automatisk diver med dybdemåler

Medlem
10. mars 2011
Jeg er ny i forumet og lurer på om noen mer bevandrede kan hjelpe meg her.:

Driver med fridykking og ønsker derfor en automatisk klokke med dybdemåler. En bør ikke koste over 10 høvdinger da bruken blir røff. Det mest nærliggende alternativet er da Citizen, men det er kun quartz som er i kombinasjon med dybdemåleren.Nå er det automatikk som gjelder:p. Ser at både IWC, Panerei og Jaeger har noen fine divers med dybdemåler, men lite sansynlig at jeg tør å ta en slik kostbar klokke med meg ned i dypet om jeg får råd til en.

Noen som har forslag?

Velkommen til TS.:D

Skjønner at gadget-faktoren spiller inn her men, hva skal du med en mekanisk dybdemåler? Det er vel omtrent like nyttig som et nytt høl i huet...
Citizen aqualand / promaster er forresten helt topp som dykkerklokke.
Sett på en vanlig mekanisk dykkerklokke og bruk computeren til å monitorere dybden.
Stol på elektronikken du.;)
Det finnes nok ikke mange alternativene til de du allerede har nevnt.
Det koster å værra kar...:p

Jeg personlig ville sett for meg et slikt oppsett:D

1AF_2181.jpg

takk for det !
kult at folk svarer så raskt her på bruket;)
hvor får man tak i en slik dybdemåler som vist på Rolexen her?

takk for det !
kult at folk svarer så raskt her på bruket;)
hvor får man tak i en slik dybdemåler som vist på Rolexen her?

Mener det er "aqualung" som har laget den, men den er nok en ganske sjelden
vintagemodell..... Men det går sikkert an og skaffe noe lignende......?

Hvilken av de er det som er dybdemåler? Jeg ser bare ett kompass og en temperaturmåler (den nederste)

Tissot sin Sea touch fungerer utmerket til dykking:)
Dybdemåleren starter automatisk når man passerer 1,4 meter (kan også aktiveres manuelt) Logger 99 dykk og viser profilen på dykket. Under dykket viser den dybde, hvor lange man har vært under, oppstigningshastigheten + at man kan bruke kompass, tempratur og lys

Jeg har en slik Citizen Eco-Drive. Den måler dybden og viser maksdybde for siste dykk. Testet under dykking og den måler i hvertfall riktig. Riktig nok quartz, men den lader via solcelle :)

IMAG0152.jpg

Tråden er gammel, ser det, men vil også slå et slag for Tissot Sea-Touch. Ikke automatisk, men den er knall til dykking :)