Audemars Piguet Royal Oak - Sort eller hvit urskive?

Mon tro om du har litt anderledes visere eller noe....

Vi får sammenligne en dag. Er ikke tull det jeg sa om lesbarheten på min.

Egentlig ikke et så veldig tricky choice.
Vi går mot sommer og sol og varme kule dager. Derfor; - hvit om dagen og sort på kvelden....:p

Nei, det skal ikke være lett.
Slike dilemmaer er det nok bare magefølelsen din som kan avgjøre. Du går ikke feil med noen.
Selv har jeg sort.
Men det passer for meg. Og min versjon av RO.

Det blir litt som med dame-analogien her....
- Den hvite fremstår som den litt "skikkelige", uskyldige, forsiktige, som ikke helt tar ut sin wild side, men venter tålmodig på ham som gir henne det...
- Den sorte har på en måte "been there, done that", selvsikker og verdensvant, men som vet å gi av sine beste sider når det kreves...

Bottom line; - du kan ha usedvanlig mye moro og bli like tilfredsstilt med begge...:cool:

Har hatt sort, ville gått for hvit om jeg skulle kjøpe igjen :D

Helt klart sort, men må innrømme at den hvite på 15400 er nydelig, men dårlig lesbarhet gjør at en mørk urskive er å foretrekke.

Men en blå urskive er jo et friskt alternativ da, spesielt navy blue skiven på 15400 :)

Jeg hadde valgt sort! Ikke av praktiske årsaker, men fordi jeg synes mørk skive passer best. Hadde vurdert blå, i allefall prøvd og sammenlignet med sort, selv om jeg trolig hadde endt opp med sort.

Etter å ha hatt svart 15300, drømmer jeg en blå eller hvit 15400 - eller gjerne igjen 15300.
(Jeg ville ha blå 15300 den gangen, men fant ingen blå hos ADene og på bruktmarkedet.)

Hvit RO er ganske nydelig i lyset;)

Skivefarge er ikke et stort problem med APRO. Men urverket derimot. Å stille på en cal.3120 er som å være hjernekirulg......må jeg dessverre si. Rolex sine "kjipe" 31xx er mye mer smooth.

Mikke: her finnes begge og er i samme segment i hvert fall ;).

Jeg er enig i at urverket er kilent... Må gjerne forsøke noen ganger å få inn kronen uten å stille timene feil :p

Hvit for sommerbruk.

Blått er flott. Gir meg litt beaterfølelse.

Med sort får man litt blått med på kjøpet. AR-coatingen gjør vel sitt til dette.

041-2.jpg