eller svart skinnrem.

Hva er oppfatningen her inne?
Blir lenke for flashy?

Min kombo blir da mørk blå dress med hvit skjorte og mørkt grønt slips og hvit hanky.
Svarte sko og belte.

Jeg har en Speedmaster som skal brukes, men klarer ikke å bestemme meg om jeg skal bruke lenke eller svart skinnrem.

Blir lenke for flashy?

Sort skinnrem går uten tvil best til dressen :)

Svarte sko og belte.

Blir lenke for flashy?

Skinnrem blir best her, med mindre den er veldig casual. (Jeg ville ikke valgt Di-Modell Chronissimo, for å ta et eksempel.) Men når det er sagt ville jeg ikke finne på å kalle Speedy på lenke for flashy, synes den fungerer veldig fint til dress.

Jeg bruker sjelden Speedyn på lenke og synes derfor at den blir ekstra stilig.
Faktisk helt rå! :cool:
"Sparer" lenka til finere anledninger, men dog kleskoder i bryllup kan tolkes som så mangt.

Beklager dårlig kvalitet på foto, men det var de eneste jeg fant på Macen.