Jeg tror det hadde vært både praktisk, morsomt og interessant om vi åpnet for auksjon som et tillegg til den K/S-løsningen vi har i dag. Vi slipper kanskje disse "gi bud" annonsene, tungsolgte klokker som bumpes i en evighet, klokker som er vanskelig å prisette. Kanskje tror jeg som selger at en auksjon vil gi meg best pris?
Det blir også litt morsomt å se hvem som stikker av med hva, til hvilken pris.
Skal dette fungere må løsningen være åpen, ryddig og strukturert.
Utkast til regelverket.
Vilkår auksjon
- Krav til bilder, annonsen må inneholde bilder av den faktiske gjenstanden som blir auksjonert bort.
- Beskrivelse av produktets stand. (Bruksmerker, service, avvik osv)
- Alle ting som følger med må oppgis.
- Utropspris, minstepris, budøkning og "kjøp nå" pris må spesifiseres om auksjonisten ønsker å bruke dette.
- Det må oppgis om frakt er inkludert i prisen eller ikke.
- Alle bud må gis i auksjonstråden. (Her må vi finne en løsning der vi åpner for at andre en trådstarter kan poste i tråden)
- Det må settes en sluttid for auksjonen. Den som har det høyeste budet på dette tidspunktet vinner auksjonen.
- Blir det registrert bud senere en 5 minutter før auksjonslutt forlenges auksjonen automatisk med 15 minutter. Eks sluttid, kl 2000, bud kl1958, ny sluttid kl 2015.
- Forumklokken angir sluttid.
- Auksjonen kan trekkes dersom ingen har gitt bud, eller minstepris ikke er oppnådd i auksjoner med minstepris.
Eksempel
A: OMEGA Speedmaster Professional 3570.50
Kjøpt ny av meg hos Lervik ur, garantikort datert 21.11.2011. Jeg vurderer klokken som meget pent brukt. Noen få hairlines på kasse, lenkelås og hesalit.
Uret kommer komplett med boks, garantikort og tilbehør.
Utropspris 13000kr
Minimum budøkning 200kr
Auksjon slutt, fredag 22 mars, kl 2000.
Frakt er ikke inkludert, varen befinner seg i Nord-Trøndelag.
OMEGA Watches: Speedmaster Professional "Moonwatch" - Steel on steel - 3570.50.00
Hva sier folket?
Det blir også litt morsomt å se hvem som stikker av med hva, til hvilken pris.
Skal dette fungere må løsningen være åpen, ryddig og strukturert.
Utkast til regelverket.
Vilkår auksjon
- Krav til bilder, annonsen må inneholde bilder av den faktiske gjenstanden som blir auksjonert bort.
- Beskrivelse av produktets stand. (Bruksmerker, service, avvik osv)
- Alle ting som følger med må oppgis.
- Utropspris, minstepris, budøkning og "kjøp nå" pris må spesifiseres om auksjonisten ønsker å bruke dette.
- Det må oppgis om frakt er inkludert i prisen eller ikke.
- Alle bud må gis i auksjonstråden. (Her må vi finne en løsning der vi åpner for at andre en trådstarter kan poste i tråden)
- Det må settes en sluttid for auksjonen. Den som har det høyeste budet på dette tidspunktet vinner auksjonen.
- Blir det registrert bud senere en 5 minutter før auksjonslutt forlenges auksjonen automatisk med 15 minutter. Eks sluttid, kl 2000, bud kl1958, ny sluttid kl 2015.
- Forumklokken angir sluttid.
- Auksjonen kan trekkes dersom ingen har gitt bud, eller minstepris ikke er oppnådd i auksjoner med minstepris.
Eksempel
A: OMEGA Speedmaster Professional 3570.50
Kjøpt ny av meg hos Lervik ur, garantikort datert 21.11.2011. Jeg vurderer klokken som meget pent brukt. Noen få hairlines på kasse, lenkelås og hesalit.
Uret kommer komplett med boks, garantikort og tilbehør.
Utropspris 13000kr
Minimum budøkning 200kr
Auksjon slutt, fredag 22 mars, kl 2000.
Frakt er ikke inkludert, varen befinner seg i Nord-Trøndelag.
OMEGA Watches: Speedmaster Professional "Moonwatch" - Steel on steel - 3570.50.00
Hva sier folket?
Redigert: