Dette er en stor del av grunnen til at jeg føler det blir veldig merkelig å bruke denne mengden penger på en Apple Watch. En JLC til samme prisen vil vare livet ut, men teknologien i en apple-watch blir utdatert like kjapt som i en mobil. Etter 5 år vil den sikkert begynne å bli treg i menyene, låse seg oftere, batteriet vil ikke vare like lenge som før (kan dette enkelt byttes på apple watch?) osv.
At det ikke gir mening med en mekanisk klokke til samme prisen er en diskusjon for seg selv, men du vet ihvertfall at du kjøper noe som er designet for å vare, og hvor din spesifikke klokke vil ha deletilgang og mulighet for å bli fikset i flere tiår fremover. I mellomtiden har sikkert gullet i Apple klokken blitt smeltet ned og brukt til nye smykker flere ganger.
Men, kan tenke meg at det ikke er noe problem for de som bruker over 150k på en Apple Watch å kjøpe en ny annen hvert år akkurat som en mobil. Det blir å ta bruk-og-kast kulturen til et helt nytt nivå etter min mening, liker det ikke.
Spot on. Men så lenge produsenter som Vertu finnes har nok også Apples gulldøgnflue livets rett.