Arvegods etter bestefar Omega seamaster

Medlem
2. feb. 2011
Hei alle sammen.

Jeg er helt fersk ang klokker men jeg arvet for noen år siden en Omega Seamaster av min bestefar.

Er dette noen form for klokke som er grei å omsette ?
Hva kan man eventuelt ta i utropspris ?

omega_front.jpg

Hei,

Velkommen til forumet! Jeg er nok ikke den som kan gi deg den beste "pointeren" på pris, men ville nok tro at affeksjonsverdien av dette uret overgår prisen du kan selge den for.

Jeg anbefaler deg å beholde den og ta godt vare på den.

Enig med Bangiman. Ingen ting som slår en vintage Omega på armen. Ta en titt her forresten. Ville anbefalt å få det overhalt på det sterkeste.

Marius

Hei alle sammen.

Jeg er helt fersk ang klokker men jeg arvet for noen år siden en Omega Seamaster av min bestefar.

Er dette noen form for klokke som er grei å omsette ?
Hva kan man eventuelt ta i utropspris ?

omega_front.jpg

Hei!
For å svare på hva du spør om kan du regne med en plass mellom 2000 og 4000kr avhengig av stand og om krone etc er originalt.

Hei!
For å svare på hva du spør om kan du regne med en plass mellom 2000 og 4000kr avhengig av stand og om krone etc er originalt.

Tror det er i øvre skiktet for den Seamaster-modellen der, som er meget basic. Jeg ville heller sagt 1000-1500, i beste fall. Det er langt finere ur til salgs for 2000.

Sett heller en pen brun skinnrem på og bruk den :D

Flott klokke, ser ut til å være fra begynnelsen av 60-tallet. Det sitter et meget godt urverk i den, antar at det er kaliber 552 (søk på nettet, så finner du info om det). Uten at jeg er 100 % sikker, så ser det ut til at klokka har uoriginal krone, men det er ikke uvanlig. Anbefaler som de andre her: ta vare på klokka, en god, gammeldags urmaker kan rense og smøre urverket og skaffe ny krone for ca. 1000,-.

Bildet er bare hentet fra google og jeg klarte å legge inn feil bilde.

Her er bilde tatt NÅ

IMG_0170.jpg

Bildet er bare hentet fra google og jeg klarte å legge inn feil bilde.

Her er bilde tatt NÅ

Med Quartz-verk er nok uret verdt enda mindre. Beklager. Ta vare på det som et hyggelig minne om bestefaren din :)