Ikke kjøp Bedale. Den er alt for vid sett med dagens mote. Jeg har en fra 92 som jeg kun bruker til tur med hunden i passende vær, og det overrasker meg hver gang jeg tar den på hvor posete den faktisk er.
Ikke kjøp Bedale. Den er alt for vid sett med dagens mote. Jeg har en fra 92 som jeg kun bruker til tur med hunden i passende vær, og det overrasker meg hver gang jeg tar den på hvor posete den faktisk er.
Bedale eller Beufort er fasit da de fortsatt lages etter gammel oppskrift og har bomullsfor. Jeg gikk på en kjempesmell og kjøpte en ny Ashby, måtte klippe ut foret i armene på den da det var laget av 100% diffusjonstett plastikk hvilket gjorde at man ble våt på armene av svette. Det er sånt som det er verd å gå i demonstrasjonstog mot...
Ikke kjøpt enda, skal en tur over dammen i løpet av våren og vil prøve skyfall-jakka en gang til først. Det er parka-vær på Østlandet en stund fremover uansett... Brrr.
Prøvde Beaufort på et kjøpesenter i München for noen uker siden - den var litt romslig men ikke på langt nær så ille som noen har framstilt det. Fordelen med den er at str 48 faktisk sitter helt riktig over skuldre og har riktig lengde på ermer. Bristol i M er hakket for lang i ermene men bra i skuldre, S er hakket for kort i ermene og alt for trang, men passer bra rundt brystet og i livet... Go figure.
Takk for det, @andersm! Bor i Follo, men det blir nok en tur til Ferner Jacobsen eller S&S når parkas-sesongen er over. Kona har også fått sansen, så blir vel fort til at jeg må finne en damemodell til henne også.
Jeg har til gode å finne Beacon-jakka noe sted i Norge, vet du tilfeldigvis om den føres noe sted?
Liten avsporing fra tråden, men har et spm angående Skyfall-jakken jeg ikke finner svar på. I venstre lomme er det stoff i "Barbour"-mønster, er det løst nederst eller er stoffet sydd fast hos deg? Hos meg er stoffet løst mot bunnen av lommen. Det kjennes ikke ut som det skulle vært sting der, men er litt snodig.Har Skyfall-jakka for vår-høst
og en lang parka-/frakk-variant fra Barbour x White Mountain for vinter. Den lange har vært heeelt suveren med tynn dunjakke under. FlyKicks i Oslo hadde den. Skyfall-jakka kjøpte jeg via UK (eller var det Holland?) på nett.
Men nå har du vel kjøpt,- hva ble det?