Arvet Omega, verdi?

Medlem
20. nov. 2011
Sted
#strapsbyruus
Hei! Har Arvet en Omega fra en onkel. Virker som den er i gull og fungere. Noen her inne som har peiling på verdi av et sånt ur? Vil gjerne bruke det selv men hvis det er verdifult tenkte jeg å forsikre det først. Trenger sårt en rens så det er vel prosjekt nummer 1:) var ikke lett å laste opp bilder...

Jeg laster bildet opp til Photobucket og kopierer direktelinken derfra inn i tråden når jeg setter inn bildet. Se forøvrig link fra de andre her :)

der ja:)

iphone4039.jpg

Det er en Omega Constellation med kappe av gull over en stålkasse.

Vanskelig å bedømme tilstanden ut i fra bildene, men verdien ligger nok på rundt 4000,-.

Ta det til en urmaker som kan sjekke om det trenger service, noe det mest sannsynlig gjør. Det vil koste deg en plass mellom 2 og 5 000 avhengig av hvor du får det gjort og hva som må skiftes av deler.

Så er det bare å bruke uret. :)

Til dress er den jo helt perfekt. Jeg ville dog tatt av lenken og satt på en sort skinnrem. Da har du den ultimate dressklokken.

Enig med Mathfjeld. En lekker croko-rem i sort eller brunt vil gjøre susen. Synd med den flekkete urskiven men verket i denne er noe av det beste Omega har laget. Gi den en service og nyt den;)

Mye av verdien ligger i skiven, siden den du har er flekket og fukt-skadet er verdien nok 4000,- som nevt tidligere. Med fin skive og visere er verdien ca 7-8000,-

Send den til Omega i Sveits og du får den tilbake som "ny". Det koster sannsynligvis omtrent det samme som du kan få igjen for den etterpå, men du skal vel ikke selge et arvestykke som dette.

Service koster 2-3000 for rens, nytt glass og krone. En vanlig urmaker fikser det relativt kjapt. Vil du bytte skive er det ganske enkelt å få tak i på f.eks eBay. Det du må ta hensyn til da er kaliber nummer ( mulig 561) og referanse på kasse (168.?).

Service koster 2-3000 for rens, nytt glass og krone. En vanlig urmaker fikser det relativt kjapt. Vil du bytte skive er det ganske enkelt å få tak i på f.eks eBay. Det du må ta hensyn til da er kaliber nummer ( mulig 561) og referanse på kasse (168.?).

Ser ut som den er helt lik min, og da er der som du nevner Caliber 561 og ref er nok 168.005:)