Avstemming - smurf vs jumbo

Hvilken ville du valgt?

• Rolex Submariner 116619LB

Stemmer: 59 59,6%
  • Patek Philippe Aquanaut 5167a

Stemmer: 40 40,4%

• Antall stemmer
    99
Haha.

Skrått blikk:)

Rolexen har riktignok en frisk farge, men den er jo ganske så nøktern også. Smurfen er mer smurfeline med silikonpupper som IKKE kler seg utfordrende.

Se så frisk og sunn jeg er sier den, mens gult gull søsteren (forøvrig fra de arabiske emirater) sier SE PÅ MIN BYSTE!!!

Dette er jo virkelig en nøtt, fantastiske klokker begge to. når det gjelder lenke "problematikk" til aguanaut så kjøper jeg den ikke... Jeg klarer ikke finne bilde av noen som er prøvd, men jeg tror... og det selv om jeg ikke er solgt på mesh, at aquanaut og mesh hadde vært råkult.

Men i løpet av dagen idag har jeg blitt mer usikker på hva jeg egentlig hadde kjøpt selv. En skikkelig thriller dette..

Skulle ikke du ha 190 @gmortens? ;)

Redigert av en moderator:
Håper du tåler et litt respektløst og humoristisk skråblikk . :cool:

PPen er klassisk, avdempet, sober eleganse. Anvendelig til sport (seiling, polo, cricket, afterski og lignende), og også til dress når den ikles en krokorem. Rolex'en skriker "se på meg, se på meg!" og fremstår sammenlignet med PPen som en umoden, bråkete unggutt ute etter å vise seg frem.

Se på de to klokkene og så se deg i speilet. Hva passer best til den du er?

Forstår at du mener det humoristisk, men en hvitt gull sub er i mine øyne noe av det minst skrikende man kan bære :) Kun dem in the know vet hva det er... Og det er jo kult :)

PPen er selvsagt enda mer under radaren, men dog :)

Haha.

Skrått blikk:)

Rolexen har riktignok en frisk farge, men den er jo ganske så nøktern også. Smurfen er mer smurfeline med silikonpupper som IKKE kler seg utfordrende.

Se så frisk og sunn jeg er sier den, mens gult gull søsteren (forøvrig fra de arabiske emirater) sier SE PÅ MIN BYSTE!!!

Dette er jo virkelig en nøtt, fantastiske klokker begge to. når det gjelder lenke "problematikk" til aguanaut så kjøper jeg den ikke... Jeg klarer ikke finne bilde av noen som er prøvd, men jeg tror... og det selv om jeg ikke er solgt på mesh, at aquanaut og mesh hadde vært råkult.

Men i løpet av dagen idag har jeg blitt mer usikker på hva jeg egentlig hadde kjøpt selv. En skikkelig thriller dette..

Skulle ikke du ha 190 @gmortens? ;)

Selvsagt har noen prøvd (Ursa Major) og selvsagt har jeg bilde :).
EPvd9wp.jpg

Forøvrig - om man mener at smurf er skrikende har man åpenbart aldri sett eller prøvd en i virkeligheten.

Mange gode refleksjoner, erfaringer og synsinger! Takk!

Tror faktisk Smurfen har flest positive anmerkninger.

Enig i at den best kler slitasje, PP skal på en måte være strøkne ift Rolex som gjennom 60 år har bevist at de produserer toolwatches.

Også enig i at blått er lettere å matche enn eks den grønne, faktisk var det en av grunnene til at jeg solgte Hulken, en fantastisk klokke, men innmari vanskelig å kle seg til.

Med kun en klokke bør den være på lenke, og PPs lenke liker jeg ikke.

Gull har en egenverdi. 140 ny og 105 brukt er ganske så stivt for en stålklokke på gummirem, selv for PP.

Men kun Patek er Patek:) Og litt lettere å bære og litt mer diskret.

Får se hvordan klokkesalg går. Og et båtsalg som ble lagt på finn til drømmepris i går, selges den til ok pris og Breitling transformeres til cash kan det hende jeg går for Smurf. Dette har uansett ikke noe hastverk. Time will show.

Og jo, PAM 190 er en av de peneste/kuleste klokkene jeg har sett, men jeg tenderer til å ville ha ei sabla dyr klokke enn to tre som bare er dyre:)

Vi er alle forskjellige, men jeg ville hatt problemer med å ha en blå klokke som eneste klokke. Men det er nå meg.

Tl syvende og sist handler det selvsagt om hva som bringer frem smilet. Flotte klokker begge to. Lykke til. ;)

Vi er alle forskjellige, men jeg ville hatt problemer med å ha en blå klokke som eneste klokke. Men det er nå meg.

Tl syvende og sist handler det selvsagt om hva som bringer frem smilet. Flotte klokker begge to. Lykke til. ;)

Husk at blått ikke er så unikt som klokkefarge, ref Omega SMP 300, Pepsi gmt'er etc.

Tror folk henger seg litt for mye opp i akkurat det der. Men så har jeg hatt en orange PO som eneste klokke i ganske mange år uten større problemer :).

Rolex'en skriker "se på meg, se på meg!" og fremstår sammenlignet med PPen som en umoden, bråkete unggutt ute etter å vise seg frem.

Se på de to klokkene og så se deg i speilet. Hva passer best til den du er?

Meg i et nøtteskall:)

Skråblikket til side, så er jeg ikke helt enig med deg, syns Smurfen er den best innpakkede eksklusive klokken av dem alle, såfremt man aksepterer Rolex som en "vanlig" klokke.

Og man skal være ganske klokkenerd for å vite at blåfargen og polerte midtledd tilsier 4-5 ganger pris....

Smurf, under tvil

Ville under tvil havnet på smurfen i dette tilfellet. Anser den som et mer robust ur med en penere lenke (jeg foretrekker lenke fremfor gummireim). I tillegg er den "smidd" i herlig hvitt gull. Hvilket gir en god wristpresence, skinner penere enn stål og er kun "synlig" for kjennere. Den blå skiven er også langt mer anvendelig enn man skulle tro kun utfra bilder. Dette sagt er det også myyye annet spennende i denne priskategorien.

Dersom spørsmålet var "Hvilken av disse ville du valgt til en allerede stor klokkesamling?" ville svaret mitt vært Smurf. Det er noe herlig dekadent med så mye hvitt gull, og kun de innvidde ville vite hva du bar.

Men når vi snakker om Den Ene Klokken mener jeg det stiller seg anderledes. Jeg ville ikke valgt en sports-Rolex i edelt metall til den eneste ene. En "sports"-Patek derimot ... Om du har råd til en enkel Submariner i stål i tillegg? Ikke noe å lure på. Jeg synes forslaget om Aquanaut pluss Rolex i stål er helt ypperlig! Evt en Nautilus, enda bedre. Da har du både hverdagsuret og arvegodset. Jeg tror den pakken vil gi deg mere glede i det lange løp.

Men dette forutsetter det (for TS) usannsynlige scenariet at du skal velge klokke for resten av livet. Skal du flippe om et par år? Prøv gjerne Smurf :) Husk å ikke ripe den opp for mye før du selger den til meg ;)

Edit: Jeg ser nå at PP+beater var dømt uaktuelt ... Sikker på det? ;)

Redigert:
Jeg kjenner meg veldig igjen i Anders' betraktninger. Begge urene er helt rå, og blå sub virker veldig versatil til å være en helgullsklokke, men som eneste ur heller jeg likevel mot Aquanaut. Det har vært noe helt spesielt med unboxingene av disse det siste året, og som stålur og PP trekker den det lengste strået for min del.

Lykke til med det spennende valget. Du kan ikke velge feil. :)

PP Aquanaut er PPs beater og med en croco går den utmerket til smokingen også. Jeg ville ikke tvilt et sekund. PP!

Jeg synes Smurfen ser litt "kjøkkenblå" ut på bilder. Har ikke sett den IRL - med forbehold om et GTG på Champagneria, men minnene derfra er rimelig vage.

PP og Sub stål

Er nautilus HEEEELT utelukket, @gmortens?

Hadde det vært den Nautilusen med stållenke og blå skive hadde jeg vært veeeldig usikker. Den sorte PP Nautilus med globemønster på skiven og gummirem appelerer på ingen måter til meg. Her hadde jeg soleklart valgt Smurfen fra Rolex :)

Er nautilus HEEEELT utelukket, @gmortens?

Forsåvidt ikke utelukket, men den syns jeg er for pen igjen til en allbruksklokke. Også liker jeg faktisk designet til Aquanauten bedre, noe ungdommelig og friskt over skive og gummirem.

Hmmm, må si denne tråden har gjort valget ennå vanskeligere: Patek er Patek. Gull er gull. :)

Også har det tydelig kommet frem at ingen av klokkene egentlig er hverdagsbeatere. For dyre og for skjøre. Igjen: Patek er Patek. Gull er gull. :)

Rasjonelt er det beste alternativet Patek pluss en Rolex sportsmodell. Men jeg kommer bare til å være irritert over at en fin klokke til enhver tid ligger ubrukt. Kjenner også lysten på å prøve en DSSD og PAM 190 - kanskje jeg ikke er klar for en dyr klokke ennå? Jeg går i tenkeboksen, men tusen takk for alle gode innspill!

Patek Nautilus jumbo er jo absolutt en hverdagsklokke, dog en meget delikat en.

I mine øyne trenger du en finere klokke med skinnreim, feks JLC ultra thin moon. En finere hverdags, feks Aquanaut. Og en beater, Rolex etellerannet.. Så kan du supplere med en annen finere hverdags etterhvert, smurf. Tenk langsiktig. Du høvler jo gjennom mye om dagen:)