Bang for the bucks

Medlem
11. nov. 2009
Sted
Sandnes
Mr Panerai nevnte i et innlegg for en stund tilbake at Archimede Pilot var et ur som fortjente betegnelsen "bang for the bucks".

Jeg sjekket sidene til http://www.archimede-uhren.de/EN/Pilot-family.htm og fant ut at Pilot Chronograph med ETA 7750 både så lekker ut og hadde vunnet en gjev pris. Imidlertid tillot ikke økonomien på daværende tidspunkt kjøp av nok et ur.

Jeg fant imidlertid fort ut en løsning. Ved å kjøpe en Pilot uten Chronograph ville jeg ikke bruke masse penger på ur, men tvert i mot spare flere tusen kroner. Det å spare mange tusen er ikke å forakte så jeg bestilte samme dag jeg fikk den geniale ideèn.

Etter å ha mistenkt tollere på Gardermoen for å gå rundt med uret mitt i noen dager og flotte seg, kom det omsider i posten i dag. Jeg er positivt overrasket over uret. Det ser bedre ut "live" enn på bilder, og både på orginal brun rem og sort Nato er det behagelig å ha på seg. Det virker "skikkelig skrudd sammen" og finishen er så god som det vel er mulig å få til i denne prisklassen (3500 inkl alt).

Er noen ute etter et ur i denne prisklassen kan jeg varmt anbefale Archimede. Jeg er klar over at det er mye annet snadder når man beveger seg opp mot 10 lapper (Archimede Pilot Chronograph), men kan egentlig ikke skjønne annet enn at også dette forsvarer prisen og mer til.

Grattis! :D
Hva med en liten review som evt. kan legges inn i det etterlengtede review-forumet.;)
Og som de sier der ute på internettet; "pics or it didn't happen" :p

Denne er jeg meget interessert i å se bilder av!

Hvilken størrelse kjøpte du?

Har ikke lastet opp bilder før, men skal prøve å få det til.

Kjøpte 42 mm som på grunn av pinglete håndledd er en slags maksgrense for meg. Hadde en Oris som var like stor, men den føltes mer "klumpete".

Gratulerer! :D

Det var hyggelig! Bilder må vi ha, prøv feks www.photobucket.com - skal bestille snart. En julegave til meg selv under treet "Neimen en Archimede"
På 42mm står det på deres sider: "Due to the high demand we have a longer delivery time for the Pilot H at the moment. (expected mid of November)"
- hvor mange kjøpte du ;)

Gratulerer! :D

Det var hyggelig! Bilder må vi ha, prøv feks www.photobucket.com - skal bestille snart. En julegave til meg selv under treet "Neimen en Archimede"
På 42mm står det på deres sider: "Due to the high demand we have a longer delivery time for the Pilot H at the moment. (expected mid of November)"
- hvor mange kjøpte du ;)

Kjøpte en Pilot. Ingen Pilot H. Har opprettet konto hos photobucket - bilder kommer med dagslyset i morgen ;)

Og om du har en iPhone blir jobben med å laste opp bilder 10 ganger så lett, se etter Photobucket i appstore.

Gratulerer med ny klokke. :)
Gleder meg til å se bilder av denne, og håper du sper på med en liten review når du har hatt den på håndleddet en liten stund! ;)

Klarer jeg å få inn et bilde ?

arch1.jpg

Fikset linken din.

Hjelp

Hva gjør jeg galt? Har lagt inn bildene i photobucket og limer inn "direct link" fra photobucket i posten min. Hjelp anyone?

Takk for hjelpen

Legger inn noen flere bilder. De er litt "lyse" og yter ikke uret rettferdighet. Skal se om jeg får tatt noen bedre i ettermiddag. Kontrasten mellom skive, tall og kasse er egentlig veldig fin. På bildet ser det ut som om uret er veldig stort i forhold til håndleddet mitt. Forholdet håndledd/ur er egentlig mer "harmonisk".

arch5.jpg

arch4.jpg

Lekker klokke, ble litt usikker om jeg skal tørr å bestille 45mm.. Men lugsene er korte.. utrolig flott på nato. Grautulerer - jeg bestiller i dag :D