Artikkel fra side3.no

Nok en elendig artikkel fra side 3. Hva i alle dager er det de prater om egentlig? Og sette MoN sammen med den nye Daytonaen gjør meg dårlig.

Er nok mange "hippe" mennesker som blir skuffet når de melder seg inn på TS rett etter å ha kjøpt en MoN klokke på Thune. Tviler også på at salget av mekaniske klokker har økt pga. en tv-serie.

Det "skumleste" synes jeg forsåvidt er at de rangerer MoN på topp blant de klokkene som er der. Jeg ville t.o.m. plassert Hublot foran dem :p

Jeg har en vag følelse av at "konflikten" dukker opp her da vi som sitter her har hakket over snittet (og vel så det) tanker og ideer rundt hva som er en bra klokke, hva som er gode merker og hva som er flotte tradisjoner og hva som betyr noe.

For andre (majoriteten antar jeg) mennesker er dog dette omtrent like spennende som hvilken familie gresset du har i hagen tilhører; gress er gress (og ost er ost og hund er hund, ref reklamen).

Sånn sett er MoN klokken en "frisk og morsom" klokke i et ellers traust og tradisjonsrikt segment de fleste hverken bryr seg om, kan noe om eller har noen interesse av.

Synes det er en veldig typisk fremstilling av noe som skal leses av den gemene hop uten spesielle interesser i temaet.:?
Slik er det med alt. Husker jeg så en dokumentar på Discovery channel fra et sted jeg har arbeidet. Jeg kunne kjenne at jeg rødmet over den flaue, og ikke minst overdramatiserte fremstillingen.:p

Vi kan kanskje lukte et mulig samarbeid mellom side3 og Alfa her?

Jeg merker meg også at de omtaler Alf Lie som om han er i live. Er ikke Alf Lie død for flerfoldige år siden?:p

At Nettavisen her anbefaler en klokke fra Moods of Norway er sikkert bare et utslag av tekstreklame. Nettavisen MÅ være den største synderen mot tekstreklame i mediene.. mye rør der i gården.

Ingen tvil om at nivået ikke er så altfor høyt på klokkeskriveriene her til lands. Finansavisen er kanskje de som kommer best ut av det, og har tidvis litt om klokker på lørdager og i Motor.

Da er det kanskje interessant å vite at undertegnede er engasjert som klokkeskribent i et nytt norsk magasin, "Eksklusiv", som forhåpentligvis vil bli å finne i butikkene i løpet av 2011 :)

Veldig spennende, Juice :) Det gleder vi oss til!

Ellers hadde jo Kapital en fin artikkel i februar :)

For uten et litt tacky navn kan dette absolutt bli spennede Juice. Du får holde oss løpende oppdatert.