Automatisk klokke på budsjett.

Medlem
30. aug. 2013
Innlegg
34
Sted
Bergen
Har nylig måtte selge klokken jeg har nå, jeg føler meg litt naken uten en klokke på og føler at det hadde vært fornuftig hvis jeg kjøpte noe billig frem til jeg har råd til noe mer... Betydelig.

Budsjettet mitt ligger på 1000 kroner. Har bare en kriterie: det kan ikke være kvarts!!!

Angående utseende, så er det det samme for meg, så lenge det ikke er noe latterlig. (Nixon o.l)
Har en fetisj for Rolex submariner....


Har tenkt litt på Invicta pro diver, føler at den fyller alle kriteriene.
 
1000kr, ikke noe mer!

Vel, seiko diverne er ikke helt innenfor budsjettet... Ellers så hadde det (som sagt) vært fasit-svaret!
 
Med fare for å fornærme noen, så er vel det ikke så veldig langt fra Nixon til Invicta. :mrgreen:

Jeg ville heller anbefalt en Seiko SKX007. Seiko Automatic Diver's SKX007J1 SKX007J SKX007 200m Made in Japan Watch

Du har vel rett i det. Men jeg føler at jeg ikke kan gå galt på Pro Diveren, er nok den beste submariner homagen under 600kr.

Keep in mind at dette vil være en klokke jeg skal ha i rundt 3-4 måneder før en faktisk respektabel klokke kommer på håndleddet.
 
Legg ut en WTB: for en skx007 og si at du er villig til å betale opp til 1000,- inkl porto. Tror ikke det tar lang tid før du får ett tilbud :) :cool:
 
Orient?

Har handlet herfra.

http://stores.ebay.com/watchsurplus/

Har en Orient Mako Pepsi som jeg ikke bruker om du er interessert. ;)

Ellers så har du jo Vostok da, men det er kanskje for spesielt interesserte?

http://chistopolcity.com/

Ellers er jeg enig med alle som sier Seiko dersom du finner plass i budsjettet for det. Eventuelt kan du sikkert finne en brukt Seiko innenfor budsjettet.
 
Redigert:
Jeg ville ha valgt en automatisk Seiko, Citizen eller Orient. De har alle flotte klokker til ditt budsjett. :)
 
Orient?

Har handlet herfra.

Seiko Watches, Casio G Shock items in WatchSurplus store on eBay!

Har en Orient Mako Pepsi som jeg ikke bruker om du er interessert. ;)

Ellers så har du jo Vostok da, men det er kanskje for spesielt interesserte?

Vostok Watches Shop: Komandirskie Amfibia Amphibian Auto 1967 Classic - ChistopolCity

Ellers er jeg enig med alle som sier Seiko dersom du finner plass i budsjettet for det. Eventuelt kan du sikkert finne en brukt Seiko innenfor budsjettet.

Takk for råd og tilbud, men jeg må nok si nei til Makoen. Dato-pusheren ødelegger veldig (imho!) for klokken.
 
Under budsjett og LANGT penere enn 007:
seiko-5-sports-latest-mens-divers-rubber-strap-black-face-snzf17j2-snzf17-103-p.jpg
 
Får utrolig mye fint fra Seiko til 1000 lappen.
Se deg litt rundt på creationwatches, så finner du garantert noe du liker.

Har selv hatt SKX007 flere ganger, den gir eierglede som få!
 
Redd meg!

Jeg vet ikke jeg, må desverre skuffe dere med at jeg liker Pro diveren mer. Jeg skjønner at seiko'n er det fornuftige valget, men jeg er mer en impulskjøper enn en fornuftige type. :rolleyes:

Pro Diveren har jo et bedre seiko urverk enn skx007 og 5S'n. (NH35A vs 7S26)
Har lest litt rundt og jeg sånn jeg har forstått det så er det eneste ekstremt dårlige med Pro diveren lenkene, men ettersom at de skal skiftes ut uansett (NATO STRAP ALL THE WAY!) så slår det meg ikke som et problem. :eek:

Men før jeg gjør noe idiotisk, "selg" meg seiko'n, redd meg fra denne hekse-fortryllelsen jeg har for Invictaen!!!!! :(
 
redd meg fra denne hekse-fortryllelsen jeg har for Invictaen!!!!! :(
Invicta kan brenne i helvete... Hjalp det??

Hvorfor bruke tusen kroner nå på et ur mens du venter på å bruke mer om noen mnd?? Ta deg sammen og spar den tusenlappen noen mnd så har du mer å bruke da...

Lurer du på hva klokken faktisk er i mellomtiden så bruk mobilen som resten av oss.
 
En Seiko kan være en evig keeper på en helt annen måte enn den Invicta klokka. Seiko har en helt egen identitet, og kan ligge i klokkeboksen sammen med klokker som koster 10-50 ganger så mye uten å virke malplassert. Tror ikke du vil føle det samme med Invictaen, da den mangler litt personlighet og heller er en budsjettkopi av dyrere ur. My five cents.

Når det er sagt så er alt dette irrelevant, ignorer alt det jeg akkurat skrev. Det eneste som betyr noe er hva du liker mest og hvilken klokke du vil smile mest av når du kikker ned på håndleddet.
 
Redigert:
En Seiko kan være en evig keeper på en helt annen måte enn den Invicta klokka. Seiko har en helt egen identitet, og kan ligge i klokkeboksen sammen med klokker som koster 10-50 ganger så mye uten å virke malplassert. Tror ikke du vil føle det samme med Invictaen, da den mangler litt personlighet og heller er en budsjettkopi av dyrere ur. My five cents.

Jeg tror du nettopp reddet meg, takk så meget!:mrgreen:
 
Helt enig med det som er skrevet over her. Seiko kan du ha i boksen sammen med andre dyre ur. Invicta kan du absolutt ikke ha i samme boks. Invicta lager (omtrent) kun blåkopier. Det er aboslutt ikke noe å bruke penger på.