Automatisk klokke

• Trådstarter Uregistrert bruker 2159
  • Opprettet
U

Uregistrert bruker 2159

Guest
Hei alle sammen.

Ny på forumet her. Etter å ha søkt litt nett fant jeg dette forumet. Har lest noen av trådene her og ser at mange av dere har veldig god kunnskap om klokker. Mange fine klokker enkelte av dere har.

Ønsker hjelp med å finne en automatisk klokke. Dette blir min første automatiske klokke.

Jeg har noen kriterier:
Den skal være helt ny.
Det må være skinnreim. Helst sort.
Skal brukes til daglig, ønsker derfor kanskje ikke en dressklokke.
Maks pris 6-7000

Jeg har sett litt på Seiko SNL041p2 og Citizen Eco-drive AT1180-05E. Ønsker kanskje noe i denne i den duren.

Hadde satt veldig pris på om noen kunne pekt meg i riktig retning :)

Se tidssonen.no startsiden her, de har et oppslag om at Glycine nå selges i Norge (men kun over nett?)

Ossur Soleim i Oslo har Glycine i sin butikk:)

Ellers har jo Tissot, Certina og Victorinox automatic klokker innen for budsjette ditt. Bla er Action Diveren fra Certina meget tøff, og Tissot sin Seastar serie er også bra:)

Hei alle sammen.

Ny på forumet her. Etter å ha søkt litt nett fant jeg dette forumet. Har lest noen av trådene her og ser at mange av dere har veldig god kunnskap om klokker. Mange fine klokker enkelte av dere har.

Ønsker hjelp med å finne en automatisk klokke. Dette blir min første automatiske klokke.

Jeg har noen kriterier:
Den skal være helt ny.
Det må være skinnreim. Helst sort.
Skal brukes til daglig, ønsker derfor kanskje ikke en dressklokke.
Maks pris 6-7000

Jeg har sett litt på Seiko SNL041p2 og Citizen Eco-drive AT1180-05E. Ønsker kanskje noe i denne i den duren.

Hadde satt veldig pris på om noen kunne pekt meg i riktig retning :)

Kjempekjekt, du kan få mye fint innenfor budsjettet ditt. Eco-drive ur er forøvrig ikke mekaniske. Lykke til.

Ser du ønsker en automatisk klokke. Jeg er litt usikker på om citizen sine eco drive klokker kvalifiserer til dette? I disse sitter det vel lyspanel som igjen lader et batteri om jeg ikke tar helt feil? Irettesett meg om dette ikke er riktig.
Dette er jo med forbehold om at du ønsker er mekanisk automatic da....

Edit: Ser noen kom meg i forkjøpet:)

Tusen Takk for hjelpen alle sammen.

Nå syntes jeg nesten at det ble enda vanskeliger å velge. Skulle gjerne hatt en av hver:)

Det stemmer Bjørgvin og Chronodriver at Citizen Eco-drive ikke er en automatisk klokke. Takk for at dere påpekte det, var en tur innom Bjørklund igår og det var damen bak skranken som sa det. Tok det for gitt at det var det da.

Tror nesten jeg bare må dra til butikken for å se på modellene dere ha anbefalt, kanskje det blir enklere å velge da.

Hei og velkommen til ts, jeg vil foreslå Tissot Seastar 1000
Har denne og er veldig fornøyd.

926223.jpg

Det er ikke alle som liker viserne, så det kan jo være en personlig turn off, men dette er den klokken jeg har fått mest skryt av fra vanlige folk (ikke klokkenerder).

Hei og velkommen til ts, jeg vil foreslå Tissot Seastar 1000
Har denne og er veldig fornøyd.

926223.jpg

Det er ikke alle som liker viserne, så det kan jo være en personlig turn off, men dette er den klokken jeg har fått mest skryt av fra vanlige folk (ikke klokkenerder).

Flott ur det der.

Thumbs up for begge,
men det er jo nå tankegangen "hmm, for prisen av begge har jeg jo nesten råd til...." slår inn, og da er løpet kjørt :p

Thumbs up for begge,
men det er jo nå tankegangen "hmm, for prisen av begge har jeg jo nesten råd til...." slår inn, og da er løpet kjørt :p

Ja, enig i det du sier, har hatt den tankegangen allerede:)

Hvor får man kjøpt Tissot Seastar 1000 i Oslo? Hvor mye koster den? Noen norske nettsider som anbefales?

Da har jeg vært i butikken idag og bestilt opp Certina DS1 og Tissot Seastar.

Bestilte opp DS1 i både sort og hvit skive. Kommer til å velge en av dem. Men sliter litt med å velge. Hvem bør jeg velge?

Certina DS1 sort skive er "mest safe" og klassisk. På hvit skive litt mere sommerlig og kanskje mer dressy. Seastar stikker ut litt mere utseendemessig.

To veldig flotte klokker du ser på! Gå for den som gir deg mest godfølelse når du får den på armen. Det er det beste rådet jeg kan gi deg:) Personlig ville jeg gått for DS-1 med sort skive, ettersom jeg synes den er mest klassisk, og kler denne klokken best. Med Seastaren går du sommeren godt i møte:cool: