Apple Yosemite

Nessuno79

Støttemedlem
Medlem
6. mars 2011
Innlegg
3.252
Sted
Asker #nessuno_79
Noen som har erfaringer å dele? Vuderte å oppgradere her, helt til jeg så at det rant helt over av negativ feedback på apple sine egne sider.
Kan det virkelig være SÅ ille? Erfaring med tidligere oppgraderinger har vært at enkelte ting har opplevdes som slitsomme og håpløse i starten, men for så å bli helt ok når man venner seg til det etter hvert. Slik her også kanskje?
 
Oppdaterte min Mac Air 11" fra 2011, og synes faktisk den virker marginalt kjappere, men det kan være psykologisk. Fryktet det skulle blir trøbbel med en såpass gammel maskin, men det fungerer helt fint.

Dette er vel ikke en kjempestor oppdatering, men det er gjort noen grafiske smågrep jeg liker. Litt "flatere" design, som jo passer bra med de nye iOSene også.
 
Fungerer helt fint på '10 Air '11 pro og '13 iMac her. Ingen problemer overhodet på noen av maskinene. Liker os'et godt, og det fungerer helt suverent sammen med iOS på to iPhones og iPad.
 
Her i huset så er det inget problem med verken Air (2013) eller Macbook Pro(2012).

Innbiller meg at maskinen er litt raskere? Mindre dill og bedre integrering med IOS på iPhone/Ipad.
Bare til å oppdatere:cool:
 
Jeg har kjørt betaen på MBA 11 og oppgraderte iMac ved release. Funker særdeles bra. Aldri opplevd så lite problemer i beta og rett etter release før.

MBAen føler jeg har fått mye bedre batteritid etter oppgraderingen.
 
Noen som har litt erfaring med continuity og handoff?
Får opp nettsiden på iPhone / Mac. Men hva med epost og notater osv. Hvis noen har en kjapp forklaring hvordan det fungerer så hadde det vært flott :)
 
Noen som har litt erfaring med continuity og handoff?
Får opp nettsiden på iPhone / Mac. Men hva med epost og notater osv. Hvis noen har en kjapp forklaring hvordan det fungerer så hadde det vært flott :)

Notater og Safari funker bra her hos meg, men ikke testet med mail. Bruker ikke "Mail" i OS X.

Bruker du notater sync'et med iCloud, eller "på iPhone". Du kan sjekke ved å stå i Notater appen og klikke "< Kontoer" oppe til venstre. Da får du kanskje opp flere alternativer. Usikker, men kan godt være man må bruke "iCloud"-notater for at det skal funke med Handoff.
 
la det inn på imac og macbook pro ved release, og har ikke hatt noen problemer. Har ikke fått med meg så mange endringer bortsett fra det visuelle. Må vell være den minst endrede nye OSX hittil?
 
Noen som har erfaringer å dele? Vuderte å oppgradere her, helt til jeg så at det rant helt over av negativ feedback på apple sine egne sider.
Kan det virkelig være SÅ ille? Erfaring med tidligere oppgraderinger har vært at enkelte ting har opplevdes som slitsomme og håpløse i starten, men for så å bli helt ok når man venner seg til det etter hvert. Slik her også kanskje?



Ta en sikkerhetskopi og prøv?
Min policy er å aldri oppdatere før småfeil er rettet.



Opplyser at min kræsjer/ fryser ofte og bruker mye lengre tid på oppstart etter dvale, nest nyeste MacBook Air..
Jeg formaterer min i morgen..
Så den kan være lurt å vente litt før den har blitt stabilisert? :rolleyes::)
 
Problemfritt både på min i7 iMac og i7 MacBook Air. Begge Windows partisjonene overlevde til og med.
 
Oppdatert en Mini fra 2010. Funker greit nok, men først etter en runde med både "rep av diskrettigheter" og i tillegg verifisering+rep av systemdisk. Litt usikker på om diskproblemene skyldes oppdaringen.
 
Da jeg ikke har klart å somle meg til å ta en ny sikkerhetskopi, har jeg heller ikke oppdatert enda. Merker at det var like greit og somle litt ...Så, tar sikkerhetskopien, og venter til det er kommet noen oppdateringer av OS´et tenker jeg. Better safe than sorry
 
Oppgraderte min late '08 MBP til Yosemite, og hatet designet.. Syns det minnet meg om OS X Tiger med en facelift..
Men jeg opplevde ingen bugs, eller at maskinen min ble noe særlig treigere.
Heldigvis for min del hadde Expert 20% avslag på alt i butikken, så jeg fikk min rMBP til 16.000kr istedenfor dagens 24.000 :) Også skader det ikke at det fulgte med Mavericks :)

Om du føler at designet er fint, so go for it! Jeg klarte aldri å venne meg til det, syns det var 100 skritt tilbake :(