Bare en? ....og i gull?

Selv har jeg mest sansen for det man kan kalle en skikkelig samling. Det å ikke selge ur, heller bare spare. :D

Korrekt, GMT og sak med forsikringen. Ikke like trivlig som en GMT og en DD, men vi får se hva tiden bringer i min rettning.

Hva helgull keramisk GMT? Har vel ligget en på Finn en stund nå ...

77_-792207082.jpg

Er det noe galt med bildet eller skal den være matt? Trodde den var blank og fin jeg:)

For 118000dkk får du en så godt som ny GMT med grønn skive. vintageure.dk:) Utrolig mye gull og snadder over dammen.

Ja, helgull keramisk GMT med den grønne skiven er supersnadder synes jeg.

Den på finn.no bød jeg 120´for før jul, men fikk ikke svar engang... Mulig han synes det var et ufint skambud, men jeg synes ikke det var så borti natta:confused:

Edit: det var ikke den som ligger der nå jeg bød på, det lå en med grønn skive ute...

Blåser liv i denne igjen da jeg har gått på samme dilemmaet igjen....

Har nå flere Rolexer i klokkeboksen, men de blir rett og slett brukt altfor lite.

Gullur har jeg alltid hatt lyst på, og min største tabbe var da jeg solgte 16618, men på den tiden føltes det ut som det riktige, og blå skive var og er fremdeles ikke helt det riktige.

Men nå lurer jeg da på selge Rolex klokkene mine for så å beholde en stål og så kjøpe meg en gullsub, gmt, eller daytona... Men har noen prøvd på tilsvarende strategi?

Er det ikke for dumt å ha flere klokker bare liggende uten å bli brukt? Er det ikke kulere å ha en til hverdags da og en superdyr/eksklusiv til penere ?

Tar imot alle innspill og erfaringer med takk :)

Har nå flere Rolexer i klokkeboksen, men de blir rett og slett brukt altfor lite.

Gullur har jeg alltid hatt lyst på, og min største tabbe var da jeg solgte 16618, men på den tiden føltes det ut som det riktige, og blå skive var og er fremdeles ikke helt det riktige.

Men nå lurer jeg da på selge Rolex klokkene mine for så å beholde en stål og så kjøpe meg en gullsub, gmt, eller daytona... Men har noen prøvd på tilsvarende strategi?

Er det ikke for dumt å ha flere klokker bare liggende uten å bli brukt? Er det ikke kulere å ha en til hverdags da og en superdyr/eksklusiv til penere ?

Kjøp Mogens sin helgull GMT-c. Just do it! :cool:

Tenker en del på dette selv, men blir ikke helt klok...

Har en teori om at noe i WG er riktig for meg - da kan jeg bruke det daglig :).

Syns du skal gutse for den ene klokka. Gå for gull Daytona, da er du sikret på alle kanter. Det er mulig å bare ha den ENE klokka, jeg lever fint med det. Fantasere om andre ja, og vurdere. Men har man den man vil ha er bøygen for å gå for nytt veeeldig stor. Mye jeg liker veldig godt, helt til jeg ser ned og tenker, jaja gamlemor, du er fortsatt best. Titanmann selv men må si gull er noe det også. Nesten mer sans for gult enn hvitt. Hvorfor være diskre, det er jo man uansett ikke med en Rolex:cool:

Nei, Reidar! Det er ikke det riktige valget å selge alle godbitene for å få en helgull. Dersom det hadde vært snakk om i tillegg... ja, da hadde det vært en helt annen sak. Men istedenfor... NEI!

Hehe, nej hadde tenkt å beholde en Rolex i stål som dagligklokke. Ser poenget ditt Risti, men de blir jo nesten ikke brukt? Derfor jeg kanskje tenker å oppgradere og tynne ut litt slik at de brukes. Hva er vitsen med en fyldig klokkeboks? Er ikke den jeg bruker på hånda

Men så det jo noe med å selge de også da, har jo brukt mye tid på å skaffe de, sparing, prioriteringer osv, er ikke lett:)

Og så frister jo tanken på noe nytt såklart:)

Jeg er av den oppfatning at du må følge mage følelsen din.

Den hel gull klokken er helt vanvitig tøff.. Har sett på den Mogens har til salg. Men har desvere ikke dollaere nok.

Hvis du sier at du ikke har de andre så mye på hånden da, blir det jo en litt letere avgjørelse. Du lever bare en gang:):)

Ta et valg du ikke angrer på... Du og klokke boksen må bli enige ;);)

gull sub

Har selv en gull sub, med blå skive. Er kjempe happy med den men helt erlig synes jeg suben i stål er en mer anvennelig klokke og kommer snart i boxen:), planlegger å skifte til sort skive og bezel da jeg føler den blir "litt" mindre flashy og har sett bilde her på TI med den med sort nato som jeg synes ser veldig tøft ut. og gjør at den kan funke litt mer casual, og det er jo tross alt lenken som for den største bruksslitasjen.... Men som eneste klokke nei... den er jo på kanten bling!!!!. Jeg har ikke en jobb hvor jeg går i dress så det er et poeng har foreløpig og en doxa og en omega seamster p 300 er litt lei seamasteren men en godt brukt og fantastisk beater som er nr 3 jeg har av denne i mitt eie, alle qvarts hadde nok vært kjekere med automatikk men som"beater funker quarsen fantastisk egentlg. har og en vintage omega som kun har blitt brukt en håndfull ganger men er glad i den, og med denne hobbyen i mine øyne trenger ikke alle urene å få wrist time. Men har da litt samle mani og det er jo om en tenker økonomi, litt penge plasering trenger en finanser så er det bare å selge og handle nytt når økonome tillater det igjen.... har ingen planer om å stoppe der jeg er heller tvert imot:) det kommer mye mer.
Er fersk her på sonen, men skal dele bilder av skattene:) etter hvert. Kjøpte doxan for å erstatte den som beater fra seamasteren men den er så strøken at jeg er nesten litt usikker på om jeg klarer det:)
Har suglet litt på den gule tudor pre tiger/ daytona som briliant watches har for salg. hva mener dere om prisen, har ligget ute sinnsykt lenge... Er den en smule høy??? Noen om har en fornuftig takst på den?
For å avslutte, en gull rolex er en fantastisk følelse å ha på armen:) men ikke every day. Eller kansje det er det, det føles jo herlig:)
Har tidligere hatt flere rolexer som har blitt solgt av div årsaker, angrer på nesten alle salgene:(

Petter